שוב מסתבכת: חברת הלואו קוסט האירית ריינאייר, שוב במרכז תקרית עם נוסעים מישראל, הפעם בנמל התעופה בבודפשט. 15 נוסעים שהיו אמורים להמריא מהבירה ההונגרית חזרה לישראל, נותרו בנמל התעופה לאחר שהחברה הקדימה את הטיסה מבלי ליידע אותם. בעקבות זאת הם נאלצו לרכוש כרטיסים חדשים, וללון בבתי מלון על חשבונם.

לפי טענותיהם של הנוסעים, באירוע שהתרחש לפני כשבועיים,  הם הגיעו לשער העלייה לטיסת ריינאייר לתל אביב, ורק שם נודע להם שהטיסה המריאה בלעדיהם. "הגענו כמה דקות לפני סגירת השער כפי שבדיוק אמרו לנו, ואז ראינו שאין אף אחד. אז אחד העובדים של החברה שהיה במקום אמר שהטיסה הוקדמה ואין מה לעשות", מספר אבי. "היינו בהלם. עמדנו שם ולא הבנו מה קורה. ניסינו לברר מה קרה איך מקדימים טיסה מבלי לעדכן את כל הנוסעים אבל לא קיבלנו תשובה. המטוס המריא ולאף אחד בחברה לא אכפת. איך קורה דבר כזה שמטוס ממריא מבלי שמעדכנים נוסעים שהטיסה הוקדמה?".

תור ריינאייר (צילום: Cineberg, shutterstock)
הנוסעים נותרו בנמל התעופה. אילוסטרציה | צילום: Cineberg, shutterstock

בלית ברירה נאלצו הנוסעים לרכוש כרטיסי טיסה חדשים, להישאר עוד שלושה ימים בבודפשט בבתי מלון על חשבונם, וזאת מבלי לקבל תשובות מהחברה על המחדל ועל אלפי האירו שהוציאו מכיסיהם. "זה לא הגיוני שנגיע בזמן לשער העלייה למטוס והחברה תקדים טיסה ותשאיר אותנו בבודפשט ללא פתרונות, כאילו שאנחנו אשמים במחדלים שלה", אומר אחד הנוסעים.

במקרה שהתרחש לפני כחודש, 20 נוסעים ישראלים של ריינאייר שהגיעו לשער העלייה לטיסה בבודפשט, לא הועלו למטוס והוחלט להוריד להם את המזוודות, בנימוק שהם הגיעו באיחור. "היו עיכובים בצ'ק-אין. הגענו שלוש שעות לפני הזמן, אבל לא היו מספיק עובדים של החברה בעמדות. היו תורים ארוכים, והגענו לדעתי דקה או שתיים לפני הסגירה של שער העלייה והם החליטו שלא נעלה למטוס, שהשער נסגר", מספר איציק. "אנחנו לא אשמים שהם הביאו מעט עובדים לטפל בכמות גדולה של נוסעים".



לדברי הנוסע, כשהם התווכחו עם נציגי החברה, הגיעו שוטרים למקום כדי שיפנו אותם. "הם סגרו לנו את השער בפרצוף. כשהתווכחנו הביאו לנו שוטרים שיפנו אותנו. זרקו אותנו משדה התעופה. הם העדיפו לעכב את הטיסה בשעה וחצי כדי להוריד לנו את המזוודות ולא להעלות אותנו למטוס. זה הזוי. נאלצנו להישאר עוד כמה ימים בבודפשט ולקנות כרטיסי טיסה חדשים ולדאוג ללינה בבתי מלון", משחזר איציק.

בשני  המקרים הללו הנוסעים מתכוונים להגיש תביעה נגד החברה, וזו תצטרף לאלו שכבר נמצאות בתהליכים, בעיקר בהקשר של טיסות של ריינאייר מברלין. כזכור, בחודשים האחרונים דיווח mako על מספר אירועים שבהם נוסעים ישראלים טענו כי חברת התעופה לא העלתה אותם לטיסה, למרות שהגיעו בזמן. בין הסיבות שצויינו, עלו טענות של החברה כלפי הדרישות לבדיקות ביטחוניות קפדניות לנוסעים לישראל, שמעכבות את תהליך העלייה למטוס.