שר הסמים המסוכנים: "העבודה הקשה ביותר" (צילום: אילוסטרציה)
סוחרי סמים מלונדון עושים את כל הדרך עד לקיימברידג׳ כדי למכור שם הרואין וקראק לסטודנטים במחיר מופקע | צילום: אילוסטרציה
הלימודים באוניברסיטת קיימברידג׳ היוקרתית הם לא דבר של מה בכך: הבריטים מסיימים את התיכון בגיל 17 ונאלצים לעבור ראיון מלחיץ ולהציג ממוצע בגרות מושלם כדי לקבל את הזכות לשלם 9,000 פאונד (כ-54,000 ש״ח) לשנת לימוד אחת. כשמתחילים הלימודים, הם מוצאים את עצמם מתחרים בעילית של בריטניה כדי להשיג את הציונים הטובים ביותר, גומעים מאות ספרים, מגישים עבודות מדי שבוע ומתמודדים עם תקופת בחינות צפופה – וכל זאת, בלי אפשרות לגשת למועדי ב'.

 אז איך מתמודדים עם לחץ בלתי סביר שכזה? עיתון הסטודנטים של קיימברידג׳, ה"טאב״, חשף ממצאים שידהימו גם אתכם: בבדיקה דקדקנית שערך העיתון, נמצאו שרידי קוקאין ברוב המבנים באוניברסיטה היוקרתית.

 מדובר בנתון מטריד במיוחד, בעיקר משום שהמבנים השונים – חלקם בני יותר מ-800 שנה – מאכלסים לא רק חדרי לימוד והרצאות, אלא גם ספריות (שבהן מבלים הסטודנטים 24 שעות ביממה), חדרי מעונות, קפטריות ואפילו פאבים.

>> מתלבטים היכן ללמוד? היכנסו לייעוץ חינם

 בדיקת העיתון נערכה בשיתוף עם שוטר לשעבר, דייב ריג, שסיפק לעיתונאים הצעירים מטליות לזיהוי שרידי קוקאין שמשנות את צבען לכחול במגע עם הסם המסוכן. בתחקיר נמצאו עקבות של קוקאין בכ-21 מבני קולג' – כשהקולג'ים ה"נגועים" ביותר הם עמנואל וסיינט ג׳ונס, וולפסון ורובינסון.

עוד כתבות בלימודים וקריירה:

 האוניברסיטאות הפרטיות היקרות ביותר בארה"ב         

 בונים על שדרוג השכר? "תואר שני במינהל עסקים - בזבוז זמן"           

 "עד כמה מעניינת אתכם המשרה שבסוף התואר?"

 ״המטליות הללו מגיבות גם למיליגרם של קוקאין״, הסביר ריג. ״והבדיקות מראות שעל המשטחים הללו היו כמויות גדולות הרבה יותר״. רק אחד עשר קולג'ים עברו את הבדיקה בהצלחה, אך במערכת העיתון לא משוכנעים שמדובר בהכרח בחדשות טובות: ״האם הסטודנטים בקולג׳ים הללו משאירים את האף שלהם נקי מקוקאין - או פשוט מחזיקים במנקים טובים יותר?" תהו הכותבים.  

 שאריות של קוקאין התגלו גם בספריה המרכזית ובתיאטרון ה-ADC הסטודנטיאלי - ואם זה לא מספיק, ה"טאב" מצא עקבות סם גם בשירותים של אולם הדיבייטינג היוקרתי של הסטודנטים. "אגודת הסטודנטים מנצלת כל הזדמנות כדי לצאת נגד שימוש בסמים״, אמר לעיתון סגן נשיא נבחרת הדיונים של האוניברסיטה, אלכס פורטר. ״יש אלפי מבקרים בבניין מדי שבוע, ובלתי אפשרי להיות בטוחים שכל מי שמבקר במקום משתמש במבנה למטרות טובות״.

 מסתבר שעבור סוחרי הסמים, קיימברידג' היא סוג של גן עדן – ראשית, משום שיש בה סטודנטים רבים שסובלים מלחץ נפשי ודיכאון בתקופת הלימודים, וזקוקים לסם מעורר. ״קיימברידג׳ היא סיוט מבחינת בעיות נפשיות״, אמר ג'ורג', אחד הסטודנטים, בראיון לערוץ הטלוויזיה של האוניברסיטה. ״הלחץ כל כך גדול, כשאתה מסיים עבודה אחת אומרים לך מיד שיש לך עוד עבודה להגיש תוך 24 שעות ויש לך עוד מטלה בסוף השבוע - ובעומס הזה אין זמן להתמודד עם מה שאתה עובר״.

 שנית, קריטריוני הקבלה הקשוחים לאוניברסיטת קיימברידג׳ ושכר הלימוד הגבוה מביאים לכך שבין הסטודנטים נמצאים לא מעט מעשירי בריטניה והעולם, חלקם בני אצולה וחלקם סטודנטים אמידים מאוד. על פי העיתון ״קיימברידג׳ ניוז״, סוחרי סמים מלונדון עושים את כל הדרך עד לקיימברידג׳ כדי למכור שם הרואין וקראק לסטודנטים, במחיר מופקע ואף כפול מזה שהם גובים על אותה סחורה במרכז לונדון. אירוני, כי עם חושים שיווקים מפותחים שכאלה הם יכלו להתקבל בקלות כסטודנטים מן המניין בבית הספר למנהל עסקים.

>> מתלבטים היכן ללמוד? היכנסו לייעוץ חינם