התמקמתם על חדר משלכם, שלחתם מיליון טפסים לקבלת מלגה והתחדשתם במלתחה חדשה לכבוד פתיחת שנת הלימודים שתחל בשבוע הבא. אבל מה לגבי הדברים הקטנים שיעשו לכם את החיים קצת יותר קלים באקדמיה? מצאנו לכם 9 דברים שיכולים לשנות לכם את חוויה הלמידה, או לפחות להפוך אותה לקצת יותר כיפית.

יומן "עוזר אישי" – אתם תהיו בהלם כמה זה יקל לכם על החיים

כן כן, אנחנו יודעים שזה נשמע לכם מיושן לקנות יומן מודפס בעידן הדיגיטלי, בטח בהתחשב בעובדה שאתם לא זוכרים מתי הפעם האחרונה שהצלחתם להתמיד עם הכתיבה ביומן במשך שנה שלמה. אלא שהפעם מדובר ביומן אחר; עוזר אישי הוא כלי ייחודי להתארגנות, לתיעדוף משימות ולניהול זמן הנמכר כל שנה (כבר 8 שנים) בהצלחה מרגשת. היומן מחולק לאזורים מוגדרים בכל שבוע לארגון החיים שלכם: "משימות לשבוע", "משימות להיום", "לו"ז ופגישות", "הכי חשוב השבוע", "לשבועות הבאים", "תכנון חודשי" ועוד. מי שחשבה על הרעיון היא טל קפלינסקי, מאמנת תפקודית ומטפלת התנהגותית - קוגניטיבית, מומחית להפרעת קשב במבוגרים (שבינינו – מי מאיתנו לא סוחב אחת כזאת איתו?). מחיר: 65 ש"ח. להשיג באתר. נסו פעם אחת ולא תתאכזבו.

אין תמונה
יומן "עוזר אישי" – אתם תהיו בהלם כמה זה יקל לכם על החיים

פידג'ט קוביה / ספינר – עדיין לא נס ליחם

ואם כבר עסקנו בהפרעות קשב, אתם בטח מכירים את קוביית הפידג'ט - קוביה בעלת שש פאות כאשר בכל אחת מהן יש משחק אחר שמהווה ריפוי בעיסוק לידיים עצבניות במיוחד. אז אם אתם מכירים את עצמכם ככאלה שקשה להם לשבת בשקט ובלי תעסוקה במשך שעה וחצי מול מרצה, שלא תמיד מדבר על הדברים הכי מעניינים, או מתרגל חסר כריזמה, במקום לכסוס ציפורניים או לחרפן את הסובבים עם הצ'ופצ'יק של העט, תפרגנו לעצמכם קוביית פעילות כזו שתוכלו לקחת לכל מקום ובכל זמן. אם זה יותר מדי מורכב בשבילכם תוכלו להסתפק גם בספינר שאמנם יודע לעשות רק פעולה אחת, אבל אנחנו גילינו שהוא ממכר לא פחות. מחיר: החל מדולר אחד בהזמנה און ליין ועד 50 ש"ח ברשתות השיווק בארץ – למי שלא מצליחים להתאפק עד שהמשלוח יגיע מסין. 

לוח מטלות יומי - לעשות לעצמכם סדר בראש

כמו שכבר אמרנו, אחד הדברים הכי חשובים לסטודנט במהלך הלימודים הוא לעשות סדר. עם הקורסים הרבים והמטלות השונות כדאי לעשות תעדוף נכון ולזכור למתי צריך להגיש כל משימה ועבודה (בכל זאת, חבל על הציון). מותג Novel collection מציג את המוצר שיעשה סדר במטלות ובמשימות: לוח מטלות יומי מעץ לבן ורקע שחור, המחולק למשבצות לפי ימות השבוע, כשכל יום מקבל משבצת בגודל שווה. בנוסף לימות השבוע, יש משבצת נוספת לפתקים ונקודות שברצוננו לזכור. הלוח שימושי מאוד, נוח ומסייע לזכור את המשימות ולעקוב אחר ביצוען. מעבר להיבט הפונקציונאלי, הלוח יפהפייה ומשמש כפריט דקורטיבי לכל דבר. כמובן שלוח המטלות יכול להתאים לכל אחד, בין אם זה בבית ובין אם זה במשרד, ונהדר לסידור וארגון המטלות השבועיות. מחיר: 185 ש"ח. ניתן להשיג במגוון רשתות ובחנויות כלי בית ונוי המובחרות ברחבי הארץ. 

לוח מטלות של נובל קולקשיין (צילום: עדי קראוס, יחסי ציבור)
לוח מטלות יומי - Novel collection | צילום: עדי קראוס, יחסי ציבור

פנקסי ממו מאוירים ואפילו הזמנות לחתונה - מוצרי נייר מעוצבים בקפידה

אם אתם כבר עושים לעצמכם סדר במשימות, אל תתפשרו על הנייר שעליו אתם כותבים – כי השראה אמתית מתחילה כבר בשלב הזה. המאיירת נרקיס שחף מציעה קולקציה מגוונת של מוצרי נייר וטקסטיל מאוירים וקסומים. בחנות שלה תמצאו מחברות, כרטיסי ברכה, הדפסים לתליה, ניירות עטיפה, פוסטרים ממוסגרים ועוד. אהבנו במיוחד את פנקסי הממו בקולקציה הבוטנית שגרמו לנו לאהוב אפילו חרקים. מחיר: 25 ש"ח למחברת כיס, 35 ש"ח לפנקס ממו (מבצע: זוג ב-60 ש"ח). להשיג באתר.
אגב, סטודנטים רבים מוצאים את עצמם מתכננים חתונה תוך כדי הלימודים, ואם אתם מחפשים הזמנה בעיצוב אישי או "save the date" מקורי, הגעתם למקום הנכון. 

