כולנו מסכימים שהמבחן הפסיכומטרי הוא הכלי שיעזור לכם להתקבל לתחום לימודים שמעניין אתכם. אחרי שהשתחררתם מהצבא, טיילתם בעולם ואולי גם השלמתם בגרויות, השלב הבא יהיה ככל הנראה הכנה כלשהי למבחן הכי חשוב בחיים שלכם.

אבל איך עושים את זה, כמה זה אמור לעלות ומה הכי כדאי? הנה 3 האפשרויות העיקריות ומה שחשוב לדעת עליהן:

1. ללמוד באופן עצמאי

למידה עצמאית מבוססת על הכישורים שרכשתם בשנות לימודיכם בבית הספר היסודי, בחטיבה ובתיכון. אם בתקופה הזאת צברתם ביטחון ומיומנויות שינון, ייתכן שלמידה עצמאית תשרת את האינטרסים שלכם גם מול האקדמיה.

היתרון של למידה עצמאית הוא חיסכון בהוצאות וגמישות. בלמידה עצמאית אתם מחליטים מתי לקום בבוקר, מתי לסגור את הספר ומתי לשנן שוב את התרגילים במתמטיקה ואת המילים באנגלית.

סטודנטית לומדת (צילום: ThinkStock)
הרבה משמעת עצמית. ללמוד לבד | צילום: ThinkStock

מנגד, החיסרון הוא שאין גורם מפקח, אין ביקורת ונדרשת משמעת עצמית גבוהה ביותר. לא חזקים בזה? יכול להיות שלמידה עצמאית לא תביא אתכם למקום שאליו אתם רוצים להגיע.

מומלץ בכל מקרה לתרגל ולהכיר את חלקי המבחן ואת סוגי השאלות בו באמצעות קריאה באתר "המכון הארצי לבחינות והערכה" ובעזרת מבחני התנסות מקוונים (און-ליין). עצמאים, אבל עם גיבוי.

2. ללמוד בקורס של המשרד לשוויון חברתי

ביוני 2017 אישרה הממשלה תוכנית אסטרטגית לאומית להפיכת ישראל למדינה דיגיטלית, והוחלט להציע קורסי פסיכומטרי מקוונים שיונגשו חינם לכל האזרחים באמצעות פלטפורמת קמפוס לאומית שנקראת "קמפוס IL". בקיצור, פסיכומטרי בחינם – או לפחות קרוב מאוד לזה.

נכון להיום, הקורס מציע שני מסלולים: מסלול ראשון של קורס פסיכומטרי מלא בחינם ומסלול שני של קורס פסיכומטרי מתוגבר בעלות סמלית של 250 שקל.

שימו לב שמדובר בפלטפורמה דיגיטלית, שאומנם מאפשרת ללמוד מכל מקום ובזמן שרוצים, אבל כזאת שלא כוללת יחס אישי ומשוב על התקדמות ונקודות לחיזוק. אם בחרתם ללמוד בקורס של המשרד לשוויון חברתי, ודאו שיש לכם הזמן והאנרגיות לכך ופנו מקום ביומן.

3. ללמוד בקורס הכנה  

נכון להיום יש מגוון רחב של מסלולי הכנה וקורסי הכנה למבחן הפסיכומטרי. ההבדלים הם במספר התלמידים בכיתה, במספר השיעורים, בארגז הכלים שבהם משתמשים, בשילוב בין הוראה פרונטלית ודיגיטלית וכמובן במחיר.

קורס הכנה אומנם עולה כסף, אך הוא היה ונותר הדרך הטובה ביותר להתכונן למבחן הכי חשוב שתעשו בחיים. כאן יש צוות שלם שעובד קשה כדי לבחור חומרים, לבנות שיעורים ולתכנן תרגולים, ולכם רק נותר להגיע כדי לקצור את הפירות. אתם לא לבד ויש גורם שעוקב אחרי ההתקדמות שלכם ומלווה אתכם מהיום הראשון.

מדריך פסיכומטרי (צילום: By Dafna A.meron)
לשלב בין הוראה פרונטלית ודיגיטלית | צילום: By Dafna A.meron

קורסי ההכנה ממשיכים להתחדש, והשנה השיקה חברת HiGHQ מסלול הכנה ייחודי ומקיף למבחן הפסיכומטרי. המסלול מותאם לחלוטין למשתמשי הסמארטפון עם אפליקציות אינטראקטיביות בלעדיות, כמו YouDO ו-BrainWash, המתאימות את עצמן לקצב האישי של כל סטודנט וסטודנטית.

בשונה מקורס רגיל אורך המסלול של  HiGHQ הוא כ-4 חודשים שכוללים 3 שבועות הכנה לרענון וחזרה לשגרת לימודים ו-3 חודשים של הקורס עצמו, עם 270 שיעורים אונליין, מספר הסימולציות הגבוהה ביותר בתנאי מבחן ותוכנית עבודה מותאמת אישית לכל סטודנט. מטרה נוספת היא להבטיח לימודים בזמינות ובנגישות גבוהות, ולכן המרצים זמינים מרגע הרישום גם בוואטסאפ.

>> לפרטים נוספים והרשמה למועד הקרוב

בסופו של דבר, כל נקודה שתשיגו במבחן הפסיכומטרי מייצגת בפועל עוד צעד שאתם יכולים לעשות בדרך לתואר שתמיד חלמתם עליו. מבין הדרכים המוצעות, HiGHQ מציעה את המסלול הכי מקיף, ארוך ומעשיר, שייתן לכם את הביטחון לגשת למבחן הפסיכומטרי, להצליח לקבל את הציון שאתם צריכים בפעם הראשונה ולהיות מוכנים לעולם האמיתי.