mako
פרסומת

טורקיה מחמירה: קנסות לנוסעים שיקומו לפני עצירה מוחלטת של המטוס

ממהרים לקום מהכיסא? זה עלול לעלות לכם ביוקר: רשות התעופה של טורקיה החלה לאכוף קנסות נגד נוסעים שיפרו את כללי ההתנהגות לאחר הנחיתה. מי שיקום לפני שהמטוס עצר או ימהר להוריד את המזוודה מהתאים העיליים, עלול לשלם מאות שקלים. טורקיש איירליינס כבר מיישמת את התקנות שעשויות לשנות את תרבות הטיסה העולמית

דניאל ארזי
פורסם: | עודכן:
נוסעים בתוך מטוס טורקיש איירליינס
צילום: NoyanYalcin, shutterstock
הקישור הועתק

רשות התעופה האזרחית של טורקיה פרסמה מערכת חדשה של תקנות ולפיהן מתחילת חודש מאי נוסעים שיפתחו את חגורות הבטיחות, יקומו או יפתחו את התאים העיליים לפני שהמטוס עצר לחלוטין, עלולים לעמוד בפני קנסות כבדים.

המדיניות, שהוכנסה לפי הוראה UOD – 2025/01 על ידי המנהל הכללי לתעופה אזרחית (SHGM), היא חלק ממאמץ רחב יותר לשיפור הבטיחות והסדר במהלך אחד השלבים המועדים ביותר לתאונות בטיסה: נסיעה. למרות שהכללים עצמם אינם חדשים לגמרי מאחר שחברות תעופה כבר מורות לנוסעים להישאר חגורים עד שהמטוס יגיע לעמדת החניה שלו, האכיפה בהחלט כן. לראשונה, הוראות אלו נושאות משקל של קנסות כספיים בגין אי ציות.

טורקיש איירליינס
לא עומדים ולא מורידים את המזוודות לפני עצירה מוחלטת. טורקיש איירליינס | צילום: Zilan2000, shutterstock
פרסומת

טורקיש איירליינס, חברת הדגל של המדינה, כבר עדכנה את הכריזות במטוסיה ויישרה קו עם הנוהל החדש.ההודעה מזהירה כי נוסעים שיתעלמו מההנחיות ידווחו וייקנסו על ידי רשויות התעופה. בפועל זה אומר שהנוסעים כבר לא יכולים לטעון לבורות או להתייחס לכללים כאל הצעות בלבד. מי שיעמוד מוקדם מדי, יוריד את המטען שלו בטרם עת, או ימהר במעבר לפני שתורו לרדת הגיע, יסתכן בסימונו כ"נוסע מפריע". לאחר הדיווח עליו אותו נוסע צפוי לקבל קנס של 2,603 ​​לירות טורקיות - כ-240 שקלים.

טורקיש איירליינס נמל תעופה
רוצים לרדת מהר? תיאלצו לחכות | צילום: ali caliskan, shutterstock

ההנחיה מציגה גם תהליך ירידה מובנה יותר. גם לאחר כיבוי שלט חגורות הבטיחות, צפויים הנוסעים להמתין ליציאתם לפני כניסתם למעבר כדי לרדת מהמטוס. הצוות יהיה אחראי לוודא שהתהליך הזה יתבצע, עם הודעות חובה המורות לנוסעים להישאר ישובים עד לקריאת השורה שלהם. גורמים רשמיים אומרים שהמדיניות נועדה להפחית את הסיכון לפציעה ולכאוס במטוס.

פרסומת

מהלך זה של טורקיש איירליינס עשוי לאותת על שינוי בנורמות התעופה העולמיות. ככל שחברות תעופה ברחבי העולם מבקשות להחזיר את היציבות ולשמור על הבטיחות כדי למנוע פציעות ותביעות, מדיניות כמו זו עשויה להפוך לנפוצה יותר. חברות אחרות עשויות לפעול בדרך דומה, במיוחד באזורים שבהם עיכובים בטיסות ועומס בשערים מגבירים את הסיכון לתאונות בתוך המטוס.