לא משנה כמה התכוננתם לרגע הזה, היום הראשון בלימודים באוניברסיטה או במכללה מרגש בדיוק כמו היום הראשון בכיתה א' – רק באקסטרים. זה בסדר, כולם מרגישים בדיוק כמוכם, ולפני שתספיקו להתרגל לסטטוס החדש כבר תהיו בשנה האחרונה שלכם בתואר ותתגעגעו לרגעי חוסר הוודאות האלו.

כדי שלא תרגישו אבודים, ביקשנו מכמה סטודנטים וותיקים (ושחוקים) את העצות שלהם לסטודנטים שמתחילים את צעדיהם הראשונים באקדמיה:

 1.  הכי חשוב – מחשב קל

מתארגנים על מחשב חדש? עוד לפני שבדקתם איזה מעבד יש לו, את גודל המסך או באיזה צבעים הוא מגיע, הכי חשוב זה לבדוק כמה הוא שוקל. הגב שלכם יודה לכם על זה עוד לפני שהסמסטר יסתיים.

2. בפקולטות אחרות יש קפיטריות שונות

קשה ללמוד על בטן ריקה ואפילו יותר קשה לבשל בבית. חשוב לזכור שהאוכל באוניברסיטה הוא אולי לא להיט אבל יש עוד עולם שלם מעבר לקפיטריה שבבניין בו אתם לומדים. צאו קצת לטייל ותגלו עולמות קולינריים שלמים שלא מורכבים מגבינה צהובה.

 3. בוקר טוב פנינה!

זה אולי לא יראה כך בהתחלה אבל מזכירת החוג היא האדם החשוב ביותר שתפגשו. תהיו נחמדים אליה מההתחלה (זה ישתלם לכם).

4. אתם לא לבד

חלפו שבועיים מתחילת הלימודים ועדיין לא דיברתם עם אף אחד? תנשמו עמוק, סביר להניח שכולם נמצאים בדיוק באותו המצב. אל דאגה, עוד לפני שהשנה תסתיים תמצאו לפחות עוד חבר אחד שילווה אתכם לפחות עד התואר השני.

5. בידינג עושים ביחד

השבוע בו מרכיבים את מערכת השעות, הידוע בכינויו ״שבוע הבידינג״, הוא אחד המשמעותיים ביותר לקראת השנה החדשה. עצה שלנו? חשוב להתארגן עם כמה חבר׳ה ולפתוח קבוצת וואטספ בה תתעדכנו על מקומות בקורסים השווים ביותר.

6. מישהו כבר סיכם את זה לפניכם

גם אם זה נראה ככה, אתם ממש לא הראשונים שלמדו בחוג הזה. זקוקים לחומרי עזר? חפשו בפייסבוק קבוצות של סטודנטים שלמדו בו בשנים קודמות, יש לנו תחושה שתמצאו שם אוצרות גדולים.

7. מישהו כבר העלה את זה ליוטיוב לפניכם

אנחנו לא מעודדים אתכם להבריז משיעורים אבל כולנו יודעים שהשילוב בין עבודה, לימודים ומטלות יכול להיות רצחני. פספסתם שיעור? חפשו את ההרצאה בעמודי היוטיוב או הפייסבוק של החוג, סביר להניח שהיא שם.

8. במקום להיות חנונים, השקיעו במה שחשוב באמת

אל תלמדו בבית בשביל להתקדם בחומר מעבר לשלב אליו הגיע המרצה. עדיף להשקיע את הזמן הזה בעוד משמרת או בילויים עם חברים. זה ישתלם לכם בהמשך.

9. אל תתביישו לבקש – מקסימום תקבלו "לא"

מרגישים צורך לערער על ציון, לבקש הארכה במועד הגשה או כל עזרה אחרת? עדיף לבקש ולקבל סירוב מאשר לא לבקש בכלל, ואז לגלות בדיעבד שמישהו אחר קיבל ואתם נדפקתם רק כי התביישתם.

10. מלא רחמים

זה לא משהו להתגאות בו, אבל לפעמים אין בושה בלעורר קצת רחמים - בסוף כולם זוכרים את הציון ולא את הדרך בה קיבלתם אותו.

11. מי ששונא סטטיסטיקה שלא ילך להיות כלכלן

אל תפחדו לעשות שינויים! התחלתם ללמוד בחוג מסוים וגיליתם שהוא לא מעניין אתכם? תעברו לחוג אחר. הרופאים הכי טובים שאנחנו מכירים בכלל מתחרטים שהם לא למדו קולנוע.