על רקע ההסלמה בדרום והיציאה למבצע "שומר החומות", מאות סטודנטים וצעירים ערבים הגיעו להפגין היום (ג'), ברחבת הכניסה של אוניברסיטת בן גוריון בנגב, נגד הפגיעה, לדבריהם, בתושבי רצועה עזה ובאזרחים ערבים שעלו להתפלל במסגד אל-אקצה.

הסטודנטים גינו את הפעילות הצבאית של צה"ל בעזה, נופפו בדגלי פלסטין וקראו בשבחי המדינה הפלסטינית ובזכות לחופש ועצמאות של תושבי עזה. "זכותנו להפגין נגד ההרג והטבח שצה"ל עושה בעזה", אמר אחד המפגינים, "לא יכולנו לשבת בבית ולשתוק כשילדים קטנים ואזרחים חפים מפשע נהרגים. אני כבר לא מדבר על האלימות הקשה שהפעילה המשטרה, בלי שום סיבה, על עשרות אנשים שהגיע להתפלל באל-אקצה וגרמה לפציעה של רבים. זו הפגנה ספונטנית שבה אנחנו מוחים על הכיבוש ועל הרג חפים מפשע".

אל מול המחאה, שתמונות וסרטונים שלה החלו להתרוצץ ברשתות החברתיות, עשרות מתושבי באר שבע הגיעו לאוניברסיטת בן גוריון וארגנו הפגנה נגד הסטודנטים הערבים. הם נשאו את דגלי המדינה ושרו את ההמנון: "זה הבית שלנו. אנחנו נלחמים עליו. אתם מחבלים", צעקה אחת המפגינות, "צריך לגרש אתכם מהמדינה".

ענת, אחת המפגינות אמרה ל-mako: "צריך לגרש אותם לאיראן. שיתביישו. הם גייס חמישי. תומכים במחבלים וארגוני טרור והמדינה מממנת להם לימודים וביטוח לאומי. זה אבסורד. צריך לשלול להם את האזרחות. באנו לפה כדי לא לתת להם להשתלט לנו על המדינה ולחשוב שמותר להם הכול".

שלושה סטודנטים ערבים נעצרו על ידי שוטרי משטרת מרחב הנגב בגין הפרות סדר, לאחר שהתעמתו איתם בעודם נושאים דגלי פלסטין.

צפו בתיעוד שהגיע לידי המערכת - קטטה שהתקיימה במקום ההפגנה בין הצדדים: