סטודנטית לומדת (צילום: ThinkStock)
רפואה- עדיין מככב ברשימת המקצועות המבוקשים | צילום: ThinkStock

סיום השנה האקדמית וההסתגרות עם הספרים לקראת סיום תקופת המבחנים, הוא אות הפתיחה להכנות של הסטודנטים והאוניברסיטאות לשנת הלימודים הבאה. ההרשמה נסגרה לא מזמן וגם השנה מציעות לכם האוניברסיטאות שלל חוגים ותחומי לימוד לתואר ראשון, אותם תוכלו להתחיל כבר באוקטובר הקרוב.
העובדה שיש חוגים פופולאריים יותר ופופולאריים פחות היא לא סוד ובהתאם לכך בדרך כלל גם משתנים תנאי הקבלה. לכבוד סיום שנת הלימודים, החלטנו לבדוק את נתוני המועצה להשכלה גבוהה ולגלות מהם את המקצועות הכי מבוקשים בקרב הסטודנטים הישראלים באוניברסיטאות לשנת הלימודים התשע”ב.

משפטים? לא במקום הראשון

רפואה ומשפטים היו הניחושים הראשונים שלנו, אבל הופתענו לגלות שבמקום הראשון במספר הנרשמים לתואר אוניברסיטאי, מחזיק דווקא החוג להנדסת חשמל ואלקטרוניקה, אליו נרשמו לא פחות מ-1,753 סטודנטיות וסטודנטים. למעשה, החוג כל כך מבוקש, שהוא נמצא בפער גדול של 153 נרשמים מהמקום השני ברשימת המבוקשים. האם יכול להיות שהחלום של האמא הישראלית השתנה והיא מעדיפה לדחוף את ילדיה לעבר משכורת של מהנדס חשמל ולוותר על הנחת שמסבה לה האמירה הנונשלנטית - “הבן שלי הוא עורך דין" או "הבת שלי היא רופאה?”. האמת היא שעם משכורות הרופאים המתמחים והניצול של עורכי הדין בסטאז' שבדרך לבחינות הלשכה - קשה להאשים אותה. אם התחלתם להצטער בשביל החוג לרפואה – אל תמהרו להרכין ראש. זה נכון, נרשמה תבוסה בקרב על המקום הראשון, אבל למרות זאת, מקצוע הרפואה עדיין מככב במעלה רשימת המקצועות המבוקשים ומגיע למקום השני והמכובד ברשימה, עם 1,600 נרשמים ונרשמות שתוך שבע שנים תקראו להם "דוקטור" ותנסו להשתחל אל התורים שלהם עם התירוץ שלא מתיישן לעולם: "אני רק שאלה". כן, כמות הנרשמים לרפואה בהחלט לא מבוטלת, במיוחד בהתחשב בדרישות הגבוהות בהן צריכים הסטודנטיות והסטודנטים החדשים לעמוד.

 >> מתלבטים מה ללמוד? רוצים ייעוץ לימודים חינם?

במקום השלישי-תיקו

במקום השלישי ממתין לנו תיקו מותח בין המקצוע שציפיתם לראות בשלישיה הפותחת לבין זה שאפילו לא עבר בדעתכם: כיאה למעצמת היי-טק, נמצא במקום השלישי החוג למדעי המחשב – זה שכל מי שקראתם לו חנון בבית הספר מגיע אליו. לידו באותו המושב, עם אותו מספר נרשמים בדיוק, נמצא החוג לביולוגיה - שניהם עם 1,526 נרשמים ונרשמות.

תתפלאו לשמוע, אבל ארבעת החוגים הללו עוקפים בסיבוב את החוג למשפטים, שתודו שדירגתם הרבה יותר גבוה ברשימה הדמיונית שלכם. לא פחות ממאה ועשרים נרשמים מפרידים בין הגלימה של החוג למשפטים שתופס את המקום הרביעי, לבין החוגים למדעי המחשב והביולוגיה שהגיעו את המקום השלישי, הפרש שגורם לנו לתהות אם הסטודנטים הצעירים שמעו על הרוויה הגדולה שיש בשוק עורכי הדין הישראלי והחליטו לוותר - או שאולי הנוער של היום פשוט כבר לא כל כך מתחשב בדעת ההורים כמו פעם.

כמעט ונכנס לרשימה- פסיכולוגיה

ומי סוגר את רשימת המבוקשים? ובכן, בזכות התיקו בין החוג לביולוגיה לחוג למדעי המחשב, מצליח להשתחל אליה נציג מהפקולטה למדעי החברה – קבלו את החוג לכלכלה, אליו נרשמו 1,335 סטודנטיות וסטודנטים שיצללו לנבכי המיקרו כלכלה, מקרו כלכלה ואולי יום אחד גם יהיו שרי אוצר, נגידי בנק ישראל או סתם מנהלי בנק מעונבים. עד שזה יקרה, תשמחו לשמוע שהרשימה שלנו כמעט זכתה לתיקו דרמטי נוסף, כשלמקום החמישי כמעט הגיע גם החוג לפסיכולוגיה, לצד אחיו הכלכלי. הסטודנטים והסטודנטיות לפסיכולוגיה נתנו פייט לא רע בכלל במלחמה על מספר הנרשמים הגבוה ביותר, אבל ברגע האחרון הפסידו לחוג לכלכלה – בהפרש זניח של שני סטודנטים בלבד. הם ודאי מנתחים בשניות אלו את ההשלכות הפסיכולוגיות של ההפסד, פעם לפי יונג ופעם לפי פרויד, ולנו נותר רק לחכות ולראות מה יביאו איתם נתוני השנה הבאה, איזה חוג יוכתר כאלוף הנרשמים ואיזה חוג ייצא מהחמישייה.

>> מתלבטים מה ללמוד? רוצים ייעוץ לימודים חינם?