אוליביה אלן בת ה-18 מדרום יורקשייר, יכולה להגיד בבטחון כי ישבה בכיתה במשך 16 אלף שעות מאז שהתחילה ללמוד בשנת 2005. בשעה שאנחנו חלינו באבעבועות רוח, נתקפנו ווירוסים וויראלים בבטן ו"אירחנו את הכינה נחמה", אוליביה המשיכה לקום יום יום לבית הספר – בלי להחמיץ כלום. על אף שאנחנו קפצנו בהתרגשות על כל מצח שהרגיש לאימא קצת חם וניצלנו אותו כהזדמנות להישאר במיטה ולראות בובספוג או פיניאס ופרב, אוליביה לא הרשתה לעצמה דבר כזה. גם כשהרגישה מעט לא טוב, היא תמיד הצליחה להתעשת וללכת לבית הספר בכל זאת.

"היה לי המון מזל", מספרת אוליביה בראיון לדיילי-מייל, "אף פעם לא חליתי במחלה כל כך רצינית שהייתי צריכה להישאר בבית. אני לא אחת ששונאת את בית הספר. תמיד די אהבתי ללמוד. רכישת השכלה היא הזדמנות טובה ותמיד רציתי לנצל אותה עד תומה. הלימודים נמשכים רק שש שעות בכל יום, זה לא כזה נורא. אם הייתי מתעוררת עם סתם קירור או כאב גרון, ברור שהייתי הולכת לבית הספר. תמיד ידעתי שאוכל לחזור למיטה כשאגיע הביתה אם המצב רציני".

אולי תתפלאו לשמוע, אבל ההיגיון שעומד מאחורי ההתמדה, הוא דווקא הרצון לא לעבוד קשה מדי: "תמיד חשבתי לעצמי שאם אפספס יום בלימודים אצטרך להשקיע יותר זמן בהשלמת החומר, ולא רציתי".

למי מכם שמתחיל לחשוד שמדובר באיזו גיבורת על שניחנה בכישרון מיוחד שמונע ממנה להיות חולה (ע"ע הסרט בלתי שביר), הסירו דאגה מלבכם וצאו מתיאוריית הקונספירציה. למזלה (או אולי לרוע מזלה – תלוי את מי שואלים), היא דווקא הייתה חולה לא מעט בילדותה, פשוט לא במהלך שנת הלימודים: "היו כמה מקרים במהלך חופשים שונים בהם דווקא הייתי מאוד חולה, ואולי אז לא הייתי יכולה ללכת לבית הספר אם זה היה נופל על לימודים. אבל למזלי זה אף פעם לא קרה במהלך שנת הלימודים".

לא הבינה בכלל את כגדול ההישג המטורף שלה

ואולי הדבר הכי תמוהה בכל הסיפור הזה הוא שאוליביה בכלל לא הבינה את גודל ההישג המטורף שלה, ולמעשה האסימון נפל לה רק כשהמורה שלה העניקה לה תעודת הצטיינות בסוף שנתה האחרונה בתיכון.

"זהו הישג מרשים, אנחנו מאוד גאים בה", סיפר אביה פול, "שכנים ומכרים כל הזמן מספרים לנו ששמעו על הישגיה של אוליביה ובתור הורה זה מעורר גאווה". יש הורים שיגידו שגם מעורר קנאה, ועוד יותר אחרי שישמעו את זה: "לפעמים היינו צריכים להאיץ בה כדי שלא תאחר, אבל מעולם לא היינו צריכים להכריח אותה ללכת לבית הספר - היא תמיד רצתה ללכת. גם אם היא חשה מעט ברע בבקרים היא תמיד הלכה ללימודים והרגישה יותר טוב בהמשך היום".

גם מנהל בית ספר התיכון של אוליביה, שזכה לעלות לכותרת בנסיבות משמחות, הצטרף למחמאות ונהנה לגרוף מחמאות על ההישג: "אוליביה מגלמת את כל הערכים החשובים לנו כמוסד חינוכי - נחישות, אומץ ושאיפה למצוינות. אנו נמשיך להשתמש בה כמודל לחיקוי לתלמידנו הצעירים".

אוליביה נגשה לבחינות הבגרות במתמטיקה, כימיה וגאוגרפיה – או במילים שלנו: אלו המגמות שהרחיבה בתיכון. לאחר שיתקבלו התוצאות באוגוסט, היא מתכננת ללמוד גיאוגרפיה או מדעי החיים באוניברסיטה. היא עדיין לא החליטה.

ושלא תטעו, אוליביה לא שקעה רק תחת ערימות הלימודים, כשהיא לא לומדת אוליביה אוהבת לרקוד והיא מקפידה ללכת לשיעורי מחול חמישה ימים בשבוע -וכן, גם אותם היא לא החסירה אף פעם - לדבריה היא מתכננת להמשיך לרקוד גם באוניברסיטה. עד אז, כדי לחסוך קצת כסף לקראת הלימודים, במהלך הקיץ היא מתכננת לעבוד, בהוראה כמובן, אלא מה?