"מה שאנשים אוהבים בעיקר בטיסת מסוקים, זו העובדה שאפשר פחות או יותר לנחות בכל מקום", אומר דוד פרץ מנכ"ל 'עדן תעופה', המספקת שירותי טיסה במסוקים. "יש לנו כמובן בנק של נקודות נחיתה ידועות, אבל אם מישהו פונה ומבקש משהו ספציפי, כמו לנחות באתר מסוים, אפשר להתאים לו את זה כחלק מהשירות. הכל כמובן יקבל אישור מראש ויעבור בדיקה בטיחותית. מדובר בתחום מאוד דינמי, ממש אפשר להתאים לכל אחד נסיעה לפי בקשתו". 

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש 

עדן תעופה הוקמה בשנת 2008 וכיום יש לה שבעה מסוקם פעילים שנותנים מענה לטיסות פרטיות, שינוע ממקום למקום, משלחות דיפלומטיות, וי. איי.פי וגם טיסות חוויה ותיירות. "קהל היעד שלנו הוא מאוד מגוון ואנחנו יודעים להתאים את סוג השירות לפי קהל היעד", מסביר פרץ. 

כמה התחום הזה מפותח בארץ?
"ענף המסוקים כאן הוא לא מפותח, אבל בשנים האחרונות השוק בהחלט גדל. יצרנו חשיפה למוצר ולשירות ויותר אנשים, בעיקר אנשי עסקים כרגע, משתמשים בתחבורה הזו. אם צריך לכמת את זה למספרים, הייתי אומר שבחודש יש לנו מעל 100 שעות טיסה והמטרה היא להמשיך לגדול".

טיסת מסוק
המסוק בו טסנו. בעל ארבעה מקומות | צילום: אילן ארנון

לאן אפשר להגיע בטיסה שיוצאת מהמנחת?
"זה כמובן תלוי משקל, נוסעים ודלק. לרוב למסוק יש יכולת תעופה של שעתיים. זה זמן שמספיק להביא אותך עד קרית שמונה בצפון וכמעט עד אילת בדרום. יש לנו נקודות תידלוק בדרך שניתן להיעזר בהם במידת הצורך".

בטיסה שאנחנו עשינו, המראנו ממנחת החברה בראשון לציון (ליד הסופרלנד), וטסנו על קו החוף צפונה. בדרך חלפנו מעל יפו העתיקה, חופי תל אביב, שדה דב הנטוש, המרינה בהרצליה, אפולוניה, הטיילת בנתניה ורגע לפני שהגענו לבית ינאי נחתנו באחד השדות ואז עשינו את אותה הדרך בחזרה וזכינו לראות את כל היופי הזה פעם נוספת.

החוויה המרכזית בטיסה על קו החוף, היא העובדה שאתה יכול לראות מזווית לא מוכרת, אך קרובה בצורה מפליאה, לא מעט מקומות שאתה רגיל לראות מהקרקע. מצד אחד חופי תל אביב והשמשיות נפרשים בפניך מנקודת מבט מרגשת ומצד שני, ניתן כמעט להביט לאנשים שרוחצים בים בלבן של העיניים, היות והמסוקים יכולים לטוס בגובה נמוך בעת הצורך. ככה עדיין לא ראיתי את המקומות שאני ממש מבלה בהם ביום יום וזה היה לא פחות ממרגש.

טיסת מסוק
עכו העתיקה | צילום: אילן ארנון
טיסת מסוק
שדה דוב ההרוס | צילום: אילן ארנון
טיסת מסוק
המרינה בהרצליה | צילום: אילן ארנון
טיסת מסוק
נחיתה בשדה רגע לפני שמסתובבים | צילום: אילן ארנון

בנוסף לנופים, גם ההרגשה במסוק היא משהו מיוחד. אנחנו רגילים לטוס במטוסי ענק בהם לכל נוסע יש חלון קטן והוא יושב בתוך צינור ענק וכבד. במסוק לעומת זאת, חווים טיסה אחרת: כלי התעופה קטן, נייד, קומקפטי ועם חלונות שמאפשרים לך לראות מה קורה סביבך מכל הכיוונים, כך שניתן "להשתעשע" איתו בזמן שאתה באוויר. 

עד כמה החוויה הזו נגישה ללקוחות עם כיסים פחות עמוקים?
"אנחנו יודעים לתת גם מוצר של טיסות חוויה, לא רק טיסות טכניות או עסקיות. אפשר לבנות טיסה חוויתית צפונה או דרומה שכוללת הדרכה ואפילו ארוחה בנקודת נחיתה מסויימת. בהחלט אפשר לבנות שעת טיסה שמטרתה היא כיף עם בת זוג לצורך העיניין. כל זה, כאמור, לצד מתן מענה גם למי שמחפש דברים יותר מורכבים של כמה שעות. אבל אין ספק שמדובר במוצר יקר".

מה זה אומר יקר. על כמה מדובר?
"המוצר הבסיסי שלנו - טיסה של שעה לכיוון ירושלים או לכיוון השרון, עולה החל מ-3,500 שקל, מחיר שיכול להתחלק עד שלושה אנשים. אין ספק שלא מדובר במוצר נגיש, אבל גם אין ספק שמדובר בחוויה עם אווירה ייחודית, גם ברמת התחושה וגם ברמת הנוף".

טיסת מסוק
חוויה ייחודית | צילום: יחצ

כמה אנשים טסים בשביל הנוף?
"האמת שלא מעט. לקוחות התיירות שלנו הם קבוצה לא קטנה שאנחנו נותנים לה מענה. יש לנו בארץ מדינה מדהימה ובמסוק אפשר לראות את זה בצורה מעולה. תיירם שמגיעים אלינו, בעיקר תיירי עסקים, מקבלים חוויה מטורפת". 

*הכתב היה אורח של חברת 'עדן תעופה'

_OBJ