טייס בחברת הלואו-קוסט הספרדית וולינג איירווייז (Vueling Airways) הואשם בבריחה ממטוס שעלה באש על מסלול הנחיתה. המטוס היה מוכן להמראה כאשר נוסעים מבוהלים שמעו רעש של פיצוץ חזק בחלק האחורי, ואחריו הגיע ריח של שריפה כאשר עשן החל למלא את תא הנוסעים. הקפטן, שהיה אחראי על הטיסה מברצלונה לברמינגהם, זינק מהמטוס לאחר הפיצוץ ונס על נפשו מבלי לוודא שכולם בטוחים.

בזמן האירוע הדיילות נכנסו לפאניקה ורצו במורד המעבר, ואחת מהן אף הזהירה את הקפטן. ברגע שדלת המטוס נפתחה, הקברניט רץ החוצה, ואחריו רוב צוות הטיסה, כך לפי דבריו של הנוסע אנדרו בניון שאמר לעיתון ה"סאן" כי "זה היה מזעזע לגמרי. פתאום היה רעש חזק וריח של עשן שיצא מאחורי המטוס", אמר והוסיף, "כל האורות כבו ואורות החירום נדלקו – זה היה מזעזע לחלוטין. היה מפחיד".

בניון טען גם שהצוות לא נתן לנוסעים הנחיות ברורות ודיילת אחת סבלה מ"התמוטטות", לפי דיווח ה"סאן". "[דיילת] אחת רצה לתא הטייס כדי לספר לקפטן. כשהדיילת פתחה את הדלת הכניסה, הקפטן ברח מיד. הוא פשוט נעלם. הוא היה הראשון שירד מהמטוס".

על פי בניון, הדיילת היחידה שנשארה "התחילה לצעוק לכולם לצאת. הנוסע הספרדי שישב לידנו תרגם ואמר, 'המטוס בוער'. לא האמנו שהקפטן פשוט השאיר אותנו ככה – הוא רץ למקום מבטחים בזמן שכולנו ישבנו שם. אחרי שירדנו מהמטוס לקחו אותנו לאזור קבלת פנים וכל הדלתות היו נעולות, והוקפנו בשוטרים. הם השאירו אותנו שם לשעה, ואז לקחו אותנו למטוס אחר והשאירו אותנו שם עוד 90 דקות בזמן שהוא תודלק. אחר כך הופיע קברניט אחר למטוס והתנצל אך הוא סירב לפרט".

הנוסע השווה את פעולות הטייס לפעולותיו של הקפטן של "הקוסטה קונקורדיה" – ספינת התענוגות שעלתה על שרטון מול חופי איטליה בינואר 2012. באותו מקרה, פרנצ'סקו שטין סירב בתחילה לקרוא לסיוע, אך הספינה החלה לטבוע והוא נמלט בסירת הצלה בזמן שנוסעים קפצו למים, וכתוצאה מהאירוע נהרגו 32 בני אדם. כעת הוא מרצה עונש של 16 שנות מאסר.

 

טבעה ב"יום המקולל". קוסטה קונקורדיה (צילום: RTR)
הנוסע השווה את הטייס לקפטן ספינת "קוסטה קונקורדיה" | צילום: RTR