נוסע גבוה ששדרג את כרטיס הטיסה שלו למקום בו יש יותר מרחב לרגליים, גילה להפתעתו כי לידו יושב כלב.

י' הושב במעבר מצד ימין במטוס בטיסת אלעל למיאמי. לידו התיישבה נוסעת שהייתה מלווה בכלב. בין השניים היה כיסא ריק והיא החליטה להושיבו בו את הכלב. "ביקשתי שתזיז את הכלב כי אני לא אוהב כלבים אבל היא התעלמה מהבקשה שלי", אמר בתביעה שהוגשה לבית הדין לתביעות קטנות.

לדבריו, לאורך כל הטיסה שארכה 13 שעות הכלב הפריע את מנוחתו והשיא היה כאשר קפץ עליו והעיף לו את מגש האוכל על בגדיו. "במשך כל הטיסה הכלב הפריע לי ואז בשלב מסוים הוא קפץ עליי והעיף לי את מגש האוכל על הבגדים", טען י'.

לטענתו, הוא פנה בעניין לצוות המטוס אבל לא זכה לטיפול הולם. י' הגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב ודרש פיצוי של 15 אלף שקל, החזר כרטיס הטיסה ופיצוי בגין עוגמת נפש.

חברת אל על טענה בכתב ההגנה כי הטיסה יצאה מארצות הברית וכפופה לרגולציה המחייבת אותה להטיס מי שזקוק לכלב שירות. "אסור לפרסם לנוסעים את העובדה שמדובר בחיית שירות שכן הדבר עלול להוות אפליה אסורה", ציינה החברה.

השופט החליט לקבל את התביעה בחלקה. הוא ציין בפסק הדין כי החברה לא עשתה די כדי למנוע את ההפרעה מצד הכלב ולכן י' זכאי לפיצוי.

יחד עם זאת השופט קבע כי סכום התביעה שתבע י' מוגזם שכן הוא הגיע בזמן ליעדו, ולכן אין לפצות אותו בכל עלות הטיסה (8,000 שקל) אלא על 2,300 שקלים בלבד.