זה קרה לפני כמה שבועות במלון יוקרתי בדובאי. בני משפחה מעכו, זוג הורים ושלושת ילדיהם שילמו לסוכנות נסיעות על חבילת נופש בדובאי לשבוע ימים (כולל טיסות ובית מלון), אך יום לפני סיום הנופש המהנה התחיל הסיוט הגדול שלהם.

"פתאום בא אלינו פקיד הקבלה וטען שאנחנו חייבים למלון כ-3,000 דירהם (כ-2,500 שקל). לא הבנו מה הוא רוצה מאיתנו בכלל. שילמנו מראש את כל הכסף של בית המלון והטיסות. הם טענו שהם לא קיבלו את כל הכספים ששילמנו לחברה ולסוכן הנסיעות", טענו בני הזוג בכתב תביעה שהגישו נגד סוכנות הנסיעות . "היינו צריכים לעזוב למחרת בבוקר אבל אמרו לנו שעד שלא נשלם לא יעשו לנו צ'ק אאוט. הפכנו אותנו לשבויים, בני ערובה. סירבנו בתוקף, ואז קצין הביטחון של המלון הגיע ואמר שיזמין לנו משטרה אם נעזוב את המקום מבלי לשלם".

לדבריהם, רק לאחר שהוכיחו שאינם חייבים דבר למלון ושהכול שולם, בכירי המלון בדקו את העניין שוב והודו שאכן אין להם חוב והם שוחררו לדרכם לטוס לארץ.

בני הזוג וילדיהם תבעו פיצוי של 25 אלף שקל בבית המשפט לתביעות קטנות בעכו. הם טענו שמדובר במחדל חמור של חברת התעופה וסוכן הנסיעות, שלא העבירו את כל הכספים למלון וכתוצאה מכך נגרמה להם עוגמת נפש קשה מאוד.

מצד חברת התעופה והסוכן נטען שהם העבירו את כל הכספים למלון עבור חבילת הנופש ואין להם קשר למה שקרה.

דובאי (צילום: אילן ארנון)
הישראלים טוענים שמדובר בשיטת מצליח | צילום: אילן ארנון

השופטת דחתה את תביעת בני המשפחה בנימוק שלא הוכח שמדובר ברשלנות של סוכנות הנסיעות ושעוגמת הנפש שנגרמה להם כתוצאה מהאירוע אינה קשורה לנתבעים. "מדובר כך להבנתי את עמדת התובעים בעצמם, בטעות של המלון הן בעצם דרישת התשלום והן בעצתם ההתנהלות כלפי התובעים", ציינה השופטת בפסק הדין.

לאחרונה התרחשו עוד לפחות 10 מקרים דומים

כעת מתברר שהם ממש לא התיירים היחידים שבתי מלון בדובאי ניסו לגבות מהם עוד כסף בחודשים האחרונים. היו לפחות כעשרה מקרים נוספים של בתי מלון שדרשו מישראלים לשלם על שהייתם במקום או על כך שהשתמשו במשקאות המיני בר והחטיפים, למרות שלא עשו זאת.

"הם דרשו מאיתנו לשלם עוד 1,500 שקל בטענה שחברת הנסיעות לא העבירה להם את כל הכסף", סיפרה הילה מחדרה. "התקשרתי לסוכנת הנסיעות והיא אמרה שכל הכסף עבר ושלא אשלם אגורה יותר. התעקשנו לא לשלם. קציני הביטחון במלון איימו שלא נצא מדובאי אם לא נשלם את החוב. לרגע הרגשנו כמו שבויים או בני ערובה אחרי כמה שעות המנהל התנצל וטען שהיה בלבול בינינו לבין אורחים אחרים של המלון. ניסו לעקוץ אותנו, זה ברור".

גם לגילה ובעלה, תושבי חיפה, שנפשו בדובאי לפני כחודשיים היה מקרה דומה ביום העזיבה של המלון. כאשר פקידת הקבלה דרשה מהם לשלם חוב של 1,200 שקל בגין שימוש במיני בר ובהזמנת ארוחות לחדרם.

"היינו בהלם. לא נגענו במיני בר ולא הזמנו שום ארוחות מהמלון. חוץ מארוחת בוקר כל הארוחות בחמישה ימים שהיינו במקום היו במסעדות מחוץ למלון. היו ויכוחים שעלו לטונים גבוהים. הבאנו את אחד מעובדי המלון לחדר שלנו לראות שלא השתמשנו בכלל במיני בר", שחזרה גילה. "בסופו של דבר הם בדקו שוב ושוב ובסוף מנהל המשמרת התנצל ואמר שטעו בחדר. היה לנו מזל שלא פספסנו את הטיסה בגלל הניסיון לעקוץ אותנו. שמעתי מעוד חברים שלנו שניסו לעקוץ אותם בבתי מלון אחרים. אסור לוותר להם ולשלם על מה שאתה לא חייב. הם פועלים בשיטת 'מצליח".