אוניברסיטת קיימברידג' (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
אוניברסיטת קיימברידג' | צילום: אימג'בנק / Thinkstock
אוניברסיטת קיימברידג', אנגליה
האוניברסיטה שהוקמה בתחילת המאה ה-13 נחשבת לאחת האוניברסיטאות היפות וגם הטובות בעולם. בין הבניינים המפורסמים בקמפוס היפהפה תמצאו את כנסיית המלך שעוצב בסגנון ארכיטקטוני גותי ובין הסטודנטים שפקדו את מדשאות האוניברסיטה נמנים לא מעט נציגים ממשפחות המלוכה השונות באנגליה ככה שאם דם כחול זורם בעורקיכם זהו המקום עבורכם.

אוניברסיטת קייפטאון, דרום אפריקה
עם נוף מרהיב שמשקיף על העיר קייפטאון, האוניברסיטה שהוקמה בשנת 1829, היא השנייה שנבנתה בכל היבשת והראשונה שהוקמה בדרום אפריקה. אזור הקמפוס המרכזי ממוקם ליד הרים מרשימים שמצלים על הבניינים של האוניברסיטה ואם תלכו לאיבוד באזור הקמפוס ייתכן שאפילו תתקלו באחת מחיות הג'ונגל.

Pepperdine_University (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
Pepperdine University | צילום: אימג'בנק / Thinkstock
אוניברסיטת פפרדין, ארצות הברית
האוניברסיטה הממוקמת במליבו, קליפורניה, משקיפה על האוקיינוס השקט ומספקת לסטודנטים נופים מלאי השראה שישכיחו מהם את הציון הגרוע שקבלו במועד ב'. הקמפוס בנוי בסגנון ים תיכוני מה שמוסיף לאוירת החוף שקיימת בו, כך שאם בא לכם לנצל את ההפסקה בין שיעורים כדי לחתוך לים, זה המקום בשבילכם.

Lomonosov Moscow State University (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
Lomonosov Moscow State University | צילום: אימג'בנק / Thinkstock
בניין המדינה במוסקבה, רוסיה
הבניין המרשים עומד בנפרד משאר הבניינים של הקמפוס ומכיל בריכה מקסימה שמציעה השתקפות מקסימה של השמיים כמו גם הבניין שמאחוריה. למרות שהקמפוס נבנה ב-1755 הוא מהווה חלק בלתי נפרד מהעיר הקסומה בה הוא ממוקם.

University of Otago (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
University of Otago | צילום: אימג'בנק / Thinkstock
אוניברסיטת אוטגו, ניו זילנד
ממוקמת בנוף הייחודי בו צולמו סרטי "שר הטבעות", הקמפוס הניו זילנדי מקבל השראה מהיופי שסובב לו. הבניינים משלבים בין החדש והישן ומשתלבים היטב עם הנוף הירקרק כמו גם הנהר שזורם בלב הקמפוס. ובמילה אחת- וואו.

אוקספורד, אנגליה (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
אוקספורד, אנגליה | צילום: אימג'בנק / Thinkstock
אוניברסיטת אוקספורד, אנגליה
באוניברסיטה שמכילה 38 קולג'ים ייחודיים, כל אחד יכול למצוא את מבוקשו. בין המקומות ששווים ביקור תמצאו את כנסיית הקמפוס, קולג' מגדלנה והקולג' החדש. אם אתם חובבי אדריכלות כל מבוקשכם יענה במקום המופלא שמכיל סגנונות ופיתוחים ארכיטקטוניים מגוונים מזמנים שונים. כך שאם אתם במדינה אין ספק שללכת לבקר באוניברסיטה היפה מומלץ מאוד. חוץ מזה שאולי תתקלו באחד הסלבריטאים שלומדים כמו אמה ווטסון.

Queen's University in Belfast, Northern Ireland (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
Queen's University in Belfast, Northern Ireland | צילום: אימג'בנק / Thinkstock
אוניברסיטת בלפסט, צפון אירלנד
הבניין שמהווה את פני האוניברסיטה נבנה בשנת 1849 בסגנון הגותי. בינינו, אין מקום טוב יותר לחגוג על בירה טובה בין שיעורים מאשר באוניברסיטה שממוקמת באירלנד.

אוניברסיטת סידני (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
אוניברסיטת סידני | צילום: אימג'בנק / Thinkstock
אוניברסיטת סידני, אוסטרליה
האוניברסיטה העתיקה ביותר ביבשת. הקמפוס של אוניברסיטת סידני שוקק חיים ונפרש על פני שני פרברים שונים. האדריכלות במקום מזכירה את הסגנון  הנאו-גותי והיא מאוד מרשימה, ככה שאם בא לכם לבקר במקום נוסף בסידני שהוא לא בניין האופרה, זה המקום בשבילכם.

