שישה בני משפחה מירושלים רכשו לפני כשנה וחצי מחברת "אוקראינה אינטרנשיונל" חבילה הכוללת כרטיסי טיסה מישראל לאודסה ומשם לאומן כולל לינה בבתי מלון.

השישה הגיעו לשדה התעופה, עברו את בידוק הביטחוני ועלו למטוס. "עברה שעה ולא המראנו. ואז צוות המטוס אמר שיש נוסע שמאחר ונוסעים שמסרבים לרדת משרוול המטוס. ביקשו מאתנו באופן מוזר לרדת מהמטוס ולהמתין מאוחר יותר לטיסה שתמריא לאודסה. היה ברור לנו שאם נטוס לאודסה בטיסה המאוחרת נחלל שבת ולא נגיע לפני כניסת שבת לאומן, אז החלטנו לוותר על הטיסה", הסבירו הנוסעים.

הם פנו לחברת התעופה וביקשו להחזיר להם את הכסף ששילמו עבור כרטיסי הטיסה. החברה הסכימה לשלם להם את רק את עלות כרטיס ההלוך. הנוסעים זעמו, סירבו לקבל את הפיצוי והחליטו להגיש תביעה נגד חברת הנסיעות בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים.

חברת התעופה טענה כי לא היה שום חשש שהם יחללו את השבת שכן הטיסה נחתה שש שעות לפני כניסת השבת. עורכי הדין של החברה טענו כי התובעים חיפשו סיבה שלא לטוס ולדרוש את השבת כספם שלא כדין.

השופטת ליאת בנמלך החליטה לקבל את התביעה וציינה בפסק הדין כי מאמינה לתובעים שלא חיפשו אמתלה שלא לטוס, שכן הם כבר היו ישובים בתוך המטוס וניתן להתרשם כי הסיטואציה גרמה להם למפח נפש. היא פסקה כי החברה תפצה את הנוסעים בסכום של 11 אלף שקל.