חברות התעופה בריטיש איירוויייז הבריטית ולופטהנזה הגרמנית הודיעו לאחרונה שיפסיקו להושיב נוסעים בשורה האחרונה במטוסי האיירובוס A320neo. ההודעה הזו הגיעה לאחר פירסום מסמך שטוען שבמטוסים הללו יש חשש לכובד יתר שעלול לגרום למשיכה לא רצונית. הבעיה, על פי המסמך, נוצרה בגלל מיקום לא נכון של שירותי המטוס, מה שגורם למשקל יתר בחלקו האחורי. 

מחפשים לאן לטוס? הכנסו למדריך היעדים של mako

יחד עם זאת, במסמך נטען שעל אף החשש שעולה מניתוח הממצאים, עד היום לא היו בעיות בפועל בטיסות בדגם מטוס זה, אך בעקבות האירועים האחרונים שהיו עם דגם מטוס ה-737-8 max של חברת בואינג, אף אחד לא לוקח סיכונים.

כיום ישנן 50 חברות תעופה שמפעילות את דגם מטוס ה-A320neo, אך היחידות שמושפעות מהבעיה, הן אלה שרכשו את תת הדגם space flex, כשמביניהן רק שתי חברות התעופה הודיעו עד היום שינקטו בפעולות מניעה.

"כמו כל חברת תעופה בעולם, אנחנו עובדים בצמוד לרגולטורים, בכדי להבטיח את בטיחות צי המטוסים שלנו ולעמוד בכל ההמלצות", אמר דובר חברת בריטיש איירווייז. גם דובר חברת לופטהנזה אישר את הדברים: "לופטהנזה תחסום את שורת המושבים האחרונה, מספר 32, בכל 20 המטוסים מדגם ה-A320neo שברשותה".

נכון להיום, לאף חברת תעופה ישראלית אין את דגם המטוס הזה.