הכי מעצבן שיש: הזמנתם מושב עם חלון? זה מה שאתם יכולים לקבל
בתשובה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגדן, חברות התעופה האמריקאיות טוענות שמי שמזמין "מושב ליד חלון", ואף משלם על כך, לא בהכרח יקבל חלון. "השימוש במילה 'חלון' אינו יכול להתפרש כהבטחה שהמושב יציג נוף חיצוני"


אחד הדברים הכי מעצבנים שיכולים לקרות בטיסה, הוא להזמין מושב ליד החלון, ולקבל בפועל מקום שבו בדיוק אין חלון לשורה, במיוחד אם שלמת עוד כסף על כך. בדיוק בשביל זה קמו פלטפורמות שונות שנועדו לעזור לנוסעים להימנע ממקרים כאלה. כך למשל, מי שרוצה לוודא שלא יהיו לו הפתעות, יכול להיכנס לאתר SeatGuru בו מכניסים את מספר הטיסה שלכם ומקבלים את מפת המושבים המלאה עם כל האותיות הקטנות.
לאחרונה דווח שמשרד עורכי דין מקליפורניה הודיע שהוא מתכנן להגיש תביעה נגד חברות התעופה האמריקאיות, בטענה שהטעו נוסעים על ידי גביית תשלום נוסף עבור "מושבי חלון", גם למושבים שלא היו בהם חלונות בפועל, אלא פשוט היו בתוך השורה.
כעת, בתגובה לתביעה, חברת התעופה החזירו תשובה בה הן טוענת שמושב ליד חלון פירושו מושב ליד קיר - לאו דווקא מושב עם נוף. "השימוש במילה 'חלון' בהתייחס למושב מסוים אינו יכול להתפרש כהבטחה שהמושב יציג נוף חיצוני לחלון", כתבו עורכי הדין של חברת התעופה בבקשה לדחיית התיק. "המילה 'חלון' מזהה את מיקום המושב - כלומר, ליד קיר גוף המטוס".

קרטר גרינבאום, המייצג את התובעים, אמר שהטענות "מנוגדות לציפיות הסבירות של אינספור נוסעים ששילמו כסף נוסף עבור מושבים מבלי לדעת שהם ללא חלונות. צרכנים ראויים ליותר מהבטחות ריקות ומשחקי המילים של חברות התעופה. מכיוון שחברות תעופה החלו לגבות תשלום עבור שירותים שהיו בעבר בחינם, על הנוסעים לצפות שאם ישלמו תשלום נוסף, הם יקבלו את המוצר ששילמו עבורו".
במטוסי בואינג 737 יש לפחות שורה אחת עם חלון חסר במושב ליד החלון, בגלל מיקום של צינורות או חשמל חשמל - ומטוסים אלה מהווים יותר ממחצית מצי המטוסים של יונייטד למשל. בלא מעט מטוסים של מדובר במושב 11A. חלונות חסרים ניתן למצוא גם במטוסי איירבוס A320 ובואינג 757.