סטודנטים רבים מתביישים לארח את ההורים בדירה שלהם. אולי בגלל הרגלי ההיגיינה הלקויים, המקרר הריק או השותפים המביכים. חלק מנצלים את ההזדמנות לנקות ולתקן את הבעיות לפני שההורים קופצים, יש כאלו שמתחמקים באלגנטיות מביקור כזה, ויש מי שמונעים מההורים להגיע ומדווחים על פיגוע בטיסה עליה הם נמצאים. כן, מה ששמעתם.

בתחילת השבוע פורסם בכלי התקשורת בצרפת כי סטודנט בן 23 הואשם בהזעקת שווא של כוחות הביטחון, כאשר התריע על הטמנת פצצה במטוס. ההתרעה הייתה למעשה "פייק ניוז", שכן לפי דברי התובע הכללי המוטיבציה שלו לדיווח הייתה למנוע מהוריו לבקר אותו.

הוריו של הסטודנט, שוודאי גאים מאוד על הדרך שבה בנם מסב להם נחת בימים האחרונים, עלו על טיסת פנים של חברת איזי-ג'ט (EasyJet), מהעיר ליון, שבמזרח צרפת, לעיר רן הנמצאת במערבה. זמן קצר לאחר ההמראה, התקבל אותו דיווח כוזב של הסטודנט שרצה להתחמק מביקור ההורים, והטייס התבקש להסתובב ולחזור לעיר ליון, יחד עם עוד 159 נוסעים שהיו על המטוס.

אם יימצא אשם הוא עשוי לקבל עונש מאסר וקנס כבד

לאחר הנחיתה הלא מתוכננת בחזרה בשדה, חבלנים משטרתיים ערכו סקירות על המטוס, אך אותה פצצה חשודה לא נמצאה – כי כאמור, מעולם לא הוטמנה כזאת.

מאוחר יותר באותו היום, הנוסעים המתוסכלים הועלו על טיסה חלופית של החברה, והגיעו ליעדם בדיליי מיותר. מחברת איזי-ג'ט נמסר בתגובה: "בטיחותם ורווחתם של הנוסעים ושל הצוות שלנו היא בעדיפות הגבוהה ביותר", ואכן לא ניתן להאשים אותם שנקטו בכל האמצעים הנדרשים במצב כזה.

האדם שעמד מאחורי מעשה הקונדס הילדותי היה כאמור אותו סטודנט, ש"לא רצה שהוריו, שהיו על המטוס, יבואו לבקר אותו", כך הצהיר התובע הכללי. הסטודנט עתיד להופיע בבית המשפט הפלילי בחודש מאי, אז הוא עשוי לקבל עונש של עד 5 שנות מאסר וקנס בסך 75,000 אירו, אם יימצא אשם. ועל זה נאמר: גאון של אמא.