על פי הערכות ישנם כ-100 אלף ישראלים שעדיין נמצאים בימים אלה בחו"ל וצריכים לחזור בזמן הקרוב לישראל. הרבה מהם הם תרמילאים צעירים שנמצאים ביעדים כמו הודו ודרום אמריקה. לאור ההתפתחויות האחרונות והסגר האווירי בעולם, הנחיית משרד החוץ היא להחזיר את כולם כמה שיותר מהר לישראל.

בהודעה שהוציא משרד החוץ נכתב: "מומלץ לכל אזרח ישראלי השוהה בחו״ל ומתעתד לשוב לישראל, לבדוק למול חברות התעופה וסוכנויות הנסיעות באם הטיסה המיועדת תתקיים ובמידת הצורך לוודא הזמנת טיסה חילופית דרך יעדים הממשיכים לקיים טיסות לישראל".

הבעיה היא שבכל יום שעובר עוד ועוד חברות תעופה מבטלות את הטיסות שלהן וההגעה לארץ נהיית קשה מרגע לרגע. הורים שילדיהם שוהים בטיולים במזרח הרחוק בעיקר בהודו שהתקשרו לחדר המצב במשרד החוץ קיבלו המלצות להעביר לילדיהם לעבור דרך היבשה למדינות סמוכות כדי להמריא מהן לישראל ולחפש טיסות חלופיות.

בדיוק לשם המטרה הזו, אל על צפויה להמשיך להפעיל מספר קווי תעופה מצומצם, אשר הישראלים יכולים להגיע דרכם לישראל. כך, החל מהיום החברה תפעיל טיסות מניו יורק, ארה"ב; יוהנסבורג דרום אפריקה; לונדון, אנגליה ופריז, צרפת. הישראלים שנמצאים בחו"ל יכולים להגיע לנקודות אלה ומשם לעשות את דרכם לארץ.

קבוצת מטיילים ישראלית שיצאה לטייל כף ורדה באפריקה, מול חופי סנגל, קיבלה הוראה לקצר את הטיול שלה ולחזור בהקדם לארץ. היות ומסלול הטיסה איתה הגיעו בוטל, הקבוצה קיבלה הנחיה לצאת למסע שכולל טיסה פנימית בכף ורדה, משם טיסה לליסבון, משם הם ינחתו באמסטרדם ואז בטיסת אל על בחזרה לארץ. המסע צפוי לקחת לקבוצה כ-24 שעות. לאחר חזרתם ייאלצו כל המטיילים להיכנס לבידוד של 14 יום.

מוקד פרטי מסביב לשעון שנועד להחזיר מטיילים

במטרה לעזור למטיילים שתקועים מעבר לים, קבוצת אמסלם תיירות ונופש הודיעה שתפעיל שירות לציבור- צוות 24/7 של החברה, שיספק שירותים ופתרונות יצירתיים מסביב לשעון, להנפקת כרטיסי טיסה לכלל הנוסעים המעוניינים לחזור הביתה מכל יעד אל כל יעד על פני הגלובוס. אנשי הצוות המוביל, מעודכנים אונליין בכל זמן נתון באינפורמציה כוללת ועדכנית ובכך יכולים הם לנתב את הנוסעים למצוא את דרכם לדרך המהירה והבטוחה ביותר הביתה

"ההחלטה על מיזם זה לטובת כלל הנוסעים נובעת מצורך גובר שאנו עדים לו בימים האחרונים מהשטח. ההערכה היא שכיום לאור גל ביטולי הטיסות ברחבי העולם, ישנם למעלה מ -100,000 ישראלים, אשר אמורים לחזור הביתה ממדינות כמו תאילנד, וייטנאם, יעדים בדרום אמריקה ועוד ועוד" אומר יעקב אמסלם, מנכ"ל ובעלים של קבוצת אמסלם תיירות ונופש. "רבים מהנוסעים שטיסותיהם בוטלו נמצאים בעלטה ובלחץ ממשי, המקשה עליהם לנהל את הסיטואציה, למצוא חלופות לחזרה ארצה והם זקוקים לסיוע, מהיר ומקצועי בניהול מצבים מורכבים. מיזם זה נועד לשתף את הידע והניסיון הרב שצברנו בקבוצה מזה עשרות שנים, בניהול מצבי טיסה מסועפים ומורכבים בעת רגילה ובעת משברים ובכך להקל ולו במעט, על הנוסעים ומשפחותיהם ברגעים מאתגרים אלו".


גם חברת הנסיעות איסתא פותחת שירות צ'אט 24/7 באתר שלהם לרשות כל השוהים בחו"ל שרוצים לשוב הביתה.
אסף גורן מנכ"ל איסתא, מסר הבוקר שמהיום שירות הצ'אט יהיה זמין עבור כל הנוסעים: "היום יותר מתמיד השוהים בחו"ל זקוקים לשירות,.הזמינות של הטיסות נמוכה, המחירים יקרים וקשה מאוד לקבל שירות מאנשים. בדיוק בשביל זה הקמנו את שירות הצ'אט שמאחוריו עומדים סוכנים מומחים שיעזרו להם ולמשפחותיהם להחזיר את יקיריהם הביתה".