6 דקות מאסון: המטוס נחת - רגע לפני שנגמר לו הדלק
טיסת ריינאייר מאיטליה לגלזגו נאלצה לסטות למנצ'סטר אחרי מספר ניסיונות נחיתה כושלים בסקוטלנד, בעקבות הסופה "איימי" שפקדה את האזור, כשהמטוס נשאר עם כמות דלק שמספיקה לחמש עד שש דקות טיסה. "אנשים רצו לרדת ובהחלט לא מעוניינים לטוס שוב בקרוב", סיפר אחד הנוסעים

טיסת ריינאייר שהייתה בדרכה מפיזה שבאיטליה לנמל התעופה פרסטוויק שבגלזגו, ביצעה נחיתת חירום מלחיצה במנצ'סטר – שש דקות בלבד לפני שאזל לה הדלק באוויר, כפי שמדווח היום (חמישי) ה"דיילי מייל".
הטיסה החריגה, בעקבותיה נפתחה חקירה, יצאה לדרך ב-3 באוקטובר, בזמן שהסופה "איימי" הביאה לרוחות באזור של עד 161 קמ"ש, וגרמה לכאוס תחבורתי ברחבי המדינה. היא הופעלה על ידי Malta Air מטעם ריינאייר, כשצוות הקוקפיט שידר את קוד החירום הכללי - קוד 7700. לפי הדיווח ניסה הצוות מספר פעמים לנחות בנמל התעופה שבגלזגו – ללא הצלחה, לפני שניסה לנחות בנמל התעופה אדינבורו, ניסיון שכשל גם הוא.
המטוס לאחר מכן סטה למנצ’סטר, שם נחת בשלום כמעט שעתיים לאחר הניסיון הראשון לנחיתה בפרסטוויק. לפי דיווחים, הוא נחת עם 220 ק"ג דלק במכל - מה שמספיק לכחמש עד שש דקות טיסה בלבד. כמות הדלק שנותרה היא המינימלית שבה זה בטוח למטוס להישאר באוויר. ספציפית בסוג המטוס - בואינג 737‑800, כמות הדלק הנדרשת לא יכולה לרדת מתחת לחצי שעה של זמן טיסה.
אחד הנוסעים, אלכסנדר מרצ'י, שהגיע ליעדו עשר שעות לאחר הזמן המתוכנן, סיפר לעיתון Ayr Advertiser: "אחרי שיצאנו באיחור מפיזה עקב שביתה כללית ומפגינים שפלשו למסלול השדה, דאגנו שלא נגיע לפרסטוויק לפני שהסערה תתקוף. הכל היה בסדר עד שהתחלנו בירידה. המטוס עשה כמה עיקופים לפני הניסיון הראשון, אבל התרומם כמעט מיד".
עוד סיפר הנוסע: "אמרו לנו שננסה עוד פעם אחת או שנצטרך לטוס למנצ'סטר. הפעם השנייה הייתה סוערת מאוד, כמעט הגענו למסלול, אבל ברגע האחרון התרוממנו ממש בחדות. הבנו כמה המצב היה חמור כשראינו את התמונות אחרי שסוף סוף נחתנו במנצ’סטר, כמעט ללא דלק". לדבריו, "הייתה הקלה. אנשים רצו לרדת ובהחלט לא היו מעוניינים לטוס שוב בקרוב".
חברת התעופה מסרה לעיתון הבריטי כי דיווחה על האירוע לרשויות הרלוונטיות ביום שישי האחרון. דובר החברה ציין: "כיוון שזה עכשיו נושא לחקירה מתמשכת, שאנו משתפים עמה פעולה במלואה, איננו יכולים להתבטא".
