mako
פרסומת

"כשאורח התקשר לשאול מה לובשות עובדות הקבלה, הבנתי שזה לא במקום"

ורוניקה רוני סטבצ'אנסקי עבדה כפקידת קבלה במלונות באילת במשך שנתיים ופגשה בכל סוגי האורחים: אלה שמגיעים לקבלה בשביל כוס יין בחינם, אלה שתמיד דורשים לראות מנהל וגם אלה שמתקשרים באמצע הלילה כדי לשמוע מה היא לובשת. ארץ נהדרת ממשיכה לבקר במלון גרנד רילקס בסדרת מערכונים קורעת, ואנחנו ממשיכים לחשוף את מאחורי הקלעים של תעשיית התיירות בעיר

דסק קשת 12
פורסם:
ורוניקה רוני סטבצ'אנסקי
ורוניקה רוני סטבצ'אנסקי. "אם מישהו יגיד שהוא רוצה מנהל, הסיפור שלו יעבור לכולם" | צילום: צילום עצמי
הקישור הועתק

כל חופשה מתחילה במקום אחד: בדלפק הקבלה. העובדים החייכניים (בדרך כלל) שפוגשים אתכם בכניסה למלון מחזיקים בכוח שאין להרבה גורמים אחרים – להרוס, או לחילופין, לשדרג לכם את החופשה. ורוניקה רוני סטבצ'אנסקי הייתה שם במשך שנתיים, ויש לה לא מעט דברים לספר לכם.

סדרת המערכונים החדשה של ארץ נהדרת במלון גרנד רילקס באילת נמשכת, ואנחנו בהתאם ממשיכים לחשוף את מאחורי הקלעים של עבודת המצילים, אנשי צוות הבידור, פקידי הקבלה והטבחים. כעת, ביקשנו גם מוורוניקה לחשוף את סודות המקצוע. "אנחנו מרכלים על כולם, במיוחד על אורחים", היא מזהירה. "גם אם פקיד קבלה לא נמצא במשמרת, הוא תמיד יודע מי היה שיחת היום של אתמול ומאיזה אורחים צריך להיזהר. אם מישהו מתחיל לעשות בעיות, כל הצוות יודע את זה ו'חם עליו'. אם מישהו יגיד שהוא רוצה מנהל, הסיפור שלו מיד יעבור לכולם".

"פקיד קבלה זה מן תפקיד שהוא בין הפטיש לסדן. אנשים מגיעים לקבלה בחופשות כשיש צ'ק אין, צ'ק אאוט וכשיש בעיות, ככה שזה או בירוקרטיה, או לשמוע אנשים מתלוננים ומתבכיינים", אומרת ורוניקה. "יש גם אנשים, מעטים אמנם, שבאים, מחמיאים ואומרים דברים טובים, וזה תמיד מעודד ומזכיר לך למה את עושה את מה שאת עושה".

לוורוניקה חשוב להדגיש שבסופו של דבר היא לגמרי בצד שלכם, אבל גם הכוח שלה מוגבל. "אנשים חושבים שהם קונים אותך. יש משפט קבוע לאורחים: 'אני משלם פה סכומים כאלה וכאלה, אז אתם צריכים לעשות לי ככה וככה'. התשובה האוטומטית שלנו היא 'תירגע', אבל אנחנו מוצאים דרך צבועה וחייכנית להגיד את זה", היא אומרת. "אנשים מנסים לתרץ כל מיני תירוצים ולהביא לך כסף כדי שתשדרגי אותם, כמו 'הגענו ליום נישואים' – תתעוררו, כולם הגיעו לחגוג יום נישואים או כל מאורע אחר, ככה שאף אחד הוא לא מקרה מיוחד. כשאנחנו אומרים לאורחים 'סליחה, אנחנו בתפוסה מלאה', אין לנו אינטרס לעשות רע. העבודה הזאת לא מתאימה לכולם, ולמי שבחר להיות שם כנראה אכפת מהאנשים שעומדים מולו, אז אם אני אומרת לבן אדם שהמלון מלא, ברוב הפעמים זה לא תירוץ".

פרסומת

אחד מהסיפורים המסקרנים ביותר שוורוניקה נתקלה בהם במהלך עבודתה, הוא מקרה של אורח מחו"ל שהגיע להתארח במלון, ונשאר מעל למאה ימים. "בכל פעם היינו פותחות את ההזמנה שלו ורואות שהוא האריך בעוד שבוע ובעוד חודש. אתה אף פעם לא יודע מה הסיבות מאחורי הדברים האלה, אבל זה כיף לשער מה קורה בצד השני".

כמו מורן, שהעידה שהעבודה בצוות הבידור זימנה עבורה גם לא מעט שיחות פלירטוט ואפילו זוגיות – גם ורוניקה מספרת שהחיים בעמדת הקבלה רצופים בסיטואציות שנעות בין מביכות למטרידות. "במשמרות לילה יש המון שיחות מטרידות, אנשים מתקשרים במטרה לקיים שיחה עם אופי מיני ולוקח זמן עד שאת מבינה שזה מה שזה. אורח שהתקשר במטרה לברר פרטים על המלון, פתאום שאל 'מה לובשות בנות הקבלה'. כשהוא ביקש להיכנס לפרטים, הבנתי שזה לא במקום".

אז מה בכל זאת מומלץ לעשות בקבלה? לשתות יין, וכמה שתרצו. "היו אנשים שבמהלך היום היו עושים את עצמם כאילו שהם מדברים בטלפון ובאים לקחת כוס, ואז עוד כוס ועוד אחת. כדאי שתדעו: לא אכפת לנו! זה לא יוצא לי מהכיס, אז תשתו כמה שבא לכם".

פרסומת

בסופו של דבר, את ממליצה לאנשים על העבודה הזאת?

"זה לא מתאים לכולם, במיוחד כשאת צריכה לעמוד 13 שעות ביום על עקבים בחום של אוגוסט בזמן שאנשים מסביב צועקים וילדים מקיאים לך על הדלפק. ולמרות זאת, זה כיף. אתה אחראי לחופשה של בן אדם, החדר יכול להיות הכי יפה בעולם, אבל כל עוד הצוות לא מתנהל מספיק טוב, החופשה לא תהיה טובה".