הגעתם לשלב הזה בחיים בו אתם חושבים על לימודי מקצוע. תמיד התעניינתם בפסיכולוגיה אבל גם ברפואה, ואתם מאוד אוהבים לעזור לאנשים סביבכם. עדיין, קשה לכם לשים את האצבע על מה שבאמת מעניין אתכם.

תנו לנו לעזור לכם: האם חשבתם על מסלול לימודי סיעוד - אח/ות אקדמאי/ת?

מסלול זה מאגד בתוכו מגוון תחומים מעולמות הרפואה, הפסיכולוגיה, המנהל והכלכלה, ויכול להוות אופציה מושלמת עבורכם, בייחוד אם יש לכם גישה לאנשים ואתם רואים במקצוע העתידי שלכם דרך חיים ושליחות.

"מסלול לימודי הסיעוד אורך כ-4 שנים, בהן שנתיים של לימודים תיאורטיים ושנתיים מעשיות. החומר הנלמד הוא בהתאם לתכנית אקדמית המבוססת על דרישות משרד הבריאות, תכנית הלימודים מתעדכנת בהתאם לשינויים הטכנולוגיים בעולם הרפואה. מדובר במקצוע דינמי ומרתק שהביקוש אליו הולך וגדל משנה לשנה", אומרת ד"ר פזית עזורי, דיקנית בי"ס למדעי הסיעוד באקדמית תל אביב יפו.

הנה עוד כמה סיבות לרוץ להירשם לתואר ראשון בסיעוד:

 1. אופק וקריירה מקצועית

אם אתם אוהבים ללמוד על גוף האדם ותחום הבריאות תמיד עניין אתכם, התחום הזה בדיוק בשבילכם. "בעבר, לימודי הסיעוד התמקדו בעיקר בהכשרת אחיות כסייעות לצוות רפואי. היום הם הרבה מעבר לכך", אומרת ד"ר עזורי. "ניתן לבחור ולהעמיק את תחום העיסוק הנבחר בלימודי המשך מרתקים, ובמקביל גם להיחשף לאין ספור השתלמויות מרתקות מטעם משרד הבריאות". ד"ר עזורי מוסיפה ואומרת כי "קיימת גם אפשרות להמשיך ללימודי תואר שני ושלישי בתחום ולהתמקצע בתחום המועדף. אם תעדיפו ללכת לכיוון של התמחות קלינית או מחקר באקדמיה, גם הדלת הזו פתוחה בפניכם".

לימודי סיעוד (אילוסטרציה: Monkey Business Images, Shutterstock)
בכל יום יש עניין | אילוסטרציה: Monkey Business Images, Shutterstock

 2. מנעד רחב של תחומי עניין לאח/ות אקדמאי/ת

בניגוד למקצועות רבים אחרים, לימודי הסיעוד כוללים תחומי התמחות קליניים שונים כגון: פגים, ילדים, קשישים, בריאות הציבור והקהילה, רפואה פנימית, כירורגיה, טראומה, בריאות האישה ובריאות הנפש. בוגרי הסיעוד יכולים אף לבחור את ההתמחות המתאימה להם ביותר מבין התחומים המוצעים. האופציות, כאמור – מגוונות, לרבות אפשרויות קידום בתחום הניהולי.

3. לא עוד יום עבודה שגרתי במשרד

אפשר להגיד הרבה דברים על אח/ות אקדמאי/ת, אבל מה שבטוח - בכל יום יש עניין, אתגר והתמודדויות חדשות. הטיפול הקריטי באנשים, הסיוע המיידי והמקרים הרבים אליהם תחשפו, יהפכו כל יום בחייכם לשונה מקדמו, מאתגר ומספק.

4. סיפוק

האם יש דבר יותר מספק מהעובדה שבכל יום קיימת הזדמנות לעזור למישהו אחר? להקל על כאב, לשפר את איכות החיים, ליצור חיים או פשוט להעניק יחס. "מעבר למקצוע שבצדו שכר, מדובר בעיסוק המתבסס על אחריות ציבורית ועל ערכים בין אישיים בעלי משמעות", מסבירה ד"ר עזורי. לדבריה, הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בין אם מדובר במחלקה לטיפול נמרץ שבה כל רגע הוא קריטי להצלת חיים, ובין אם בעבודה בתחנות טיפת חלב: "בטיפת חלב ניתן להיתקל בסיטואציות רבות הדורשות את ליווי האם בתקופה מבלבלת, ואף מתן סיוע במצבי דכאון אחרי לידה והפנייה לגורמים רלוונטיים".

לימודי סיעוד (אילוסטרציה: Photographee.eu, Shutterstock)
ידע זה כוח מציל חיים | אילוסטרציה: Photographee.eu, Shutterstock

5. יישום הידע שלכם בחיים האישיים

בנוסף לעזרה שתעניקו לאחרים והסיפוק האישי מכך, הידע שתרכשו במהלך הלימודים והעבודה בתחום יעזרו לכם גם בחיים האישיים. בני המשפחה וגם החברים ישמחו לדעת שתמיד יש להם למי לפנות, עם מי להתייעץ וממי לקבל עזרה בשעת חירום. ידע זה הרי כוח, ומה יותר חזק מידע שמציל חיים?

6התנסויות קליניות

במהלך תכנית הלימודים תתנסו גם בעבודה בפועל בכל המרכזים הרפואיים בארץ: בתי חולים, מרפאות קהילתיות, חדרי ניתוח, חדרי לידה ועוד, כל זאת בליווי מקצועי של הצוות המטפל: "הסטודנט למעשה מתנסה בכל התחומים הרפואיים המעניקים שרות לציבור בארץ, מילדות ועד גריאטריה וכך הוא חווה את העבודה עוד בשלב הלימודים", מסבירה ד"ר עזורי.

דוגמה לקורס הנלמד במסגרת הלימודים הפרקטיים במסלול לימודי הסיעוד באקדמית תל אביב-יפו הוא קורס "סיעוד בקהילה", במהלכו הסטודנטים יוצאים לקהילה ונותנים הרצאות בנושא מניעה והעלאת מודעות לחיים בריאים יותר. בנוסף, לפני היציאה לשטח, נערכות סימולציות מלוות בשחקני תיאטרון על מקרי ותקשורת מטפל- מטופל בקבוצות קטנות.

לחצו כאן לקבלת מידע נוסף על המסלול ללימודי סיעוד באקדמית ת"א-יפו >>