מעדויות שמגיעות לאחרונה מכיוונם של תיירים ישראלים, לרשימת היעדים שבהם נהגי המוניות עוקצים את המטיילים מצטרפת מדינה חדשה - קוסטה ריקה.

עשרות תיירים ישראלים נעקצו על ידי נהגי מוניות מקומיים שגבו מהם מחירים מופקעים ובכמה מקרים נזרקו לשולי הדרך בגלל ויכוח על הסכום שהיו צריכים לשלם.

"הזמנו אני וחברה מונית ב'אובר' ובמהלך הנסיעה הנהג ביקש סכום של 10,000 קולון (מטבע מקומי- כ-50 שקל), למרות שסוכם מראש שנשלם 7,500 קולון. התווכחנו איתו במהלך הנסיעה והוא פשוט זרק אותנו מהמונית", שחזר דין, "שיא החוצפה. הוא היה עצבני מאוד והתעקש שזה הסכום שאנחנו צריכים לשלם".

זהו אינו המקרה היחיד, מתברר שעוד תיירים ישראלים נתקלו בהפקעת מחירים מצד נהגי מוניות. חלקם הזמינו דרך אפילקציית 'אובר' אחרים באמצעות 'דידו'.

"הזמנו מונית דרך אובר לאתר תיירות בקוסטה ריקה. הנהג התחיל לנסוע, לקח מאיתנו 5,000 קולון וביקש שנשלם לו עוד 1,800 קולון כי זה המחיר שסוכם עמו טרם הנסיעה. הראיתי לו את הסכום שנקבע מראש אבל הוא טען שהוא לא מכיר דבר כזה ואם אנחנו רוצים להמשיך את הנסיעה נצטרך לשלם את ההפרש שרצה. שילמנו לא רצינו לריב איתו. מאוחר יותר הבנו שהנהגים התחילו לעקוץ פה הרבה ישראלים", סיפר ירדן, "זה לא עניין של כסף זו התחושה שרימו אותנו ושילמנו מחיר מופקע".

ישראלים המתגוררים בקוסטה ריקה ומנהלים עסקים סיפרו כי באחד המקרים שלחו עובד שלהם במונית של אובר לבצע שליחות מסוימת אבל הנהג סירב לקחת את הכסף שסוכם עמו עבור הנסיעה וזרק אותו בצד הדרך.

המטיילים ממליצים שלא להשתמש בשתי האפליקציות של אובר ודידו, אלא להזמין מוניות דרך עובדים באתרי הנופש שבהם הם שוהים, ולקבוע מראש את המחיר. כמו כן, רצוי לא לעלות מבלי שהנהגים מסכימים לסכום התשלום וזאת כדי למנוע אי נעימויות.