mako
פרסומת

"יש לנו את המחויבות לטוס כשאנחנו מרוויחים כסף וגם כשלא"

חברת התעופה איתיחאד, מאבו דאבי, היא אחת מחברות התעופה הבינלאומיות היחידות שהמשיכו לטוס לישראל גם בזמן המלחמה בעזה. מנכ"ל החברה משוכנע שביום שאחרי יהיו מי שיזכרו את זה. "אני בטוח שכולם יזכרו שאתיחאד לא הונעה רק מרווחים", הוא אומר

מערכת מדור החופש
מערכת מדור החופש
mako חופש
פורסם:
איתיחאד
צילום: M101Studio, shutterstock
הקישור הועתק

כבר 40 ימים שהמלחמה בעזה גורמת לכך שכמעט ואין תנועה אווירית מישראל וממנה. היום (ד') עברו כ-16 אלף נוסעים בסך הכל בנתב"ג ב-96 טיסות יוצאות ונכנסות.

בתוך כך, מספר מצומצם מאוד של חברות תעופה ממריאות ונוחתות היום בנתב"ג. זה כולל את 3 החברות התעופה הישראליות (אל על, ישראייר וארקיע) ועוד מספר נמוך של חברות תעופה בינלאומיות שמפעילות כמות טיסה מינימלית. אחת מהחברות הללו היא איתיחאד, חברת התעופה של אבו דאבי, איחוד האמירויות, שלמרות המצב והירידה המשמעותית בביקוש המשיכה לאורך כל זמן המלחמה להפעיל טיסות.

"הביקוש לישראל עדיין קיים, אבל לא כמו שהיה בעבר", אומר מנכ"ל איתיחאד, אנטונואלדו נבס (Antonoaldo Neves). "למרות זאת אנחנו ממשיכים לטוס ומרגישים בטוחים מאוד. אנחנו רק מקווים שזה ייגמר בקרוב, למען כל המעורבים בסכסוך הזה".

"אני בטוח שכולם יזכרו שאיתיחאד לא הונעה רק מרווחים", אמר נבס. "יש לנו את המחויבות כחברה להיות שם כשאנחנו מרוויחים כסף וגם כשאנחנו מרוויחים פחות. זו הגישה שאנו נוקטים. כל עוד היא בטוחה, נמשיך לטוס".

איתיחאד איירווייז
צילום: Etihad Airways

חשוב לציין שלא רק הקווים בין ישראל לעולם נפגעו בגלל המלחמה, אלא גם התיירות והביקוש לכל המדינות הסמוכות כמו טורקיה, מצרים, ירדן ועוד. על פי הנתונים, המלחמה בין ישראל לחמאס פגעה בביקוש לטיסות בכל העולם ומשפיעה על לא מעט חברות תעופה, לרבות אמריקאיות ואירופאיות.

חברות בינלאומיות נוספות שפועלות כיום בישראל: פליי דובאי, בלו בירד, היינן איירליינס, אוזקיסטן איירווייז, היי סקיי.