סטודנט בשיעור (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
האם יימצא מישהו שיהיה מוכן לוותר על זהותו למשך ארבע שנים תמורת הון קטן? | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

זה לא סוד שיש לא מעט סטודנטים שמוכנים לשלם סכומים נאים למי שיהיה מוכן לעשות להם חיים קלים בלימודים: לסכם להם מאמרים, לכתוב עבורם עבודת סמינריון ואפילו להיבחן במקומם בבחינה. אבל הסטודנט האלמוני הזה מפיטסבורג ללא ספק קובע רף חדש.

מודעה שעלתה באתר "קרייגליסט" מציעה סכום נכבד של 170 אלף דולר (כ-595 אלף ש"ח) לאדם שיהיה מוכן להתחזות לסטודנט באוניברסיטת הארוורד וללמוד שם ארבע שנים תמימות בשם בדוי.

>> מתלבטים היכן ללמוד? היכנסו לייעוץ חינם

"אני מחפש מישהו שילמד באוניברסיטת הרווארד ויתחזה לי, החל מאוגוסט 2014", נכתב שם. "אני אשלם עבור שכר הלימוד, ספרים, מגורים, נסיעות והוצאות מחייה וכמו כן אשלם שכר של 40 אלף דולר לשנה ובונוס של 10 אלפים דולר אחרי סיום הלימודים".

אין תמונה
"המודעה ב"קרייגליסט
דרישות התפקיד: ממוצע ציונים של 95 ומעלה בתיכון או 90 ומעלה באוניברסיטה. קריטריון חשוב נוסף שציין מפרסם המודעה: "לא חשוב לי בן כמה אתה, אבל אתה חייב להיות גבר כי יש לי שם גברי".

ומה בדיוק יידרש מאותו סטודנט מתחזה? "כל מה שתצטרך לעשות הוא להשתתף בכל השיעורים, לעבור את כל הבחינות, לבצע את כל המטלות ולהעמיד פנים שאתה זה אני". מפרסם המודעה אמנם לא הזכיר השתתפות במסיבות אחווה, אבל ציין כי "לא תצטרך לדאוג שמא לא תתקבל לאוניברסיטה. כבר דאגתי לכך".

על פי הדיווחים, אוניברסיטת הרווארד קיבלה השנה כאלף סטודנטים חדשים שיסיימו במחזור 2018, והללו קיבלו הודעה על קבלתם למכללה כיומיים לפני שהמודעה פורסמה באתר. המפרסם הדגיש כי המועמדים שאיתם ייפגש יתבקשו לחתום על הסכם סודיות לפני שיחשוף את עצמו בפניהם, גם אם לא יקבלו את המשרה בסופו של דבר - ועדיין, לא יהיה קשה לדירקטוריון האוניברסיטה לאתר את הסטודנט, בהנחה שכחצי מהמתקבלים הם גברים ואחוז קטן מאוד מהם מגיע מפיטסבורג.

אגב, המודעה המשונה הזו מזכירה מודעה נוספת שפורסמה ב"קרייגליסט" לפני כחודשיים על ידי סטודנטית מאוניברסיטת צפון קרוליינה, שחיפשה כפילת גוף שתשב במקומה בשיעורים בזמן שהיא נמצאת בחופשה בהודו. הסטודנטית הבלונדינית, שגם פרסמה תמונה שלה במודעה כדי למשוך מועמדות מתאימות, הציעה סכום של כמאה דולר עבור עשר שעות של ישיבה בכיתה והצבעה מדי פעם.

המודעה הזו, לפחות על פי טענתה של אותה סטודנטית, עלתה ל"קרייגליסט" כבדיחה בלבד והוסרה כמעט מיד. השאלה המתבקשת היא, האם גם המודעה של הסטודנט מהרווארד מזויפת? וחשוב מכך – אם היא אמיתית, האם יימצא מישהו שיהיה מוכן לוותר על זהותו למשך ארבע שנים תמורת הון קטן? לנו יש תחושה שמישהו עוד יהפוך את הרעיון הזה לקומדיה הוליוודית.

>> מתלבטים היכן ללמוד? היכנסו לייעוץ חינם