פיל לבן: למה נמל התעופה המטורף בסין ריק כמעט לגמרי?
בספטמבר 2019 נפתח נמל התעופה Daxing בבייג'ינג, וחוץ מהעובדה שהוא נראה מדהים, הוא גם שיא הפאר והטכנולוגיה, והושקעו בו לא פחות מ-11 מיליארד דולרים. למרות כל אלה, לא הרבה נוסעים עוברים דרכו ולא מעט חנויות סגורות. זו הסיבה


בשנת 2019, רגע לפני שהקורונה פרצה לחיינו, נחנך שדה התעופה החדש דאשינג (Daxing) שבבייג'ינג, סין, בהשקעה של 11 מיליארד דולרים. וכמו שרק הסינים יודעים, מדובר באחד מנמלי התעופה הכי מתקדמים בעולם כשגולת הכותרת שלו היא הטרמינל נוסעים הגדול ביותר בעולם - בגודל של 140 מגרשי כדורגל.
השדה החדש היה אמור לתגבר את זה שכבר קיים בעיר והמטרה היתה שעד 2025 יעברו בו כ-72 מיליון נוסעים בכ-630 אלף טיסות בשנה (לשם השוואה, בנתב"ג יש כ-22 מיליון נוסעים בשנה רגילה). ואם זה לא מספיק, הוא נמצא כעת בתהליך בנייה כדי להפוך לשדה התעופה העמוס ביותר בעולם, שיקבל את פני למעלה מ-100 מיליון נוסעים עד שנת 2040.
אבל תכנונים לחוד ומציאות לחוד. סטפן דורי, טייס מסחרי ובלוגר טיולים שעבר בנמל התעופה המתקדם אומר שאין בנמל כמעט נוסעים. לאחר שעבר את שערי האבטחה ונכנס לתוך מרכז הקניות, סטפן ציין ש"נראה שחלק מהחנויות המסחריות לא נפתחו, וגם לא נראה שעמוס במיוחד מבחינת הנוסעים שטסים חוזרים".
הסיבה לחוסר הנוסעים נובעת ככל הנראה מהעובדה שרובם עדיין מעדיפים שדות תעופה אחרים של בייג'ינג, שקרובים יותר למרכז העיר, כמו נמל התעופה בייג'ינג קפיטל. עם זאת, רכבת אקספרס בין-עירונית לשדה התעופה יוצאת כל שש וחצי דקות מתחנת צ'אוקיאו, מה שמקצר את זמן הנסיעה ל-19 דקות לשדה התעופה.
למרות שכמות הנוסעים מאכזבת, דורי אומר ש"האבטחה בנמל היא קיצונית בלשון המעטה. המאבטחים מוצבים בכל פינה, כמו אזור מוניות והבדיקות הביטחוניות בשער הטרמינל הן רק כדי לגשת לשדה התעופה".