זה קרה לפני כארבעה חודשים באחד מבתי המלון באילת. בני זוג מצפון הארץ הגיעו יחד עם שני ילדיהם לסופ"ש בעיר. כמה שעות לאחר ההגעה בני הזוג ישבו לאכול עם ילדיהם ארוחת צהרים, במהלכה האם פנתה לאחראית חדר האוכל במלון והתלוננה על שברי זכוכיות שמצאה בתוך הסלט ועל כך שאחד מילדיה כמעט נחנק. "באמצע אכילת הסלט אני והילד הרגשנו חתיכות של זכוכיות בתוך הפה. הילד כמעט נחנק. זה יכול היה להסתיים במוות", זעמה האם כשסביבה עשרות מאורחי המלון.

היא דרשה לשוחח מיד עם מנכ"ל המלון. קצין הביטחון של המלון ניסה להרגיע אותה והבטיח לטפל בתלונתה. "ניגשתי למצלמות האבטחה בחדר האוכל, עברתי על הסרטונים ואני רואה בשלב מסוים שהאם מוציאה מהכיס משהו וזורקת אותו לסלט ואחרי כמה שניות ניגשת לאחראית בחדר אוכל ומתלוננת שמצאה בפנים שברי זכוכית", גילה קצין הביטחון.

>> זה מה שהישראלים גונבים מבתי המלון בארץ

>> הכי יקר שיש: כמה שעות צריך לעבוד בארץ כדי לצאת בחופשה?

בשלב זה קצין הביטחון עידכן את מנהל המלון בכוונת האישה לתבוע את המלון או לקבל פיצוי על ביום הכנסת שברי הזכוכיות לסלט. האישה ובעלה הוזמנו לחדר של המנהל לשיחה אישית. הוצג בפניהם הסרטון והם הוזהרו שבפעם הבאה שינסו לביים תקלות או מחדלים תוגש נגדם תלונה במשטרה.

חדר אוכל מלון (צילום: icosha, shutterstock)
הבופה הוא מקום שכיח כדי להוציא פיצוי | צילום: icosha, shutterstock

"הם היו בהלם כשהראנו להם את סרטוני האבטחה והדגשתי בפניהם שלא ניתן להם לסחוט מאיתנו פיצוי כספי בתמורה למחדל שהם ביימו", ציין קצין הבטיחות. "אני יודע על הרבה בתי מלון שנופלים בפח הזה ונאלצים לשלם פיצוי לאותם אורחים כמו הנחות עתידיות או החזר כספי. בתי המלון במרבית המקרים מתקפלים ומגיעים להסדר עם אותם אורחים לשביעות רצונם".

"יש רשימה שחורה של אורחים בעייתיים"

א', קצין ביטחון באחד מבתי המלון היוקרתיים במרכז הארץ, גילה כיצד לפני כחצי שנה בני זוג הגיעו לנופש של יומיים באמצע השבוע והבעל ביים ניפוץ של מקלחון באמצע המקלחת ודרש פיצוי של עשרות אלפי שקלים.

"היה ברור לנו שהמקלחון נופץ בכוונה כדי ליצור לכאורה מחדל חמור של המלון. במקרה הזה לא יכולנו להוכיח כלום כי אין מצלמות אבטחה בחדרים. הגענו להסדר עם בני הזוג שנפצה אותם בלילה נוסף חינם. יש אורחים שמראש באים כדי לביים תאונות כדי לא לשלם על החופשה", חשף י'. "יש בתי מלון שיש להם רשימה שחורה של אורחים בעייתיים שאסור לאפשר להם להיכנס למלון או לבצע הזמנה".

מקלחון מלוכלך (צילום: paphawin laiyong, Shutterstock)
מייצרים תקלות כדי להתלונן עליהן | צילום: paphawin laiyong, Shutterstock

במקרה אחר, בני זוג הגיעו לחופשה בבית מלון בים המלח. לטענתם, במהלך ארוחת הערב נתקלו בשני ג'וקים מתים שהיו בתוך הסלט שלקחו מהבופה בחדר האוכל. "הם היו עצבניים. פנו לטבח והטיחו בו דברים קשים מאוד על כך שמצאו ג'וקים מתים בתוך הסלט, שהם לא מתכוונים לשתוק והם יתבעו את המלון ויפרסמו את הסיפור בפייסבוק", גילה גורם במלון שנחשף למקרה.

קצין ביטחון של המלון שעבר על סרטוני האבטחה הבחין בבעל זורק משהו לסלט אבל היה קושי של ממש להוכיח מה בדיוק הוא זרק. בסופו של דבר המלון נאלץ לפצות את בני הזוג בהנחה של 50 אחוז להזמנה הבאה שלהם לנופש במלון. במקרים דומים בתי מלון שדרגו לאורחים את החדר ואף דאגו לפנק אותם בכל מיני הטבות.

במקרים אחרים אורחים ביימו נפילות ממקלחת או מג'קוזי ואפילו דאגו לשבור את הכיור באמבטיה ולהתלונן שהוא נפל עליהם על הרגל ושהם נאלצו להזמין אמבולנס לקבל טיפול רפואי בבית חולים. "אלו אנשים שבאים מראש לביים מחדלים כדי לעשות כסף על חשבון המלונות או לכסות את החופשה שלהם. זו המטרה שלהם. הם מביימים נפילות והחלקות במקלחת או בג'קוזי וקשה מאוד להתמודד עם התופעה הזו כי לרוב אין לך תיעוד כדי להוכיח שהם משקרים", הסביר מנהל באחד מבתי המלון באילת. "היה בעל שתבע אותנו על נפילה במקלחת, החלטנו לא לוותר, הוא תבע אותנו בבית המשפט והפסיד אלפי שקלים. בית המשפט הבין שיש פה תופעה פסולה ובעייתית שאנחנו לא אמורים לכסות את עלויות של אותם אורחים".