צפו בכתבה המלאה (צילום: Brainstock)
אף אחד לא מרגיש בנוח עם זה שמידע כל כך אישי נחלק עם כל חבריו | צילום: Brainstock

כולנו אוהבים להציג את עצמנו באור הכי חיובי שאפשר: חכמים, חדים, יפים ומצליחים. אז איך הייתם מרגישים אם האוניברסיטה שלכם היתה חושפת בפני כל הסטודנטים האחרים שדווקא אתם מחזיקים בממוצע ציונים נמוך – ועוד בהודעה הישר לנייד שלהם? זה בדיוק מה שקרה לחמישים סטודנטים חסרי מזל מאוניברסיטת אוקספורד היוקרתית באנגליה. ה"דיילי מייל" חושף את הפאדיחה הנוראית הזו של האוניברסיטה הנחשבת וגם את האישה מאחוריה: קריסטינה דהל, המנהלת האדמיניסטרטיבית האקדמית ב"יוניברסיטי קולג'” באוקספורד, שעם בוגריו נמנים ביל קלינטון וסטיבן הוקינג.

>> מתלבטים מה ללמוד? הכוונה מקצועית ללא תשלום

 לפני חופשת חג המולד עברו הסטודנטים בחינות הידועות בשם "collections”, שנועדות לוודא שהסטודנטים עומדים בקצב הלימוד ונמצאים בדרך הנכונה לציון טוב בבחינת סוף השנה – אבל לא נחשבות בממוצע הציונים של התואר. מדובר בבחינות קבועות ורגילות שבאות להבהיר לסטודנט ולאוניברסיטה – את מצבו. כישלון בבחינות האלו הוא לא פשוט, אבל המצב השנה מסובך במיוחד כי שמותיהם המלאים והציונים המדויקים של חמישים סטודנטים שקיבלו ציון 2:2 – ציון של60% או מתחת לזה – נשלחו בטעות בקובץ אקסל לסטודנטים האחרים הלומדים לתואר ראשון באותו הקולג'. הגורמים הרשמיים לא חשפו לכמה סטודנטים בדיוק נשלח הקובץ, אבל ההערכה היא שהוא הגיע לידיהם של מאות סטודנטים לתואר ראשון הלומדים בקולג'.

 רגע אחרי שליחת הקובץ קיבלו לידיהם הסטודנטים מייל מצוות ההנהלה שמפציר בהם למחוק את קובץ הציונים שקיבלו לפני שניות: “אנא מחקו את המייל ששלחנו קודם כיון שהוא מכיל חוסר דיוקים", הכריזה ההודעה – אבל אתם יכולים לנחש לבד כמה סטודנטים נענו לבקשה.

 אחד מהסטודנטים שציוניהם נחשפו אמר לעיתון הסטודנטים ה"טאב": “אני לא רוצה לעשות את הבחינות הללו שוב בחיים. הייתי הרוס אחרי שקיבלתי את הציונים שלי בסמסטר האחרון אבל לא דמיינתי שאני הולך להיות מושפל פומבית. אני לא יכול אפילו ללכת לקולג'". ודאי לא תופתעו לשמוע שהוא בחר להישאר בעילום שם.

 אם נראה לכם שאותם סטודנטים מגזימים, אולי נזכיר שכדי לתפוס כסא באוניברסיטה הנחשבת הזו עוברים הסטודנטים לתואר ראשון מבחנים מרשימים ונאלצים לשלם לא מעט. בנוסף, באוקספורד, כמו באחותה הצעירה קיימברידג', לומדים באותו הקולג' סטודנטים מפקולטות שונות, כשהם חולקים חדרים, חדר אוכל, ספריה ופאב – כך שלרוב נוצרות היכרויות עם הסטודנטים השונים, גם אם אינם לומדים לאותו תואר ראשון. בתנאי הקרבה הללו, יש להניח שהבושה גדולה עוד יותר מהרגיל.

  "אני דורש הסבר מלא מהקולג', הייתי תובע אבל אני מבין מהציונים שפורסמו שכנראה אין עורכי דין טובים בקולג'...”, אמר אותו סטודנט.

טם גובדיה, סטודנט למשפטים שנה שניה אמר ל"טאב": “אני אישית חושב שזה די מצחיק אבל אני מבין למה חלק מהאנשים מתעצבנים" ואחרת הוסיפה: “ברור שכל מי שנמצא ברשימה פשוט למנסה לצחוק על זה, אבל האמת היא שאף אחד לא מרגיש בנוח עם זה שמידע כל כך אישי נחלק עם כל הקולג'. קשה שלא להרגיש שכולם מדברים עליך". אביגייל ריבס, האחראית על חדר הסטודנטים לתואר ראשון בקולג', התנצלה בפני הסטודנטים והסטודנטיות אחרי שנפגשה עם המרצה ד"ר אני נוואלד: “ד"ר נוואלד הבטיחה לי שהמסמך הזה נשלח בטעות ושחשיפת התוצאות לא הייתה מכוונת. מי שאחראית לטעות הזו מתענה ומושפלת והמרצה אמרה לי שינקטו צעדים שיבטיחו שטעות כזו לעולם לא תקרה בשנית".

>> מתלבטים מה ללמוד? הכוונה מקצועית ללא תשלום

>> המדריך לתקופת המבחנים