שנת הלימודים האקדמית יצאה לדרך וכמו תמיד מאות אלפי סטודנטים הולכים להשתעבד לספרים ולמחברות. בין שיעור לחרישה למבחן, כולם מפליגים בדימיון למקום מרוחק יותר, ללא מרצים או מבחנים, עולם בלי לחץ – או במילים אחרות חולמים על חו"ל.

הכמיהה לחופש היא חלק בלתי נפרד מעולמו המתיש של הסטודנט הממוצע, בין אם מדובר בפנטזיות על רצועות חוף לבנות לצד ים בגווני הטורקיז, ובין אם בחלומות על שיטוט במוזיאונים או בחנויות יוקרה באירופה הקלאסית. אז אם כבר החלטתם לטוס לחופשה שכזאת, למה שלא תנצלו את היותכם סטודנטים? כן, הסטטוס שלכם שאולי מבאס אתכם עכשיובארץ, יכול להפוך ליתרון ענק בחופשה בחו"ל ובעיקר באירופה. כמעט בכל יעד אטרקטיבי אליו תטוסו תגלו שכרטיס הסטודנט שלכם יקנה לכם הנחות משמעותיות (ולעיתים אף כניסות חינם), ובכך תוכלו לחסוך לא מעט כסף. אין ספק שזה מידע מעודד למטיילים עם תקציב נמוך, שהם בעצם רוב הסטודנטים.

עוד בלימודים וקריירה:

כרטיס סטודנט: לדאוג להנפיק בינלאומי או שהישראלי מספיק?

הרבה סטודנטים בוחרים להוציא מראש את כרטיס הסטודנטים הפופולרי ISIC, הנחשב לכרטיס הסטודנטים הבינלאומי הרשמי, שעלותו בין 50 ל-150 ש"ח.

בינינו, לא חובה להנפיק כרטיס זה. כמעט בכל מקום אליו תגיעו תעודת סטודנט רשמית של הקמפוס אליו אתם שייכים, זה שנמצא אצלכם ממש ברגע זה בארנק, תעניק לכם הנחת סטודנט. ככה שתוכלו לחסוך את ההעלויות של הוצאת כרטיס חדש ותקבלו את אותן הנחות בדיוק, זה אמנם כסף קטן, אבל חבל לבזבז סתם.


אז לאן טסים ואיפה מקבלים הנחות?

אחת הערים המפרגנות ביותר לסטודנטים היא פריז. 90% מהמוזיאונים בעיר האורות מקנים כניסה חופשית ללא תשלום בהצגת תעודת סטודנט בתוקף. תוכלו לבקר בעשרות מוזיאונים, ממוזיאון הלובר ועד מוזיאון האמנות ב'פאלאיס דה טוקיו', מבלי להוציא יורו אחד. גם באטרקציות המובילות, כמו מגדל אייפל, דיסנילנד ופארק המדע, סטודנטים נהנים מהנחות משמעותיות. מלבד המוזיאונים והפארקים השונים, פריז עמוסה באתרים היסטוריים חינמיים ומהיצע רחב של מקומות בילוי. בירת צרפת מתהדרת בקרוב ל-40 מוסדות אקדמיים רשמיים ונחשבת לאחת הערים הסטודנטיאלות המובילות בעולם, כך שבשעות הלילה היא הופכת לעיר הצעירה והתוססת ביותר באירופה, עם קשת רחבה של מועדוני לילה, פאבים, בתי-קפה ואזורי בילוי לצעירים.

עוד יעד פופולארי עבור המטייל הישראלי הצעיר היא העיר רומא, המציעה עשרות מוזיאונים, כנסיות ואתרים היסטוריים בהנחות לסטודנטים. אם אתם סטודנטים לארכיאולוגיה במקרה, תזכו להנחות גבוהות יותר במקומות מסוימים, כמו הקולוסיאום למשל, ולעיתים אף לכניסה חופשית, כשלרוב מדובר באתרי מורשת היסטוריים. המסעדות ברומא נחשבות ליקרות מאוד, אך מי שמחפש לחסוך יוכל להתנחם באוכל הרחוב המעולה שיש בבירה האיטלקית. ברחובות ובכיכרות המרכזיים תוכלו למצוא דוכני אוכל שיציעו לכם מנות מהירות וקלילות במחיר הנע בין 3 ל -6 יורו, כמחצית מהסכום שתיאלצו לשלם במסעדה. מפיצה רומאית טעימה ועד "סופלי"- אורז מטוגן עם מוצרלה ורוטב ראגו, רומא ידועה בקולינריית רחוב עשירה בטעמים ונוחה בכיס.

