בחור ובחורה לומדים למבחן בספריה- טיפים לבחינה (צילום: Thinkstock)
מזל בתולה:הסטודנט שאתם רוצים כחבר הכי טוב שלכם בספסל הלימודים | צילום: Thinkstock

אם אתם סטודנטים, סביר להניח שבראש מעייניכם עכשיו תקופת הבחינות. שניה לפני שאתם קוברים את עצמכם בערימה של ספרים, בואו לגלות מה אומרת האסטרולוגיה על האופן בו אתם נבחנים :האם אתם טיפוס של מועדי ב'? אולי אתן אלה שעושות עיניים למתרגל כדי להוציא את התשובות? או שאתם מהטיפוסים שמסיימים את המבחן לפני כולם ואומרים שלא הלך להם כל כך טוב. הנה כל התשובות הנכונות:

מזל טלה

המזל הראשון בגלגל המזלות הוא גם הסטודנט הראשון להחזיר את טופס הבחינה לבוחן. קשה להגיד שהוא מסוג התלמידים שמזיעים במהלך הבחינה או מבלים לילה לבן צמודים לספרים – יותר הגיוני שהם סגרו את הלילה בפאב הומה, צמודים לכוס בירה.
מכל מקום, אם הבחינה עסקה בתחום לימוד שמדבר אל בן או בת המזל, צפו לציון מעולה. אם מדובר בחומר שהטלה שלנו לא מתחבר אליו, אנחנו היינו שמים את הכסף שלנו על ציון שאפשר לספור על כף יד אחת. אין מה להיות עצובים - כך או אחרת הוא יערער על הציון...

>> מתלבטים מה ללמוד? רוצים ייעוץ לימודים חינם?

מזל שור

העקשנות והסבלנות של הסטודנט השור מדרבנות אותו לעבוד קשה, להזיע ולהשקיע בלימודים, במחשבה שהם עשויים להעניק לו עצמאות כלכלית ביום מן הימים. זה אומר שלא תצליחו לגרור אותו מהמחברות והספרים בלילה שלפני הבחינה הגורלית. השור לא ממש סומך על המזל ומעדיף להגיע לבחינה בשל ומוכן לכל תרחיש. השוורים שייכים לסטודנטים שמנצלים עד תום את הזמן שמוקצב לבחינה ובודקים כל תשובה בשבע עיניים. את הויכוחים על המאיות הוא מותיר לאחרים – הוא מאחל לעצמו ציון שיחליק אותו בקלילות לשלב הבא. מה צריך יותר?

מזל תאומים

סטודנט תאומים לא ממש משתגע ממסגרות ומוסדות. מזל שיש לו אינטליגנציה גבוהה, קסם אישי ויכולת הבעה מופלאה שמעניקה לו יתרון בבחינות ובכל תחומי הלימוד שדורשים השתפכות והתפלספות (שלא לומר – מריחות). מצד שני, היכולת הזו לא ממש מושיעה אותו בבחינות שדורשות תשובות קצרות, בהירות או כאלה בהן יש רק תשובה אחת נכונה (מישהו אמר מבחן אמריקאי?). לא נורא. אם הוא ייכשל, בן המזל שהוא אלוף העולם ביחסי ציבור, תמיד יוכל להמיס את לבו של הבוחן בשלב הערעורים. אם תהיתם איך הוא לומד נספר שהוא מעדיף ללמוד בחוגים וסדנאות ושהוא יודע מעט על הרבה ומשתעמם בקלות.

מזל סרטן

אם חיפשתם סטודנט משקיען שקורע את עצמו על ספסל הלימודים ותופס התקף חרדה בלילה שלפני הבחינה – מצאתם. המצב נכון מתמיד בעיקר בימים בהם הוא לא מסובך באיזו פרשייה רומנטית. בתקופת השינון שלפני הבחינה הוא מגייס לטובתו את כל המשפחה כדי לסכם ולתמצת את החומר, ולמעשה, כל המשפחה על הרגליים עד ליום קבלת התוצאות של הבחינה. מדובר בסטודנט שהופך כל תשובה לפנים ולאחור ומנסה להפנט את השעון. מכירים את התלמידים שמקבלים ציון גבוה ובוכים על מר גורלם? אלו הסטודנטים הסרטנים, אבל בבקשה, אל תתעצבנו: הם ממריאים ופורחים בסביבה תומכת וסביבה עוינת רק תגרום להם לקמול.

