@patoz3119

This is the way how KLM staff treated your luggages.

♬ original sound - Patoz3119

סרטון טיקטוק שפורסם ב-12 בנובמבר, מציג פועל בנמל תעופה כשהוא פורק מזוודות של נוסעים ממטוס של חברת התעופה KLM. בזמן שהוא מוריד את המזוודות אל העגלה שבהמשך תיקח אותן למסוע. בסרטון ניתן לראות כיצד הוא זורק את המזוודות באלימות, ואם זה לא מספיק הוא אפילו בועט בהן. היחס של פועל הכבודה הזה רחוק מלהיות נדיר, אם לשפוט על פי אינספור סרטונים מסוג זה שמסתובבים ברשתות החברתיות.

הסרטון הזה הפך ויראלי בטיקטוק, וצבר יותר מ-1.7 מיליון צפיות ויותר מ-2,200 תגובות. גולשים שצפו בסרטון ניסו לקבל הסבר מחברת התעופה האם היא מתכוונת לבחון את העניין. למרות שחברות התעופה לא אחראיות על הסבלים והפועלים של נמלי התעופה שאמורים להעביר את הכבודה, הן צריכות להבטיח כי המזוודות של הנוסעים שלהן יגיעו ליעדן כמו שהן נמסרו.

מזוודות מטוס נמל שדה תעופה (צילום: BONDART PHOTOGRAPHY, shutterstock)
המזוודות מועמסות מהמטוס לטרמינל | צילום: BONDART PHOTOGRAPHY, shutterstock

האחריות של חברות התעופה

חברות התעופה אחראית להעברת את המטען בעצמן, או לשכור את חברה לפי בחירתן כדי להעביר את המטען. פעמים רבות מי שאחראי על העבודה הזו גם אחראי על חניית המטוס או צריך להתמודד עם עיכוב זמן אספקת המזוודות.

החובה העיקרית של המטפלים בכבודה היא לטעון ולפרוק מטען מתא המטען של המטוס. בדומה לרוב העבודות בנמל התעופה, הזמן הוא חשוב מאין כמוהו, ולכן היכולת לעבוד במהירות וביעילות היא אינדיקטור להצלחה עבור מטפלי המזוודות. כאשר אותם עובדים מסוגלים לפרוק מזוודות ביעילות, זה מאפשר יציאה מהמטוס, ניקוי המטוס ואיסוף של הכבודה שכולם יעמדו בלוח הזמנים.

מסוע מזוודות (צילום: T.W. van Urk, shutterstock)
אם המזוודה פגומה פנו לדלפק ומלאו דוח | צילום: T.W. van Urk, shutterstock

בעוד שהאחריות לטפל בכבודה מצוינת ישירות בתואר התפקיד, יש עוד היבטים רבים של תיאור התפקיד שעשויים להפתיע אפילו את הנוסע המנוסה ביותר. בנוסף להעמסה ופריקה של מזוודות, על מטפלי מזוודות עשויות להיות מוטלות גם הובלת מזוודות בין טיסות המשך, חלוקת משקל מזוודות בהתאם להנחיות הבטיחות ולעיתים אף ניקוי פנים ו/או חלקו החיצוני של המטוס בין טיסות.

אם הגעתם לאולם איסוף הכבודה וגיליתם שהמזוודה שלכם פגומה, גשו לדלפק החברה בנמל התעופה ומלאו דוח. לאחר מכן חברת התעופה תיצור עמכם קשר כדי לדון בהיקף הנזק והפיצוי, שיכול להיות מזוודה חדשה אם מדובר בנזק רק למזוודה או פיצוי כספי במקרה שגם החפצים שלכם נפגעו.