Xiamen China (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
Xiamen China | צילום: אימג'בנק / Thinkstock
אוניברסיטת שיאמן, סין
ממוקם ליד חוף שיאמן הקמפוס משקיף על הרים ירוקים ומשלב בין אדריכלות סינית קלאסית לבין מודרנית. האוניברסיטה מהווה אתר פופולארי למבקרים שמגיעים לשיאמן שנמצאת בדרום מזרח סין ואין ספק שהנגיעות המסורתיות במקום עוזרות ליותר מסטודנט אחד להוציא ציון טוב.

אוניברסיטת ארהוס
האוניברסיטה שהוקמה בשלהי שנות ה-30' של המאה ה-20' עוברת שינויים מבניים גם היום. לקמפוס מראה אחיד שמושג בשל הלבנים הצהובות של הבניינים והאוניברסיטה ממוקמת בפארק הררי ומספקת לסטודנטים אחלה של טיול רגלי לעבר השיעור הבא.

אוניברסיטת וירג'ינה ארהב (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
אוניברסיטת וירג'ינה ארהב | צילום: אימג'בנק / Thinkstock
אוניברסיטת וירג'יניה, ארצות הברית
האוניברסיטה הדרומית הידועה בכינויה UVA בנויה בסגנון ניאו קלאסי בקמפוס ובה תמצאו אזורים ירוקים נרחבים עם לבנים אדומות שיוצרות תחושה של חג מולד לאורך השנה. בניינה המרכזי של האוניברסיטה שמהווה גם את סמלה, הרוטונדה, מכיל עמודים לבנים שהיוו השראה אדריכלית לבניינים שונים ברחבי ארצות הברית. מה שנקרא, פה תעשו היסטוריה.

אוניברסיטת רוסטוק, גרמניה
רוסטוק הינה אחת האוניברסיטאות העתיקות בעולם שהוקמה עוד בשנת 1419. אולם, היא המשיכה להתפתח במאה ה-21 עם בניינים מודרנים כמו הספריה שלה שמהווה ניגוד גמור לאדריכלות הישנה של הבניין המרכזי בקמפוס והמכון לאנטומיה. מה שכן, עם אוניברסיטה בה למדו כל כך הרבה שנים, אין ספק שהתואר יעבור לכם מהר יותר.

Wroclaw University of Technology (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
Wroclaw University of Technology | צילום: אימג'בנק / Thinkstock
אוניברסיטת וורצלאב לטכנולוגיה בפולין
עם בניינים שמקיפים את העיר וורקלה כולה, האוניברסיטה מכילה מכלול מגוון של סוגי בניינים עם דגש על עיצובים מודרניים. אם בא לכם להירגע קצת בתור סטודנטים במקום תוכלו לעשות זאת במיקום המצוין של הבניין הראשי בקמפוס ששוכן על נהר אודר השלו. שם תוכלו לתפוס תנומה קלה לפני השיעור הבא.

אוניברסיטת פקינג, סין
ההיבט הכי מגניב בקמפוס הזה הוא ללא ספק מיקומו על המפה- האוניברסיטה נמצאת בגנים המלכותיים של שושלת הקינג. הסטודנטים נהנים מקמפוס מהמם שמשלב בין בניינים בסגנון סיני מסורתי כמו פגודות וגשרים, גנים ובתים לבין סגנון עיצוב מודרני יותר. אם במקרה אתם בבייג'ינג ובא לכם לקבל טעימה מהמקום תוכלו לעשות זאת בסיור מיוחד אל הקמפוס שיעשה לכם חשק לעשות סמסטר בחו"ל.

הטכניון, מכון טכנולוגי לישראל בחיפה
תופתעו אבל גם פה בארץ יש לנו כמה פינות חן. בתחרות צמודה עם האוניברסיטה העברית הלכנו דווקא על הנוף המשקיף על כל העיר חיפה, חורש טבעי שמכסה את הקמפוס כולו וצבע ירקרק שופע: הטכניון. זהו המוסד הראשון להשכלה גבוהה בארץ והמוסד הוותיק והמוביל בישראל בתחום המחקר הטכנולוגי. ראוי בהחלט

מתלבטים היכן ללמוד? היכנסו לייעוץ חינם תוך 3 שעות