תקרית חריגה: בחו"ל בודקים האם מטוס אל על התקרב מדי למטוס אחר
הלשכה לחקירת תאונות מטוסים בהודו בוחנת אירוע בו מטוס של חברת אל על ומטוס של חברת קטאר איירווייז היו קרובים האחד לשני בצורה קיצונית. שני המטוסים לא קיבלו על כך התרעה במערכות, ובמגדל הפיקוח במומבאי, שבמרחב האווירי שלו התרחש האירוע, לא הזהירו את הטייסים


על פי דיווחים בחו"ל, הלשכה לחקירת תאונות מטוסים בהודו (AAIB) בוחנת תקרית חריגה שהתרחשה ב-24 במרץ השנה, בין מטוס של חברת אל על לבין מטוס של חברת קטאר איירווייז באזור האווירי של מומבאי.
על פי הדיווחים, שני המטוסים מדגם בואינג 777 (מטוס רחב גוף), היו קרובים האחד לשני, הרבה מעל המותר, ברמה שיכלה אולי לסכן את הנוסעים בטיסה. מטוס אל על (4X-ECB) הפעיל את טיסה ELY081 מתל אביב לבנגקוק, בעוד מטוס קטאר (A7-BOB) הפעיל את טיסה QTR8E מדוחא למאלה באיים המלדיביים.
על פי ההערכות, המרחק בין המטוסים היה של כ-17 ק"מ לרוחב, כדקת טיסה. המרחק הבטיחותי בטיסות כאלה הוא לרוב כ-10 דקות טיסה בין מטוסים, מה שאומר ששני המטוסים היו קרובים ביניהם הרבה יותר ממה שהתקן מאפשר.

על פי ה-AAIB שני המטוסים היו בנתיבי הטיסה המיועדים להם בגובה שיוט של 35,000 רגל ולמרות הקרבה החריגה, המערכות במטוסים לא התריעו על סכנה כלשהי. החוקרים אספו הקלטות מהבקרה האווירית, וכן הצהרות מהצוותים המעורבים ונציגי רשות שדות התעופה בהודו. מרבית הפוקוס בחקירה מופנה כלפי בקרי הטיסה בהודו, שבשטחה האירוע התרחש, שלא התריעו על הסכנה.