תיירים שהגיעו לאילת נתנו שטר של 100 שקלים למונית, ובמקום לקבל 40 שקלים, קיבלו 40 אגורות.

העיר אילת עובדת קשה מאוד כדי שגיעו אליה תיירים, מפנים ומחוץ. באחרונה משרד התיירות והתאחדות המלונות באילת ממש משלמים לכל תייר שמגיע - ועכשיו מתברר שנהג מונית אחד שהיה צריך להחזיר עודף של 40 שקלים לתיירים, ובמקום זה נתן להם 40 אגורות, עזר להרוס עוד קצת את התדמית שלנו.

יואב לימור וגלית גוטמן דיברנו בתכנית הבוקר עם אבי קנדלקר, נציג משרד התיירות באילת.

מה עושים במקרים כאלו? 
ברגע שלתייר אין לו את הפרטים של המונית, לא קבלה ולא מספר, מאוד קשה לפעול נגד נהגים כאלו. אנחנו תמיד ממליצים לתיירים לקחת קבלה וכמובן להפעיל מונה, ואז כמובן, במידה שיש בעיה, מערבים את הגורמים הרלוונטיים לטפל בתלונות מהסוג הזה. 

איך שמעתם על הסיפור הזה?
כשמגיע קרוז לנמל אילת, אנחנו מפעילים עמדת מידע של לשכת התיירות, ומן הסתם אנחנו מקבלים דיווחים כאלו מתיירים שמגיעים. אם אנחנו מצליחים לעשות באותו הרגע משהו, אנחנו עושים, אבל הרבה פעמים התיירים עוזבים כבר את הארץ וקשה מאוד לטפל בתלונות שלהם. 

עוד ב-mako חופש: 

במשרד התיירות עובדים קשה כדי לשמר את שביעות הרצון של התיירים, ומעל לכל, השיווק הכי יעל הוא מפה לאוזן ומקרים כאלו גורמים נזק תרבותי, כך סיפר קנדלקר. "התייר עוזב עם הרגשה רעה, גם אם הכל היה מושלם, וחבל שכמה עשבים שוטים כאלו מקלקלים לנו את כל ההשקעה האדירה של העיר אילת ושל משרד התיירות" פירט. משרד התיירות לא מסתפק רק בלהציב עמדת מידע בנמל, אלא משקיע בתשתיות, שיווק ואירועים, כדי שהתיירים יהנו, יספרו לחברים שלהם וירצו לחזור בעצמם לאילת. 

למה שלא תתנו דף עם עצות לתיירים, על דברים שצריך להיזהר מהם? 
אני לא מסכים עם כזה רעיון, זה פשוט יבהיל את התיירים מראש וזה יקלקל להם את כל ההנאה מהסיור - לפחד מזה ולפחד מזה - התייר יקבל הרגשה שלא בטוח פה ושמסוכן פה. 

בזמן האחרון נשמעות הרבה ביקורות מצד ישראלים שמלונות בארצות הקרובות לישראל עולים חצי ואף רבע מהמחיר מהמלונות באילת, ושמוטב להם להזמין חופשה בחו"ל מאשר בישראל. 

איך אתם מתנהלים מול המלחמה הזאת?
המוצר של אילת הרבה יותר טוב מאשר של המתחרים שלנו מבחינת התשתית התיירותית של טיילות, מסעדות, בתי מלון וחיי לילה. אנחנו לא רק ריזורט שיש בו רק מלון וחוף ים, אנחנו עיר תיירות מערבית ומודרנית, בעצם היחידה לחופי הים האדום. אני חושב שלתייר יש ערך מוסף מבחינת הביקור שלו באילת. 

ומהצד השני, לאחר הפיגוע במטוס הרוסי בסיני נרשם גל ביטולים גדול מאוד של תיירות לסיני, דבר שמתבטא בתיירות לאילת. חלק מתנועת המטוסים מסיני הופנתה לשדה התעופה בעובדה, והאנשים האלו מגיעים לארץ ולא רק לאילת - אלא יוצאים בסיורים לירושלים, מצדה, ים המלח, תל אביב ועוד. גם פתיחת הקו של חברת הלואו קוסט ריינאייר מעובדה לאירופה, עוזרת מאוד לתיירות באילת. 

>> כמה כבר אפשר לאכול ביום וחצי ברומא? המון, מסתבר