mako
פרסומת

הקברניט חווה בעיה רפואית, המטוס נאלץ לנחות נחיתת חירום

נוסעים בטיסת אייר קנדה מניוארק להליפקס תיארו סטיות חדות באוויר ורגעים של פחד. אייר קנדה מסרה כי הקברניט אירוע לבבי, הוצא מתא הטייס וטייס המשנה הנחית את המטוס בבוסטון

אסף וקנין
פורסם:
טיסה נוסעים דיילת
אילוסטרציה | צילום: Surachet Jo, shutterstock
הקישור הועתק

טיסת אייר קנדה מניוארק להליפקס נחתה נחיתת חירום בבוסטון ביום רביעי, אחרי שלפי נוסעים הקברניט סבל ממה שנראה כהתקף והמטוס סטה בחדות באוויר. לפי אייר קנדה, הקברניט חווה בעיה רפואית במהלך הטיסה והוצא מתא הטייס בהתאם לנהלי הבטיחות.

"ברגע שהמטוס סטה, ידעתי שמשהו לא בסדר כי זו לא הייתה טורבולנציה", אמר הנוסע רודני מקדונלד ל-ABC News. לדבריו, הוא, אשתו ושני בניו היו בין 61 הנוסעים בטיסה, שהופעלה עבור אייר קנדה על ידי השותפה האזורית PAL Airlines. "כל מחשבה עוברת לך בראש, אתה מתחיל להתפלל. הבנים שלי התחילו מיד להתפלל".

הטיסה יצאה מניוארק, ניו ג'רזי, ב-12:39 בצהריים, במטוס דו-מנועי מדגם de Havilland Dash 8-400. מקדונלד סיפר כי דיילת הוציאה את הקברניט מתא הטייס, וכי הוא סייע לרסן אותו במשך כ-40 דקות באמצעות חגורות בטיחות: "היה ברור שהוא לא בשליטה על היכולות שלו והיה צריך לרסן אותו".

לפי נתוני FlightAware, המשטרה ואנשי נמל התעופה קיבלו התראה ב-1:40 בצהריים, והמטוס נחת בנמל התעופה לוגן בבוסטון מעט לפני 2:00. בהקלטת קשר שפורסמה ב-ABC נשמע דיווח: "הטייס אינו כשיר. המטוס מוטס על ידי טייס המשנה". אייר קנדה מסרה כי טייס המשנה השתלט על המטוס והסיט את הטיסה לבוסטון, שם נחתה בבטחה.

אמבולנסים הוזעקו למטוס לאחר הנחיתה והוא נגרר לשער. המטוס המריא מבוסטון ב-7:30 בערב ונחת בהליפקס מעט לפני 9:30 בערב, שעון מקומי. פרטים נוספים על מצבו של הקברניט לא פורסמו.