שבוע לאחר התאונה הקטלנית בסיני, שגבתה את חייהם של הצעירים מתן לוזון ויובל קשת ז"ל וגרמה לפציעתם של חמישה נוסעים נוספים, ניידות משטרה החלו ללוות את נהגי המוניות שמסיעים תיירים ישראלים מהגבול בניסיון למגר את תופעת הנהיגה בפראות של נהגי המוניות. המטרה להעביר מסר לנהגים שלא ייעזו  לנהוג במהירות של מעל 90 קמ"ש.

כזכור, לאחר התאונה החלו לצוץ לא מעט עדויות של ישראלים נוספים על הנהיגה הפרועה של נהגי המוניות בסיני. "חלק גדול מהמוניות לא בטוחות לנהיגה מבחינה מכנית, שהנהגים ברובם לא יודעים לנהוג במקום כמו סיני והתמרורים והשילוט הם בגדר המלצה" אמר נועם, ישראלי שמטייל בסיני. "הם נוסעים בלילה בלי אורות כי אין להם, חוצים קווים לבנים, עוקפים בפראות".

כעת, כאמור, הרצון הוא לשנות את תרבות הנהיגה בחצי האי. נטלי שמטיילת בסיני מתארת: "נהג המונית הגיע לקחת אותנו מהגבול וראינו שניידות משטרה מלוות שיירה של נהגי מוניות לדהב ולשארם והנהגים נאלצים לנסוע פחות ממאה קמ"ש. הנהגים פוחדים שייקחו להם את הרישיון הנהיגה ונוסעים לאט. זה מאריך את זמן הנסיעה אבל לפחות נגיע בשלום".

גם ליאור נתקל בתופעת השיירות: "שתי ניידות משטרה נסעו אחרינו בשיירה גדולה של מוניות לכיוון דהב. נהגי המוניות לא אהבו את הנסיעה האיטית שהשוטרים כפו עליהם, כי זה  דופק להם את הפרנסה והם עושים פחות נסיעות אבל הם מפחדים לצאת נגד השוטרים. הנהג היה עצבני מאוד אבל השוטרים היו תקיפים וקשוחים. התאונה בסיני כנראה גרמה למשטרה להתעורר".

"אנחנו לא אוהבים שהשוטרים נוסעים איתנו בשיירות זה הורס לנו את הפרנסה", סיפר מ', נהג מונית המסיע ישראלים רבים בסיני. "כל נסיעה זה לוקח הרבה זמן, אסור לנסוע מהר מדי, השוטרים כל הזמן בודקים אותנו. אנחנו מפסידים הרבה מאוד כסף ודלק".

מוניות גדולות בסיני (צילום: צילום מסך)
נוסעים בשיירות במהירות איטית | צילום: צילום מסך

בתוך כך, מפרטים שהגיעו ל-mako מתברר שנהג המיניבוס שגרם לתאונת הדרכים הקטלנית והסיע את הישראלים, לא נפצע בכלל בתאונה אבל עדיין בטראומה. "לא קרה לו כלום, אפילו טיפת דם לא יצאה מהגוף שלו. יצא בחיים מהתאונה. רק אלוהים יודע איך", סיפר נהג מכר של אותו נהג. נהג אחר סיפר שהוא נחקר במשטרה והוא שרוי בטראומה מהתאונה.