מזל אריה

סטודנט אריה ניחן ביכולת תכנון וארגון שאותה הוא מנצל כדי לפרוס בצורה חכמה את הסילבוס, לשינון לפני הבחינות. הוא נכנס לחדר הבחינה בפסיעות מלכותיות ויוצר את הרושם שהוא הבוחן - ולא הנבחן. הוא ממוקד, מעשי ובטוח בתשובותיו, וכדאי לדעת שפה ושם הוא אף עשוי להחליק תשובה או שתיים לעדת מעריציו. האריה שונא לחשוב שיש אנשים שמצליחים ממנו וההתנהגות ביום פרסום התוצאות על לוח החוג – בהתאם. תפסו מרחק. אז נכון, הוא לא בדיוק הטיפוס שמדיר שינה מעיניו בליל הבחינה, אבל כמו כל מלך הוא חייב לכבוש את הפסגה. בין לבין הוא בליין שרוף.

>> מתלבטים מה ללמוד? רוצים ייעוץ לימודים חינם?

מזל בתולה

זה חד משמעית הסטודנט שאתם רוצים כחבר הכי טוב שלכם בספסל הלימודים. סטודנט ממזל בתולה הוא מאגר מהלך של נתונים, עובדות וסיכומי עבודות מתקופת קום המדינה ועד ימינו אלה. הוא מאורגן, מסודר, רהוט, נקי ורחוץ הוא ניגש לבחינה בצעדי און והוא לא יעזוב את טופס הבחינה עד שהוא לא יהפוך, יפשפש וינבור בכל תשובה ותשובה כאילו חייו תלויים מנגד. הבתולה ינצל עד תום את זמן הבחינה ובסוף עוד יבקש הארכה קטנה בטיעון של עט קלוקלת או מזגן מטרטר. ביום פרסום התוצאות תמצאו אותו ראשון בתור לבדוק את טבלת הציונים – וגם הראשון לערער עליהם.

מזל מאזניים

סטודנט ממזל מאזניים נגמל משינה כשבועיים לפני כל בחינה. הוא מבטל בילויים מתוכננים, קונה שימורים ומים מינרלים - ונכנס לכוננות ספיגה. הוא ישנן את החומר ויכין שליפים באורך של קילומטר וביום הגורלי יתייצב בכיתה בעיניים נפוחות ובלב הולם. המאזניים בוחן כל תשובה חמש פעמים, מוחק, מתקן, משנה, ממיר וחוזר אל התשובה הראשונה. הוא מגיש את הטופס בדקה ה – 90 והחל מרגע זה הוא פוצח במרדף אחרי התוצאות. המאזניים מקבל 100 ואץ רץ להתקשר לחוג, כדי לוודא, אולי נפלה טעות והחליפו אותו במישהו אחר.

מזל עקרב

כאשר סטודנט עקרב מקבל את לוח הבחינות הוא מצהיר קבל עם ועדה ש"לא בראש שלו לשנן את החומר”, וש"הוא בכלל טס לרקוד סלסה בברצלונה במקום ללמוד”. אחרי שגמר לעבוד על הפאסון, הוא יורד למחתרת ושואב אל מוחו את כל מאגרי המידע שהופקו במהלך הסמסטר. אז, מתייצב לבחינה ומכריז בנון-שלנטיות ש"לא למדתי כלום", משיב על השאלות תוך זמזום הפגנתי של להיטי שלמה ארצי וגם מוודא שכולם מקשיבים. העקרב מגיש את הטופס 5 שניות לפני קו הגמר ואז נוטש את הכיתה בצעדים משועממים. כשהוא מקבל את המאיה שלו, הוא לא שוכח להצהיר "איזה מוזר, בכלל לא למדתי".

