סטודנטים עם לפטופ (צילום: realsimple.com)
הסטודנטים תיארו ברשתות החברתיות את הבחינה כמזעזעת | צילום: realsimple.com

בסביבות 200 סטודנטים ללימודי משפט פלילי באוניברסיטת קיימברידג' הופתעו לגלות ביום שבת שאלה במבחן שלהם שכללה תיאורים של טקס חניכת סטודנטים שבצעו מעשים מגונים זה בזה ביניהם מין אוראלי, אונס גברי והתעללות בעירום. בעוד הסטודנטים הזועמים מחו ברשת הטוויטר וצייצו כי המבחן היה "מזעזע" ו"ממש לא מתקבל על הדעת", האוניברסיטה עצמה דווקא נותרה רגועה.

"זוהי שאלה מחרידה"

השאלה שנשאלה במבחן, שנמשך שלוש שעות בפקולטה למשפטים באוניברסיטה, התחילה כך: "סנדרה הינה נשיאת אגודת השתייה ה'ויזרדס' בקולג'. היא מארגנת את טקס הקבלה של חברים חדשים לאגודה. אחרי ששתו הרבה מאד אלכוהול החברים באגודה יוצרים מעגל סביב בילי, גילברט וריצ'רד שמקווים להתקבל לאגודה".

השאלה המשיכה ותיארה שלושה פולחנים בהם כוסו עיניו של סטודנט ובוצע בו סקס אורלי על ידי גבר אחר, במקרה נוסף הוא הותקף מינית בעזרת בקבוק ובשלישי ערוותו גולחה לפני שהוא מת כתוצאה מזיהום במועד מאוחר יותר. הסטודנטים נתבקשו לתאר אילו עבירות בוצעו במהלך הסיטואציות שתוארו. לאחר הבחינה הסטודנטים כאמור פנו לרשתות חברתיות ותיארו את הבחינה כ"מזעזעת".

על פי הדיווח ב-dailymail אחת הסטודנטיות כתבה, "זוהי שאלה מחרידה- היא כל כך מעבר למקובלת על הדעת ומהווה יצוג מוטעה לחלוטין של רוב האגודות בקולג'ים". באתר עיתון האוניברסיטה, The Tab נכתב שתגובות הסטודנטים לשאלות "נעו בין ספקנות לשעשוע מתון".

זו לא פעם ראשונה

סבסטיאן סלק, סטודנט משפטים בשנה ג' ב"קלייר קולג'" אמר לאתר העיתון: "זה היה מפתיע לראות אוניברסיטה מתייחסת באופן ישיר לאגודות שתייה ולטקסי חניכה בפרט כשהם לרוב נוטים להעלים עין מהן". אולם ב-The Tab נטען שהאוניברסיטה מתנהלת בצורה שנכונה לזמננו אנו, עם סטודנט נוסף שצוטט אומר: "אגודות שתיה, אחרי הכל, הן חלק גדול מהחיים בקיימברידג'". לוק מרטין- פולר, סטודנט שנכח בבחינה סיפר שלמרות השאלה אף אחד לא הגיב בצורה שונה בזמן הבחינה. "אף אחד לא הניד עפעף, לא צחקק או הסתכל למעלה או על מישהו- פשוט זרמנו עם זה. אני יכול לראות למה זה היה קצת מצחיק אבל אני מבין למה אנשים עשויים לחשוב שזה קצת גובל בגסות".

הפקולטה למשפטים השתמשה בעבר בסיטואציות גרפיות בבחינה אחרת שפורסמה באינטרנט והציגה שאלה דומה אודות טקס חניכה לאגודת שתייה שכללה התרוצצות בעירום ברחבי הקמפוס בזמן שעורכי הטקס הכו את המשתתפים בסרפדים עוקצים. דובר מטעם אוניברסיטת קיימברידג' אישר את המקרה הנוכחי וטען: "בחלק הראשון של בחינת משפט פלילי שנקבעה על ידי הפקולטה למשפטים באוניברסיטת קיימברידג', מוצגות סיטואציות היפותטיות על מנת לבחון את ההבנה של הסטודנטים את האספקטים השונים של המשפט הפלילי".

 >> מתלבטים מה ללמוד? רוצים ייעוץ לימודים חינם?