mako
פרסומת

קליפ אחד שווה מיליוני מבקרים

מעל 10 מיליון מבקרים הגיעו בשנה החולפת למוזיאון הלובר בפריז, עלייה של 25 אחוזים לעומת 2017, בעיקר בגלל הקליפ של ביונסה שצולם במקום. הנהלת המוזיאון זיהתה את הפוטנציאל והחלה להוציא סיורים של שעה וחצי בעקבות הלוקיישנים שצולמו בו. מי מנהל את העולם? כנראה שביונסה

מערכת מדור החופש
מערכת מדור החופש
mako חופש
פורסם:
הקליפ של ביונסה וג'יי זי
ביונסה, ג'יי זי והמונה ליזה. מתוך הקליפ Apeshit" | צילום: יוטיוב
הקישור הועתק

מוזיאון הלובר בפריז הוא המוזיאון שביקרו הכי הרבה אנשים בשנת 2018. זו אמנם ממש לא הפעם הראשונה שמוזיאון האומנות, בו נמצאת המונה ליזה המפורסמת, מסיים כמוזיאון הפופולרי בעולם, אך יחד עם זאת, השנה הוא נהנה מכמות מבקרים גבוה מהרגיל - 10.2 מיליון - גידול של 25 אחוזים לעומת שנת 2017.

לא מעט דברים עזרו למוזיאון להגיע למספרים המפלצתיים האלה ולעקוף בדרך את המוזיאון הלאומי של סין בבייג'ינג ואת המטרופוליטן בניו יורק. דבר ראשון, הגידול הכללי בתיירים בעיר הבירה הצרפתית לאחר מתקפת הטרור שהייתה בשנת 2015; בנוסף, עלייה בביקורים של תושבי צרפת, לרבות תלמידי בתי הספר המקומיים; אך מעל לכל, השינוי הגדול, כך טוענים בהנהלת המוזיאון, נובע בעקבות הקליפ "Apeshit" של ביונסה וג'יי זי שיצא ביוני השנה וצולם בלובר.

מוזיאון הלובר
מוזיאון הלובר | צילום: pichetw, Shutterstock

כמעט מאה וחמישים מיליון אנשים צפו בקליפ המושקע כשבקרע שלו ניתן לראות את יצירות האומנות השונות של המוזיאון, מה שגרם ללא מעט תיירים להגיע ולהתחקות אחר הלוקיישנים השונים שלו. כמו כן, במוזיאון זיהו את הפוטנציאל והחלו בסיור מיוחד של שעה וחצי בו עוברים בין כל יצירות האומנות שמופיעות בקליפ. 

פרסומת

"שנת 2018 היתה שנה יוצאת דופן למוניטין הבינלאומי של הלובר", אמר ז'אן לוק מרטינז, מנהל המוזיאון. "הקליפ של ביונסה, לצד פתיחת מוזיאון הלובר באבו דאבי, גרמו לכך שכולם ידברו עלינו והתוצאה המרכזית היא הגידול המרשים במבקרים. אני מקווה שנמשיך לגדול גם ב-2019 ואנחנו מתכננים להוסיף כניסה לילית חינם בכל יום שבת הראשון בכל חודש".