אחרי ימים סוערים בהם טיסה של אל על מניו יורק התעכבה לצאת בגלל תנאי מזג האוויר וכמעט חיללה את השבת, הפרשה הסתיימה בפיצוי לכל 400 הנוסעים, שקיבלו כרטיס טיסה חינם לאירופה. עונת החורף שהחלה עוד צפוייה להביא עלינו לא מעט עיכובים ודחיות של טיסות בשל תנאי מזג האוויר וחשוב שתדעו מה הן הזכויות שמגיעות לכם במקרים כאלה, גם כשחברת התעופה לא תמיד אשמה במצב.

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש 

חברת AirHelp, שמתמתה בתחום זכויות הפיצויים לנוסעים שנפגעו מחברות התעופה, מספרת שגם במקרים אלה לחברות התעופה מחוייבות ואחריות כלפי הנוסעים, גם בטיסות שהן לא של אל על, או שהן בסכנה של חילול שבת.

למעשה, במקרים של מזג אוויר בעייתי הגורם לעיכוב או דחיה בטיסה אין לחברות התעופה חובה לפצות את הנוסעים על אי הנוחות והאיחורים שנגרמו להם. עם זאת, לחברות התעופה בהחלט ישנה החובה להציע לנוסעים סיוע, ובכלל זה מזון חינם, לינה, שתי שיחות טלפון וגישה לדוא"ל. במקרים בהם נדרשים הנוסעים ללון בבית מלון לילה שלם כדאי וחשוב לדעת שעל חברת התעופה לספק לנוסעים חדר במלון והסעה למלון ובחזרה לנמל התעופה.

מתי חברות התעופה חייבות לספק את הדברים הללו?

  • בעיכובים מעל שעתיים על טיסות של 1,500 ק"מ או פחות.
  • בעיכובים מעל שלוש שעות כשמדובר בטיסות של האיחוד האירופי עד 3,500 ק"מ.
  • בעיכובים מעל ארבע שעות כשמדובר בטיסות של למעלה מ- 3,500 ק"מ.

מתי מגיע לכם החזר מלא או טיסה חלופית?

אם עיכוב הטיסה עולה על 5 שעות או אם הטיסה בוטלה, הנוסע זכאי להחזר מלא או חלקי של כרטיס הטיסה המקורי שלו וכמובן שעל חברת התעופה לספק לנוסע טיסה ליעד אליו אמור היה לנסוע. כך שלמעשה, הנוסע זכאי הן לטיסה והן לפיצוי מלא או חלקי על הטיסה שהתעכבה או בוטלה.

חובה זו חלה על כל הטיסות היוצאות משדה תעופה של מדינה החברה באיחוד האירופי (עם כל חברת תעופה), וכן על כל הטיסות הנוחתות בשדה תעופה של מדינה החברה באיחוד האירופי, כל עוד מדובר בחברת תעופה של מדינה באיחוד.