mako
פרסומת

ב-2017: מטוס חדש שיכול לטוס מת"א לניו יורק ב-5 שעות

היורש של הקונקורד: הצצה למטוס נוסעים חדש לטיסות טראנס אטלנטיות שיטוס במהירות 2.2 מאך וצפוי לקצר משמעותית את זמני הטיסה בעולם; וירג'יין של ריצ'ארד ברנסון תרכוש 10 מטוסים

גלובס
פורסם:
בום מטוס על קולי
אבל מי רוצה לטוס במטוס שקוראים לו בום? | צילום: BOOM
הקישור הועתק

חברת סטארטאפ מקולורדו בשם Boom מקווה להמציא מחדש את שירותי הטיסות העל-קוליות 13 שנה אחרי טיסתו האחרונה של מטוס הקונקורד. על פי החברה, מטוס הבום יוביל נוסעים מניו יורק ללונדון בתוך 3 שעות ו-20 דקות במהירות של 2.2 מאך, כלומר ב-2,333 קילומטרים לשעה. לשם ההשוואה, מטוס הקונקורד טס במהירות של 2 מאך ומטוסי הנוסעים הרגילים טסים כיום במהירות של 0.85 מאך.

אך למהירות העל-קולית יש מחיר. בארצות הברית למשל נאסר על מטוסי נוסעים לטוס במהירות על-קולית מעל היבשה בשל הרעש האימתני שהם מייצרים. לכן החברה מתמקדמת במסלולים כדוגמת לונדון לניו יורק, סן פרנסיסקו לטוקיו ולוס אנג'לס לסידני.

מנכ"ל החברה, בלייק סקול, בכיר לשעבר באמאזון, מעריך כי כרטיס הלוך ושוב מלונדון לניו יורק על גבי מטוס הבום יעלה כ-5,000 דולר, כאשר החזון שלו הוא להנגיש את הטיסות העל-קוליות לקהל הרחב, כך שכל אחד יוכל לטוס לכל מקום בעולם בתוך 5 שעות במחיר של 100 דולר לכרטיס. החברה מקווה שהאב-טיפוס של המטוס יהיה מוכן לטיסה ראשונה כבר בשנת 2017 ושטיסות מסחריות ייחלו מספר שנים לאחר מכן.

בינתיים, חברת Virgin של המיליארדר ריצ'רד ברנסון חתמה על אופציה לרכישת 10 מטוסי בום כאשר אלו יהיו מוכנים לייצור מסחרי. כמו כן, Virgin הסכימה לעזור בעיצוב ופיתוח האב-טיפוס.

אך Boom היא לא החברה היחידה שמנסה להחזיר לחיים את שוק התעופה העל-קולי. קבוצה של יזמים מנסה להחזיר את הקונקורד לפעילות בשנת 2019 ובפברואר האחרון נאס"א הכריזה כי היא מפתחת מטוס נוסעים על-קולי שקט לשימוש מסחרי.