mako
פרסומת

נמל קרוזים חדש ייבנה בקוסמוי: האם זה ישפיע על האי המפורסם?

קוסמוי, אחד האיים הפופולריים ביותר בתאילנד, עומד בפני שינוי דרמטי שיכול לשנות את פניו. בעוד שמיליוני תיירים כבר פוקדים את האי בכל שנה, הפרויקט החדש של הממשלה התאילנדית לבניית נמל גדול לאוניות קרוזים צפוי להכפיל את כמות המבקרים. האם השדרוגים המתוכננים יפתרו את בעיות העומס והסביבה, או שמא יחריפו אותן?

דניאל ארזי
פורסם: | עודכן:
קוסמוי תאילנד
צילום: Chantal de Bruijne, shutterstock
הקישור הועתק

קוסמוי הוא אחד מהאיים המפורסמים ביותר בתאילנד, ובשנים הקרובות הוא יהפוך לאפילו פופולרי יותר עם הרבה יותר תיירים. הרשויות המקומיות מתכוונות לבנות באי נמל גדול לאוניות קרוזים שיורידו כל אחת אלפי מבקרים ביום בקוסמוי, שבלאו הכי מופיע ברשימת היעדים שלא כדאי לבקר בהם בשל העומס העצום, האשפה ובעיות אחרות.

תאילנד מתכננת לפתוח את הטרמינל החדש בקוסמוי בשנת 2032 והעבודות אמורות להתחיל ב-2029, לפי ה-Bangkok Post, תוך ציטוט של הצהרת ממשלת תאילנד. מטרות פרויקט הבנייה הן להגביר את התיירות ובכך את הכלכלה, ו"לתמוך בתנועת השיט הבין-לאומית הגוברת". העיתון ציטט את דובר הממשלה התאילנדית שאמר כי הממשלה נחושה גם "לשפר את התשתיות באזור הדרום ולהבטיח ניהול משאבים טוב יותר". הדוח קובע כי המטרה הסופית היא לבסס את קוסמוי כיעד שייט בין-לאומי מוביל, ולמרות שהפלגות לקוסמוי אפשריות כרגע, אוניות עוגנת במרחק מהאי ולא ממש על חופיו.

חוף בתאילנד
אלפי אנשים צפויים לבקר באי בכל יום נתון. קוסמוי, תאילנד | צילום: Lauren DeCicca, getty images

קיימות והגנה על הסביבה הם שני נושאים שמקבלים מעט הסבר בקשר למסוף החדש. עם זאת, הפרויקט החדש יהיה יותר מזיק מאשר מועיל לשניהם, כשהתוכנית היא לקבל בו זמנית שתי ספינות קרוז גדולות. המשמעות היא עד 2,500 ו-4,000 נוסעים לכל ספינה, עם כ-120 אוניות שיעגנו באי בכל שנה, הרבה תנועה לאי בגודל 228.7 קמ"ר. לכך מתווספות ההשפעות הסביבתיות על קוסמוי והאזור כולו, הנגרמות על ידי אותם תיירי קרוזים, אך בעיקר על ידי הספינות עצמן.

פרסומת
קוסמוי
המקומיים ייצטרכו לעזוב את הבתים לטובת הטרמינל החדש. קוסמוי | צילום: pitsch22, shutterstock

סוגיה נוספת המתוארת בדוח היא הפקעת הקרקע מתאילנדים המתגוררים באזור שבו אמור להיבנות הטרמינל החדש. לפי הדיווחים, רוב המקומיים תומכים בהעברה של המסוף למקום אחר, אך הרשויות ממשיכות בתוכנית ואומרות כי התושבים שייפגעו יקבלו פיצוי על הקרקע שתופקע, נכתב בדוח. גובה הפיצוי נותר פתוח, וכך גם השאלה מה יעלה בגורלו של מי שלא רוצה לעבור למקום אחר.