העיתון השווייצרי Blick, דיווח לאחרונה על כמה מקרים שבהם הזמנות של טיסות בחברת התעופה סוויס איירליינס השווייצרית נעלמו באופן מסתורי מהמערכות של החברה. כעת מדווח מגזין הצרכנות השווייצרי SRF על אישה מבוגרת מברן שננטשה על ידי סוויס בתל אביב. האישה ביקרה אצל חברה בישראל וכבר הזמינה את טיסת החזרה שלה לשוויץ והייתה אמורה לעלות עליה ב-7 באוקטובר, היום שבו פרצה המלחמה.

כמו רבים באותו היום, האישה המבוגרת מיהרה להגיע לנתב"ג כדי להימלט מהלחמה, אך כשהגיעה לנמל התעופה חיכתה לה הפתעה. "אמרו לי שאני אפילו לא ברשימת הטיסות ושאני חייבת לקנות כרטיס חדש". כזכור, בימים הראשונים לפרוץ המלחמה השתרר כאוס בנמל התעופה והחברות ביטלו את טיסותיהן בזו אחר זו. הנוסעת המבוגרת נאלצה לשהות אצל חברתה במשך ימים, וחיכתה שסוף סוף תוכל לטוס הביתה. "אף פעם לא ידעתי אם אני צריכה לישון עם הבגדים והאם אזעקה תישמע שוב".

מטוס סוויס איירליינס (צילום: Fasttailwind, shutterstock)
נטשה את הנוסעת המבוגרת בלי לתת הסבר. סוויס איירליינס | צילום: Fasttailwind, shutterstock

לבסוף היא הצליחה להזמין טיסה עם אל על ל-13 באוקטובר, שישה ימים לאחר הטיסה שתוכננה במקור. אבל מאחר והביקוש לטיסות היה גבוה וההיצע נמוך, היא נאלצה לשלם 600 פרנק (2,600 שקל) עבור הטיסה חזרה.

סוויס לא רוצה לכסות את העלויות

כשחזרה הנוסעת לביתה, הפנסיונרית יצרה קשר עם סוויס איירליינס ותיארה את המקרה. לאחר מכן, חברת התעופה החזירה לה את הסכום שעליו שילמה עבור כרטיס הטיסה חזרה עם סוויס – אך לא עבור כרטיס הטיסה שנאלצה לרכוש דרך אל על או על העלויות הנוספות שנאלצה לשלם בעקבות ההיעלמות של הכרטיס.

מכיוון שהדרישה שלה בסוויס נפלה על אוזניים ערלות, היא החליטה ליצור קשר עם מגזין SRF, שהצליח להגיע לדוברות החברה ששלחה התנצלות: "הטעות הייתה שלנו לחלוטין", אמר דובר סוויס למגזין. סוויס תחזיר לאישה את הטיסה שהוזמנה לאחרונה ואת העלויות הנוספות שנגרמו לה בעקבות זאת וכפיצוי היא גם קיבלה שובר.

מתברר כעת שטעות במערכת גרמה לכך שחברת התעופה רשמה את האישה ככזו שפשוט לא הופיעה לטיסה, ולכן היא בוטלה באופן אוטומטי. "דבר כזה פשוט לא צריך לקרות", המשיך הדובר. מכיוון שהיו לאחרונה כמה מקרים דומים, חברת הבת של לופטהנזה הבטיחה שתבצע ניתוח מעמיק לאירועים אלה: "החקירה שלנו עדיין לא הסתיימה, אבל אנחנו עובדים עליה קשה".