לפני כמה ימים נדהמו מרצים במכללת 'קווים', מהמכללות הגדולות בישראל, לקבל אי-מייל לפיו קיים חשש כבד מאוד שלא יקבלו את משכורותיהם, עקב קשיים כלכליים אליה נקלעה המכללה.

בהודעת המייל שקיבלו נאמר בין השאר: "כידוע לכם במשך חודשים קווים חוותה קשיים תזרימיים אשר פגעו באופן שוטף בתשלומים לעובדים, מרצים ספקים ועוד. סער (הכוונה לסער גולן- בעל המכללה והמנהל), פעל ללא לאות בחיפוש משקיעים/שותפים פוטנציאלים וכיוונים שונים אשר יכלו לסייע בהבראת החברה. לצערנו הרב מאוד, ברגע האחרון המו"מ עלה על שרטון וכמנהלות הבנו שכל כסף שייכנס לחברה במצבה, יסכן את המשקיעים ויביא את החברה לאותו קושי תזרימי תוך מספר חודשים. לאור כך ועם ההבנה ששכר העובדים, המרצים ושאר חייבים לא יקבלו את כספם בעתיד הנראה לעין או בכלל לא ובהכרח יפגע בסטודנטים וביכולת שלהם לקבל את אשר נרשמו אליו, החלטנו בצעד אשר יאפשר את הסיכוי האחרון להמשכיות בית הספר להגיש בקשה לפירוק החברה בגין חובות לעובדים, למנות נאמן לחברה אשר יפעל לגיוס משקיעים/רוכשים ומציאת פתרונות".


בהמשך המייל נאמר, כי ההנהלה כואבת את המצב הקיים ואת תוצאות ההליך וכי הם הופכים אבן על אבן בניסיון לאתר משקיע או רוכש במטרה להגיע למתווה שיאפשר את החזרת הפעילות לסדרה ולאפשר לסטודנטים לסיים את לימודיהם בכבוד.

מ', מרצה לעיצוב אופנה שלא קיבלה את משכורתה מהמכללה, נדהמה מקבלת המייל. משיחות שקיימה עם קולגות, התברר לה שמרצים אחרים קיבלו צ'קים ללא כיסוי או צ'קים דחויים, כך שהסיכוי שלהם לקבל את משכורותיהם קלושים ביותר.

המייל שקיבלו המרצים במכללת קווים (צילום: צילום מסך מתוך המייל שקיבלו מרצי המכללה)
המייל שקיבלו המרצים במכללת קווים | צילום: צילום מסך מתוך המייל שקיבלו מרצי המכללה

"עבורי ועבור שאר המרצים, שלא לומר הסטודנטים, זו מכה קשה. גם עבדנו קשה וגם ככה אנחנו מקבלים משכורות בשוטף פלוס 30 ובסוף לא נקבל את הכסף. זו תחושה לא נעימה. אני מכירה מרצים שהצ'קים חזרו להם ואחרים שקיבלו צ'קים שבעת מועד הפירעון לא יקבלו את כספם", ציינה ניקול, "מה יעלה בגורל כספם של הסטודנטים ששילמו מקדמות? כולנו חסרי אונים. ניסיתי כמה פעמים להשיג את הבעלים, סער גולן אבל הוא לא עונה לטלפונים - פשוט נעלם ללא כל הסברים. השאירו אותנו תלויים באוויר. לי חייבים 3,200 שקל אבל אני מכירה מרצים שחייבים להם 7,000 וגם 14 אלף שקל".

מדובר באחת המכללות הגדולות בישראל שלה שבעה סניפים: תל אביב, ראשון לציון, בני ברק, באר שבע, ירושלים, חיפה והשרון. נכון לרגע זה, האתר הרשמי של המכללה ממשיך לקדם את הקורסים ומעודד צעירים להירשם, כל זאת למרות ששנת הלימודים ככל הנראה לא תיפתח, ובלי מענה למאות סטודנטים ששילמו מקדמות עבור קורסים במכללה וכאלו ששילמו כבר שכר לימודים מלא בגובה של כ-24,000 ש"ח, ועלולים שלא לקבל את כספם בחזרה.

"שילמתי מקדמה של כ-2,000 שקל ומאז לא שמעתי מאף אחד במכללה. לא עדכנו אותנו לגבי הלימודים או אם נקבל את הכסף, שום דבר", קבל אחד הסטודנטים, "כשנרשמתי לא אמרו לי שהמצב קשה, או שיש בעיות לקחו את הכסף בלי להזהיר או לרמוז משהו. גם עכשיו הם לא טרחו לפרסם אזהרה באתר של המכללה שימנע מסטודנטים ליפול בפח".

ל-mako נודע כי המכללה צברה חובות של כ-12 מיליון שקל, והבעלים סער גולן העדיף ללכת להליך של פירוק בניסיון להחזיר את הכספים לתלמידים ולסטודנטים ולהפעיל את המכללה כ"עסק חי", אך נכון לעכשיו כל מאמציו לא נשאו פרי.

סער גולן הבעלים ומנהל המכללה, סירב להתייחס למצבה הכלכלי של המכללה. "אין לי מה להגיד בעניין תפנה לעו"ד אביחי ורדי שהוא מטפל בכל הדברים הנוגעים למכללה ובמתן תגובות לתקשורת", הסביר.

האם יש סיכוי שתחזירו כספים לסטודנטים שנרשמו, מדוע לא עדכנתם באתר המכללה על מצבכם הכלכלי?

גולן בתגובה: "תפנה בבקשה לעו"ד ורדי. הוא מוסמך להגיב בעניין".

עו"ד אביחי ורדי, בא כוח החברה אישר בשיחה עם mako, כי המכללה צברה חובות המסתכמים בכמה מיליוני שקלים ומסר בתגובה: "החברה נמצאת בקשיים תזרימיים, עושה מאמצים ניכרים ומתנהלים משאים ומתנים עם גורמים שונים לחפש משקיע או לחילופין למכור חלק מהסניפים. מטרת העל של החברה היא דאגה לסטודנטים, שמירה על הזכויות שלהם ודאגה לעובדים. אנחנו מקווים שיעלה בידינו למצוא משקיע שייתן פתרון ברוח הדברים".