mako
פרסומת

נכתב בדם: נמצאה הסיבה שבגללה צריך לחגור כל הזמן בטיסות

גם אתם תהיתם פעם למה צריך להקפיד על חגורות בטיחות במטוס גם לאחר ההמראה? מקרה שהתרחש בטיסה מסינגפור ללונדון נתן לנו תשובה טובה לכך: במהלך מערבות אוויר קשה, כל הנוסעים חגרו עצמם ולא נפגעו, ורק הדיילים שנשארו לעמוד כדי לסייע נפצעו בצורה קשה. מש"ל

מערכת מדור החופש
מערכת מדור החופש
mako חופש
פורסם:
חגורת בטיחות במטוס
אילוסטרציה | צילום: aldorado, Shutterstock
הקישור הועתק

כיס אוויר קשה בטיסה של חברת בריטיש איירווייז, בטיסה מסינגפור ללונדון, גרם לפציעות קשות של כמה מאנשי הצוות במטוס. על פי הדיווחים, אחד מאנשי הצוות שבר את הרגל, אחר סבל מפגיעות ראש והשלישי סבל משבר בעצם הירך. עוד לפני תחילת האירוע הטייסים הדליקו את שלטי החגורות ולאחר שכל הנוסעים אכן צייתו לכך, לא נרשמו פציעות נוספות. רק אנשי הצוות שהמשיכו לעמוד נפגעו. 

האירוע החמור, במהלכו המטוס צנח כ-1,000 רגל (300 מטר) במהירות גבוהה, התרחש כשעתיים לאחר ההמראה. הנוסעים שהיו במטוס שיבחו את הטיפול של צוות הטיסה שהזהירו אותם מראש על מה שעומד להגיע, דבר שגרם לכך שכל הנוסעים היו חגורים. באותו הזמן הצוות בדיוק פינה את הארוחה הראשונה שהוגשה לאחר ההמראה ולכן הם בעצמם לא הספיקו לחגור.

בהצהרה לתקשורת, דובר בריטיש איירווייז אמר: "הבטיחות נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו. לאחר האירוע הצוות שלנו הרגיע את הנוסעים, והמטוס חזר לסינגפור כאמצעי זהירות. התנצלנו בפני הנוסעים על העיכוב שנגרם להם וסיפקנו להם לינה במלון ומידע על הזכויות שמגיעות להם".

בעקבות המקרה חברת בריטיש איירווייז אמרה שהיא ממליצה לנוסעים לחגור תמיד את חגורות הבטיחות שלהם, גם כאשר שלטי חגורות הבטיחות כבויים, למקרה שסערה תתרחש פתאום. במקרים מסוימים, כמו זה שהתרחש בטיסה מסינגפור, הטייסים יכולים לחזות את הסיכון למערבולת מראש, אך יש גם מערבולות שיכולות להכות ללא אזהרה.


יש לזכור שכיסי אוויר הם דבר שכיח מאוד בטיסות ושמטוסים וטייסים יודעים לכמע תמיד להתמודד איתם. כמו כן, מומחי תעופה מציינים שמעולם לא התרסק מטוס בגלל כיס אוויר, אך כן נגרמו פציעות שונות בעקבות כך. בכתבה שעלתה בסוף השבוע דווח שכיסי האוויר בטיסות נמצאים בעלייה עקבית בעקבות ההתחממות הגלובלית.