חברת שירותי הקרקע Sky Handling Partner שפועלת בנמל התעופה של דבלין, עומדת השבוע בפני ביקורת ממשלתית מוגברת לאחר שתמונות שפורסמו על ידי חברת התקשורת הבריטית ITV, מראות מזוודות שהושלכו לאשפה.

בדומה למקרה הישראלי שנחשף ב-mako ובו נראו מזוודות וחפצים שהושלכו והושמדו על ידי עובדי רשות שדות התעופה, חברת Sky Handling Partner עומדת בפני עלייה בכמות המזוודות עם המשך עונת הקיץ ומשבר התעופה העולמי.

ועדת התחבורה של האירכטס (הפרלמנט האירי), הורתה לחברות ניהול הכבודה בנמל התעופה של דבלין, להשיב את המטען שברשותן לבעליהן בתוך כשבועיים. זו התגלתה כמשימה קשה בהתחשב בכמות המזוודת והתיקים שנותרו בשדה התעופה.

ועדת התחבורה ראתה את התמונות של ITV ודרשה הבהרות מחברת שירותי הקרקע. כתגובה, טענה Sky Handling Partner שהיא נאלצה להשליך את המטען מסיבות ביטחוניות, בטענה שבתיקים יש פריטים מתכלים. תמונות אחרות מציגות מאות תיקים בקרוסלות בנמל התעופה של דבלין. עם זאת, הוועדה דורשת לדעת האם זה קרה בעבר וכמה מזוודות הושלכו. 

עד כה, למעלה מ-4,000 תיקים בנמל התעופה של דבלין נעלמו או נעדרו. הגידול במטען האבוד נובע מהעלייה במספר הנוסעים העוברים בשדה התעופה, ומבעיית כוח אדם עקב מגפת הקורונה.

רשות נמל התעופה של דבלין מסרה כי היא עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם חברות טיפול במטען, כדי להבטיח שהמזוודות יתאחדו מחדש. הרשות נאלצה לאחרונה להוציא פרסומים ברשתות החברתיות כדי לחדד את העובדה שאין לה תפקיד בניהול הכבודה בשדה התעופה.

דובר נמל התעופה של דבלין אמר בראיון ל-ITV: "אני חושב שכאשר רואים את התמונות האלה של תיקים בפחים זה לא משקף טוב את נמל התעופה של דבלין. אנחנו מודאגים מזה מבחינת תדמית המותג שלנו, אז אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם החברות האלה כדי לוודא שסוגים כאלה של אירועים לא יקרו.

"ברור שיש שם בעיות תברואה ובטיחות. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם אותן חברות כדי לוודא שהנושאים האלה מטופלים בצורה הנכונה, שהנוסעים ידעו איפה המטען שלהם נמצא בהקדם האפשרי ושהנוסעים האלה יוכלו לקבל את התיקים האלה בחזרה בהקדם האפשרי".

לחץ מוגבר על נמל התעופה של דבלין

במהלך החודשיים האחרונים, נמל התעופה של דבלין התמודד עם עלייה חדה בביקוש. נוסעים שעברו בנמל התעופה ציינו בעיקר את תורי האבטחה הארוכים, וחלקם דיווחו על תורים של שעתיים וחצי, שהובילו גם לפספוסי טיסות.

רשות נמל התעופה של דבלין טענה למחסור בכוח אדם עקב מחלת הצוותים. ראש הממשלה האירי, מייקל מרטין, אמר כי יש לשלוח את כוחות ההגנה האיריים לנמל התעופה כדי לסייע בבעיות. עם זאת, זה הוביל לחששות לגבי שכר ותנאי עבודה לחברים בשדה התעופה.