mako
פרסומת

הגיע הזמן: השיטה החדשה שבה הנוסעים יעלו למטוס - ותפסיק את התורים

לחברת התעופה סוות'ווסט איירליינס נמאס מהעלייה הלא יעילה של נוסעים, שגורמת לתורים ותסכול, והיא תחל לפעול בקרוב בשיטה חדשה - WILMA. השיטה אומרת שיש חשיבות לא רק לעלות מהשורה האחרונה לקדמית, אלא גם לפי מי שיושב בחלון או במעבר. ""בילינו הרבה זמן בלימוד תורים"

אילן ארנון
פורסם: | עודכן:
כיני שער
נוסעים ממתינים בתור העלייה למטוס | צילום: wisely, shutterstock
הקישור הועתק

אחת התופעות הכי מעצבנות בטיסה זה שלב הבורדינג (העלייה למטוס), בו לא מעט אנשים עומדים בתור ארוך עוד לפני שהגייט נפתח (רובם עושים זאת כדי לעלות ראשונים ושיהיה להם מקום למזוודת היד). לאחר מכן נוצר תור ארוך גם בשרוול בדלת הכניסה למטוס ולבסוף צריך להגיע למושב כשיש פקק של אנשים שמסדרים את הציוד שלהם לפני שהם מתיישבים במקום. בזמן הקורונה היה נראה שפיצחו את השיטה ועלו לפי שורות, אך זה נגמר מיד כשהנגיף נגמר. חברת התעופה האמריקאית, סאות'ווסט איירליינס, החליטה לעשות לזה סוף.

החל מה-27 בינואר, חברת התעופה תפעל עיקר לפי שיטת WILMA - חלון, אמצעי ומעבר - לצורך העלייה למטוס. השיטה הזו אומרת שאחרי שמי שיש לו קדימות יעלה (אנשים ששילמו מראש, נעזרים, או נוסעים מחלקות היוקרה), שאר הנוסעים יעלו על פי השורה שבה הם ישובים (מהסוף להתחלה) ועל פי המושב שבו הם יושבים בשורה.

כך, נוסעים היושבים ליד החלון יעלו ראשונים, לאחריהם מושבי האמצע ואז המעבר. המטרה היא לפנות כמה שיותר מהר את הנוסעים כדי שיתיישבו במקומות שלהם, ולמנוע מקרים בהם צריך להקים אדם כדי שנוסע אחר ייכנס, או ליצור מקרה ששלושת הנוסעים מגיעים ביחד לשורה שלהם ויוצרים מחסום אנושי.

"אם התור לא טוב, העלייה למטוס לא טובה", אמרה ליסה הינגסון, מנהלת החדשנות של החברה. "בילינו הרבה זמן בלימוד תורים".

מטוס נוסעים
יש חשיבות לא רק למספר השורה, אלא גם למיקום המושב | צילום: shutterstock

כמובן שיש לשיטה הזו יוצאים מהכלל, ואם ילד נוסע עם ההורים הוא ייכנס איתם מתוך מחשבה שההורים הם אלה שגם ככה מטפלים בכבודה ויושיבו אותו מהר. יחד עם זאת, השיטה יכולה לגרום לשני מבוגרים להיפרד לכמה דקות ושכל אחד מהם יעלה בנפרד, מתוך הנחה שיעילות הבורדינג שווה את זה. בעיה נוספת בדרך זו, היא שנוסעי המעבר בשורות הקדמיות, שיעלו אחרונים על פי השיטה, יישארו ככל הנראה ללא מקום למזוודת היד, ושהדבר יוביל לכך שמושבי חלון בשורות האחרונות יהיו מבוקשים יותר ויקרים יותר בהמשך.

פרסומת

הדבר הבא שצריך לפתור, הוא האנשים שעומדים מיד כשהמטוס נוחת, והופכים את הירידה ממנו לבלתי נסבלת. גם במקרה זה, היה נדמה שבקורונה למדנו איך לעשות זאת, כאשר הורידו את הנוסעים לפי שורות וזה עבד נהדר ומהר. אך גם במקרה זה, ברגע שהנגיף נגמר, הסבלנות של הנוסעים נגמרה.