סדרה של תמונות המציגות סטודנטים מדליקים סיגריות ומתנסים בכלי עישון שונים, במה שנראה כמו כיתת קולג', רצה ברחבי הרשת בתקופה האחרונה. כשהתברר השבוע מה המקור שלהן, הן גרמו לנו להרים גבות אפילו יותר. כפי שמתברר, מדובר בתצוגה של למידה מעשית - כחלק מקורס על טבק באוניברסיטה לחקלאות בסין.

התמונות השנויות במחלוקת צצו לראשונה באתר Weibo, הגרסה הסינית של טוויטר, כבר בחודש נובמבר האחרון, ומאז הפכו לוויראליות ברשתות חברתיות שונות. בתמונות אפשר לראות סטודנטים צעירים מדליקים סיגריות ומעשנים אותן כלאחר יד, בעוד אחרים מצלמים אותם בהתלהבות. ואם זה לא מספיק, בתמונות נראה גם המרצה שמייעץ כיצד "הכי כדאי" לקחת לריאות.

לדברי גאו זהנגאקיונג, דיקן האוניברסיטה לחקלאות יונאן בסין, התמונות צולמו במהלך קורס שעסק בטבק. לטענתו, המרצה הביא עימו סוגים שונים של סיגריות לכיתה והזמין את הסטודנטים לנסות אותן "כדי להבין טוב יותר את הטבק, את טעמו, את השריפה שהוא גורם לגרון, את טעם הלוואי שהוא משאיר בפיו, ואת האפר שלאחר השריפה". למרות שצ'או הדגיש שהסטודנטים לא מחוייבים לעשן ושמדובר ברשות בלבד, רובם עשו זאת בכל זאת – ובואו נגיד שאנחנו לא מופתעים.

מה השלב הבא? קורס בסרטן ריאות?

הסטודנטים מצדם החליטו להגיב על הסערה ולהגן על הקורס ועל המרצה שלהם. אחד מהם טען כי מדובר ב"סוג של 'הערכה חושית' של טבק, שהוא הוא חלק חשוב בהבנת הנושא". עוד ציין אותו סטודנט כי אקט העישון עצמו לא התקיים בכל השיעורים, אלא רק באחד מהם.

התגובות השנונות כמובן לא אחרו לבוא; היו שתהו במה עוסק מבחן הגמר ("מי מגלגל מהר יותר?"), חלק שאלו אם יש גם קורסים בהפרעות אכילה, סמינר בדרכים להתאבדות או בנושאים אחרים שמסוכנים לבריאות. ואנחנו תוהים אם יש גם קורס המשך - העוסק בסרטן הריאות.

 

אגב, הייתה גם סטודנטית שהצליחה להציג זווית חיובית לכל הסיפור, כאשר סיפרה שהשיעור היה כל כך טראומתי עבורה, שגם אם שקלה להתחיל לעשן אי פעם – היא השתכנעה להתרחק.