חברות תעופה ובתי מלון בארה"ב מורידים את המחירים לרמות שלא נודעו מזה שנים. כך, כרטיס טיסה הלוך ושוב, מלוס אנג'לס להונולולו שבהוואי, שמחירו בקיץ היה בין 800 ל-1,000 דולר, נמכר בשבוע שעבר ב- 244 דולר.

לילה בטיימס סקוור בניו יורק
עכשיו זה הזמן לטוס

הביקושים לטיסות נופש ירדו עד כדי כך, שפארק דיסני וורלד שבפלורידה מציע עתה שלושה לילות חינם במלון תמורת רכישת כרטיסי כניסה לפארק. נמסר עוד כי אתרי נופש במקסיקו, שעתה מתחילה העונה הבוערת שלהם, חתכו את מחירי השהות בבתי המלון במחצית, כשהם כוללים בכך גם ארוחות ללא תשלום. האווירה הקשה השוררת בארה"ב, העלייה באבטלה והתחושה שהמיתון לא הגיע עדיין לשיא השפל שלו, גורמים לצרכנים לשנות את סדר העדיפויות שלהם, ולהימנע מהוצאות שהן בחזקת מותרות.

חברת התעופה הגדולה ביותר בעולם, אמריקן איירליינס, דיווחה כי בחודש אוקטובר האחרון, הפסידה 745 אלף נוסעים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. במקביל דווח כי המחירים לשיט תענוגות לקריביים ולמקסיקו ירדו בממוצע ב- 10 אחוז, וכי מספר חברות קטנות מציעות שיט תענוגות במחיר של 50 דולר ליום לנוסע.

אך, בלאס ווגאס, הסופגת עתה מכה קשה, הן בירידת מחירי הנדל"ן, והן בביקושים לחופשות, מציע עתה מלון אחד, שהייה של לילה תמורת דולר אחד. בתקווה שהיתרה תכוסה מההפסדים של הלקוח בקזינו שבמלון.


התייחסות

תופעה זו אופיינית לאווירה המתפשטת בקרב ציבור הצרכנים כאשר המיתון הופך לאיום הגדול ביותר על סדר יומם. למרות שרוב רובם (93.5%) של האמריקנים עובדים ומתפרנסים החשש מיום סגריר מכתיב את סדר העדיפויות החדש שלהם.

תופעה זו, כבר משפיעה על התיירות לישראל, ואולי זו ההזדמנות לבדוק שוב מדוע מחירי הלינה בארץ הם יקרים במיוחד, כדי לעודד ולתגמל הקמה של בתי מלון שניים ושלושה כוכבים, במחירי מינימום ומקסימום, שיהוו משקל נגד, למדיניות המחירים של כלל בתי המלון בארץ, ויצליחו עקב כך, להגדיל את התיירות, כאשר יחלוף המיתון.