פנקס ממו של נרקיס שחף (צילום: ליטל מרדכי)
מוצרי נייר מעוצבים בקפידה | צילום: ליטל מרדכי

מטען נייד / סוללת גיבוי  - שלא תריבו על השקע

מדובר בתחילת דרכם האקדמית של חלוצי דור ה-Z, אלו שאנחנו אוהבים לקרוא להם "דור המסכים", ובואו נודה על האמת – כולנו רוב היום עם הטלפון, גולשים ברשתות החברתיות, מתכתבים בוואטסאפ וגם משחקים בין לבין. בהתחשב בעובדה שאתם הולכים לאוניברסיטה או למכללה ליום שלם, והקרב על השקעים יהיה קשה מנשוא בעקבות כל הלפטופים שבאזור – כדאי שתביאו איתכם מטען נייד גדול ורציני אותו תטעינו מבעוד מועד בבית. אגב, הם יכולים לשמש גם כהצהרה אופנתית לכל דבר ומגיעים בשלל צורות וצבעים צבעוניים - למשל החד קרן הזה שא הצלחנו להתעלם ממנו. מחיר: החל מ-50 ש"ח (תלוי בנפח הסוללה ובעיצוב). להשיג ברחבי הרשת או ברשתות השיווק.

 

זיכרון נייד / כונן חיצוני – כי אתם תחרטו על הרגע שלא גיביתם את המחשב

כונן חיצוני או דיסק און קי (תלוי באופי הקבצים שאתם נתקלים בהם ועובדים איתם במהלך התואר) שילך איתכם ויאפשר לכם לגבות את החומרים, להעביר סיכומים ולהתחבר למדפסות של האוניברסיטה או המכללה. חוץ מהיכולת לנייד ולשתף את הקבצים (סמכו עלינו, אין כמו לחבר דיסק און קי ללפ-טוב של החנון הכיתתי), כשמדובר בחומרים כל כך חשובים שהשקעתם בהם כל כך הרבה יזע ודמעות, חבל שדברים יתפקששו והדבר האחרון שאתם רוצים הוא לגלות בבוקר הגשה שכל העבודה נמחקה או נשארה בבית. לצערנו, גם זה מניסיון. מחיר: מ-19 ₪ לדיסק און קי פשוט ועד מעל 1,000 ש"ח לכונן חיצוני עם נפח רחב.

קופסת אוכל איכותית – לאכול בריא וגם בשיק

הנה עוד משפט שתלמדו על בשרכם – הסטודנט צועד על קיבתו. מה שאומר שהגוף שלכם הוא המכונה ושאתם צריכים להאכיל אותה כמו שצריך כדי שהיא תתפקד באופן אופטימלי. ולכן, רגע לפני שאתם נכנעים לקפיטריות היקרות או למכונות השתייה והחטיפים שמפוזרות ברחבי הקמפוס, קחו לעצמכם החלטה אחת לשנה הקרבה – לאכול בריא ומסודר יותר. השוק מלא בקופסאות אוכל איכותיות שמתאימות לחימום ולקירור, חלקן עם בידוד, חלקן שומרות על הטריות היטב וחלקן מחולקות בצורה יעילה ביותר. אז תבחרו לכן כמה לקראת השנה הקרבה ותעשו מאמץ להקפיד על תזונה בריאה ומסודרת. בימינו, כשהמודעות גבוהה ואגודות הסטודנטים השונות מפזרות מיקרוגלים ברחבי הקמפוס, זה באמת רק עניין של קצת יותר תשומת לב. מחיר משתנה.

אפליקציית CamScanner – במקום לעמוד שעות בתור

והנה עוד משהו שכדאי לכם להצטייד בו – אבל לא יעלה לכם כסף. אפליקציה שסורקת מסמכים בקלות והופכת אותם לקבצי PDF. שאלנו כמה סטודנטים שאמרו לנו שהיא עשתה להם חיים קלים בהרבה מאוד מצבים. אז במקום לחכות בתור למכונת צילום או לסורק, אל תשכחו להוריד אותה, אפשר כבר עכשיו, ולהקל על עצמכם בעתיד. אתם עוד תגידו לנו תודה. לינק להורדה.


עד עכשיו עסקנו במה נכניס לתוכו – תיק גב אורתופדי

 יש אנשים שנוהגים להקל בזה ראש, לחשוב שזה לא אופנתי או שזה משווה להם מראה של חנונים, אבל אחד הדברים הכי חשובים בלימודים אקדמיים הוא התיק. בטח בהתחשב בעובדה שרוב היום אתם נעים ממקום למקום ומכיתה לכיתה, בין הדירה או המעונות לקמפוס, בין הספרייה לקפיטריה. כשלוקחים בחשבון שאתם נושאים על גבכם את כל חייכם בתקופה הזאת, ליטרלי, כדאי שתעשו לעמוד השדרה שלכם ג'סטה ולא תעמיסו עליו יותר מדי. אז אחרי שבחרתם מחשב נייד לא כבד במיוחד, והוצאתם את הדברים המיותרים מהתיק מדי ערב, כל שנשאר הוא לדאוג שהתיק יהיה אורתופדי, תומך ומחולק היטב - כדי שתוכלו לאחסן בו את כל מה שתצטרכו ביעילות וגם למצוא אותו בקלות, לא פחות חשוב. בקיצור, אל תחסכו על הגב שלכם. מחיר: אפשר למצוא החל מ-100 ₪ צפונה.