mako
פרסומת

"לא האמנתי": אחרי שעוכב ופספס טיסה - זו התגובה שקיבל הישראלי מחברת התעופה

לאחר שעוכב במשך זמן רב ופספס את הטיסה שלו מליון לארץ, הראל קיבל אתמול הודעה מחברת התעופה בה נאמר לו שיקבל את כספו בחזרה: "החברה החליטה במחווה יוצאת דופן להחזיר לך את מלוא עלות הטיסה שהוחמצה ולשלם את העלויות הנוספות של כרטיס הטיסה החדש שרכשת לישראל"

אסף וקנין
פורסם:
ישראלי לא עלה על הטיסה בליון
צילום: Henry Saint John, shutterstock
הקישור הועתק

הראל, ישראלי שמתגורר בצרפת בשנים האחרונות, הגיע בשבוע שעבר לנמל התעופה בליון על מנת לעלות על טיסה של חברת Transavia לנתב"ג. הוא הגיע לשדה כשעתיים ורבע לפני זמן ההמראה, ואחרי שניגש לעמדת הצ'ק אין הוא נשלח יחד עם קבוצה של ישראלים נוספים לבדיקה ביטחונית מקיפה המיועדת לנוסעים לתל אביב. "שמו על הדרכון שלי מדבקה אדומה ושלחו אותי לתור יחד עם אנשים נוספים, גם בני 70", סיפר הראל בשיחה עם mako. הראל העיד כי הליך הבידוק ארך לא פחות משעה וחצי. "פתחו כל תיק שהיה ברשותנו, כל דפדפן בקלסר, פשוט הכל. העובדים צחקו ביניהם ועבדו מאוד לאט, הסברנו להם שיש טיסה ושאנחנו חוששים לפספס אותה אבל אמרנו לנו 'אין לחץ, יחכו לכם'".

אחרי הליך הבידוק הארוך, הראל הגיע לשער העלייה למטוס יחד עם נוסעים נוספים שעוכבו, והצוות בשדה פנה אליהם ואמר כי הם לא יכולים לעלות על המטוס. "עיכבו את הטיסה בכחצי שעה, ואז הסתבר לנו שזה היה כדי להוריד את המזוודות שלנו. היו שם צעקות בין הנוסעים לצוות, הם אמרו לנו 'אתם לא הגעתם בזמן', לא עניין אותם שעיכבו אותנו במשך כל כך הרבה זמן לבדיקה ביטחונית".

לאחר האירוע, הישראלי נאלץ להמתין שעות נוספות בשדה ולהזמין טיסה חדשה לישראל. "ניגשתי לעמדת הביטחון ורציתי להגיש תלונה, אמרו לי לשלוח באמצעות המייל את כל פרטי האירוע ושיטפלו בזה". כששב לארץ באיחור של שעות ארוכות, הוא שלח מייל לbnk התעופה של ליון וקיבל תשובה ממחלקת פניות הציבור".

תגובה מנמל התעופה בליון
המייל שקיבל הראל מחברת התעופה

"הצטערנו לשמוע על האירוע שלך ושפספסת את טיסתך, מבינים את אכזבתך", נכתב בפתיחת המייל. "לאחר בדיקה, במהלך הבידוק הביטחוני שלך בשדה נערכו בדיקות נוספות שאינן תלויות בצוות והם גרמו להאטה בתהליך המעבר שלך לשער העלייה למטוס. אנחנו מזמינים אותך ליצור קשר עם חברת התעופה שתסייע לך בנושא".

פרסומת

בעקבות הפרסום ב-mako ויצירת קשר עם צוות השדה, הבוקר נשלח מכתב מטעם חברת התעופה הצרפתית שבה נאמר לו כי לאחר בדיקת האירוע הם החליטו להשיב לו את העלות של הטיסה המקורית והסכום של הטיסה החדשה שרכש בכ-600 אירו".

"אנחנו מצטערים על מה שאירע לך בשדה וזמן ההמתנה הממושך בבידוק הביטחוני, ומעריכים את סבלנותך", נכתב. "בעקבות האירוע, החברה החליטה במחווה יוצאת דופן להחזיר לך את מלוא עלות הטיסה שהוחמצה ולשלם את העלויות הנוספות של כרטיס הטיסה החדש שרכשת לישראל".

"לא האמנתי שאקבל את ההחזר. כל פנייה לשדה או לחברת התעופה התקבלה בהתנערות והעברת אחריות מאחד לשני", אומר הראל. "אני שמח ומקווה שאף ישראלי לא יחווה חוויה כזו לעולם".