מזל קשת

סטודנט קשת סוקר את ערמות החומר העצומות שעליו לשנן לבחינה ואז שולף מהתחתית את העבודה עליה הוא מהמר שהשאלות יהיו מבוססות. הוא נותן לה לשכב קצת על המדף ולאסוף אבק, ואז - כיומיים לפני היום הגורלי, הוא מואיל להציץ בה בזמן הגילוח ובהפסקות הקפה. מתנשם ומתנשף הוא פורץ לכיתה באיחור אופנתי של חמש דקות לאחר שריקת הפתיחה, כדי לגלות ש... החץ שלו קלע בול. הקשת עונה על השאלות בסטייל של ממלא לוטו ומגיש את הטופס תוך שהוא מפטיר "מה שיהיה, יהיה". כשהוא נוטש את הכתה, בגד הים שיש לו בתיק כבר בחוץ, ולפני שנשכח: הוא מוציא 80 ושמח בחלקו.

>> מתלבטים מה ללמוד? רוצים ייעוץ לימודים חינם?

מזל גדי

גדי הוא מסוג הסטודנטים שמפנטזים על הפנטהאוז והמרצדס שתביא להם הקריירה המפוארת שלהם כבר ביום הראשון של הסמסטר הראשון. מבחינתם, הקריירה הזו מבוססת על הצטיינות בלימודים ומכאן נגזרת רצינות תהומית בנוגע לבחינות. הגדי מגיע לבחינה בפוזה של חתן ביום חופתו ומשיב על השאלות ברצינות של חותם על כתובה. רק חסר רק שיתלוצץ עם בדיחת "שווה פרוטה". הכבדות בה נלקחות הבחינות והאחריות שטמונה בהן, מביאות אותו להגיש את טופס הבחינה כאילו הוא מינימום נושא כתב אמנה למינוי שגריר. אחרי כל הרצינות, הוא מוציא 99 ורושם לעצמו כי בפעם הבאה ישתדל יותר.

מזל דלי

סטודנט דלי מסתכל על החומר שעליו לשנן לבחינה ואז מחליט להמציא את הגלגל מחדש. הוא לומד את הקטעים הכי לא צפויים, את החלקים הכי מיוחדים ומפתיעים, כדי להגיע ליום הבחינה ולהיות מופתע מכך שהשאלות מתמקדות בשדות הכי טריוויאליים ובנאליים בחומר הלימוד. אי אפשר להאשים אותו בכך שהסיטואציה הזו מנפחת לו את הוריד במצח, כך שהוא כותב את תשובותיו בעצבים ויוצא מהכיתה כרדוף שדים. הדלי מקבל 70 וכדי להרגיע אותו נבקש שינשום עמוק ויזכיר שגם גליליאו, אדיסון וקופרניקוס היו דליים וגם את הראש שלהם לקח זמן לאנשים להבין.

מזל דגים

סטודנט דגים נכנס ללחץ חודש לפני פרסום מועדי הבחינות. בעיניים מצועפות ובלב הולם הוא בולע הררים של חומרי לימוד תוך כדי שהוא חושף זימים על כל מי שמעז להפריע את שינונו. הוא משייט אל תוך כיתת הבחינה בפוזה של ספן גונדולה וצולל למעמקי כל שאלה, כאילו מדובר בתקציב המדינה לשנה הבאה. הדגים מגיש את טופס הבחינה דקה לאחר שריקת הסיום ויוצא מהכיתה רק כדי להשוות את התשובות שלו לאלו של חבריו לכיתה. ביום הדין הוא מוציא 100 ולא מבין: מאיפה זה נפל עליו.

הביאה לדפוס: איילת רוזן

עוד באלטרנטיבלי
יש לכם שאלה אישית למיסטיקנים שלנו? לחצו כאן