mako
פרסומת

חם כאן: כך שיווקו את ישראל בעולם השנה

התייר ה-4 מיליון צפוי להגיע לישראל ולשבור את השיא במהלך סוף השבוע הקרוב, ובמשרד התיירות עשו לא מעט מאמצים כדי שזה יקרה. קמפיינים טלוויזיונים, שיר אלמליח, שלטי חוצות ואפילו דני רופ גויסו למען המטרה. וכמה זה עלה לנו? התשובות בפנים

מערכת מדור החופש
מערכת מדור החופש
mako חופש
פורסם:
קמפיין משרד התיירות
שיר אלמליח בקמפיין "שתי ערים, חופשה אחת" | צילום: יחסי ציבור
הקישור הועתק

התייר ה-4 מיליון נוחת בישראל ממש בעוד רגע ובמשרד התיירות כבר נערכים לבואו לא מעט זמן. "בשנה האחרונה השקיע משרד התיירות בקמפיינים שונים, משלטי חוצות, תחבורה ציבורית ועד לדיגיטל במגוון מדינות, על מנת לחשוף את מדינת ישראל על כל גווניה ונופיה ואת היותה יעד אטרקטיבי לתיירות", אומר שר התיירות, יריב לוין. "אין ספק שזה השתלם, אנו עדים לתוצאות של הקמפיינים כל יום ברחבי הארץ, עם מספרים שוברי שיאים של כניסות תיירים מדי חודש ובעיקר עם הגעתו של התייר ה-4 מיליון בימים הקרובים שישבור את שיא כל הזמנים".

הקמפיינים עליהם מדבר שר התיירות התרכזו בעיר בשלוש חזיתות: קמפיינים דיגיטליים ששיווקו את ישראל בכלל ואילת בפרט כיעד חם כל השנה שניתן להגיע אליו החל מ-130 ליש"ט; קמפיינים טלוויזיוניים, במיוחד בטלוויזיה הבריטית; וקמפיין שלטי חוצות על תחבורה ציבורית בערים שונות מסביב לעולם כמו ניו יורק, ברלין, אמסטרדם, לונדון, בודפשט ואפילו שטוקלהום. לטובת היניין גויסו שיר אלמליח שמלווה את הקמפיינים הללו בשנתיים האחרונות ודני רופ. כך זה נראה:

אך האם ההשקעה הגדולה השתלמה? במשרד התיירות טוענים שהעובדה שהתייר ה-4 מיליון עומד לנחות כאן בימים הקרובים, מוכיחה שכן. בשנה שעברה הגיעו לישראל כ-3.6 מיליון תיירים (גידול של 11 אחוזים). מנתונים מפורטים יותר ניתן לראות גידול תיירים בלא מעט מדינות. בארה"ב למשל, שם הושקעו כמעט 78 מיליון שקלים בשיווק התיירות בארץ הגיעו 813 אלף תיירים בשנה החולפת, כ-20 אחוזים מסך כל התיירים.

פרסומת

בצרפת הושקעו 12.7 מיליון שקלים שהביאו לישראל כ-321 אלף תיירים, רוסיה הביאה 303 אלף תיירים בשנה האחרונה אחרי שהושקעו בה כ-28 מיליוני שקלים. את החמישייה הראשונה סוגרות גרמניה עם 259 אלף תיירים ובריטניה עם 200 אלף תיירים. בשתיהן ביחד הושקעו כ-55 מיליון שקלים בפרסום. כך נראית הטבלה המלאה:

מדינת מקור

כניסות
תיירים

משקל התיירים
מסך התיירות

השקעה בפרסום
בשקלים

אלפים

%

ארצות הברית

813.5

20.8

77,842,080

צרפת

320.8

8.2

12,720,361

רוסיה

303.2

7.7

28,236,935

גרמניה

259.5

6.6

39,984,687

בריטניה

199.9

5.1

16,157,093

פולין

145.5

3.7

9,361,384

אוקראינה

139.0

3.6

3,402,787

איטליה

133.3

3.4

22,898,586

רומניה

104.3

2.7

6,813,728

סין

100.1

2.6

1,696,000

ספרד

69.5

1.7

11,878,189

הולנד

76.9

1.9

9,763,150

שבדיה

30.7

0.7

5,464,376

אוסטריה

34.7

0.8

2,991,425

שוויץ

52.8

1.3

2,754,916

מקסיקו

33.4

0.8

2,728,056

קנדה

85.8

2.1

2,120,000

הודו

66.7

1.7

9,580,339

דנמרק

21.0

0.5

1,367,687

הונגריה

28.2

0.7

1,212,790

ברזיל

58.5

1.4

925,115

צכיה

29.3

0.7

765,322

פיליפינים

26.6

0.6

249,600

פינלנד

15.6

0.3

168,076

בולגריה

14.9

0.3

83,061