הקוליסאום ברומא ביום מעונן (צילום: istockphoto)
אם אתם סטודנטים לארכיאולוגיה במקרה, תזכו להנחות גבוהות יותר | צילום: istockphoto


גם פראג ידידותית מאוד לסטודנטים ומציעה כרטיס ייחודי המכסה את כל האטרקציות, האתרים והפעילויות שיש בפראג, במחיר המתחיל ב-150 ש"ח ליומיים ו-25 ש"ח לכל יום נוסף (עד ארבעה ימים). הכרטיס כולל מעבר חופשי בכל כלי התחבורה בעיר (מטרו, אוטובוס, מעברות בנהר), אוטובוס חינם לשדה התעופה, סיור בן שעתיים באוטובוס תיירים ברחבי העיר, ספר מדריך לתייר, כניסה חופשית לכל האתרים ברובע היהודי, כניסה חופשית ל-50 אתרים ומוזיאונים ברחבי העיר, ועוד הנחות ל-30 אתרים נוספים, קופוני הנחה למגוון מסעדות, תיאטראות ובתי-קפה. אתם אמנם לא חייבים להיות סטודנטים כדי ליהנות מההטבה החסכונית, אבל אין ספק שכסטודנטים שמחפשים לחסוך בעלויות, מדובר באחד הכרטיסים המשתלמים ביותר באירופה, שיהפוך את הביקור שלכם בפראג לזול ונוח, במיוחד לאור העובדה שהמחייה בעיר זולה בפני עצמה.

חופשת סקי- גם לצעירים!

טרנד חדש שהתפתח בשנים האחרונות הוא חופשות סקי לצעירים, שמביאות עשרות אלפי סטודנטים מרחבי העולם להרים המושלגים באירופה במהלך חופשות הסמסטר. בלא מעט אתרי סקי באיזורים אלו יש עיירות תוססות לצעירים, שמשלבות בין גלישת סקי ביום לבין מסיבות "אפרה סקי" אחה"צ ופאבים בלילה. סטודנטים מישראל מציפים את אתרי הסקי המרכזיים ומתערבבים עם סטודנטים מכל העולם, לחופשה פלורליסטית ואטרקטיבית, בנופים המדהימים של האלפים.

"בעבר חופשות סקי תמיד נחשבו כמוצר לעשירים בלבד, אך בשנים האחרונות, בזכות הירידה החדה במחירי הטיסות לאירופה, חופשות הסקי הפכו לזולות יותר ולנגישות עבור הקהל הצעיר", מסביר ליאור בוסו, סטודנט במרכז הבינתחומי בהרצליה, המארגן חופשות סקי לסטודנטים כבר שלוש שנים ברציפות, "אתרי הסקי המובילים מתאימים את עצמם לגל הצעירים החדש ומציעים דירות שיכולות להכיל מספר סטודנטים בדירה או לחילופין קלאבים בסגנון "הכל כלול", וגם פעילויות אפרה-סקי תוססות, ערבים מאורגנים ומסיבות מדי לילה, כך שחופשת הסקי הפכה להיות הרבה מעבר לסקי".

גולש על רקע הררי שלג (צילום: Jed Jacobsohn, GettyImages IL)
חופשות הסקי הפכו לזולות יותר ולנגישות עבור הקהל הצעיר | צילום: Jed Jacobsohn, GettyImages IL

מרבית הסטודנטים הטסים מדי שנה לחופשות סקי הם בגדר מתחילים, ורובם לא עלו על מגלשי סקי מעולם. "ניתן לראות כי הפרוייקט 'סקי סטודנטים' מושך אליו קהל רב של גולשים מתחילים אשר בעבר חששו מהמפגש הראשוני עם השלג", מסביר ליאור, "החופשות כוללות הדרכות לכל הרמות, מה שהופך את הפרוייקט לאידיאלי לא רק עבור גולשים מתקדמים, אלא גם עבור קהל מתחיל".

אחת החבילות המשתלמות והפופלריות ביותר, היא לאתר הסקי 'טין' בצרפת. החבילה כוללת טיסות לז'נבה או ליון, שבעה לילות על בסיס פנסיון מלא בקלאב לצעירים, סקי פס לשישה ימים לאתר הגלישה בטין, ציוד סקי/סנובורד, 12 שעות הדרכת גלישה לפי רמות, העברות הלוך ושוב משדה התעופה, מסיבות מאורגנות מדי ערב ומלווה ישראלי- והכל במחיר המתחיל ב-999 יורו בלבד. בנוסף, סטודנטים הנרשמים עד ה-14/11 יזכו להנחה נוספת בסך 50 יורו.

פרטים נוספים בעמוד 'סקי סטודנטים' או בפייסבוק

טסים בזול לכל יעד

אתר Smartair מאפשר לכם לחסוך כסף בעזרת שילוב בין חברות תעופה שונות, ולטוס לכל יעד שתבחרו במחירים המשתלמים ביותר. השילובים הללו יכולים להוזיל את מחיר הטיסה ב-30 עד 40 אחוז, ולעיתים אף יותר. לדוגמה, שילוב בין טיסות הלוך מת"א לפריז עם חברת Transavia ההולנדית וחזרה מפריז לת"א עם חברת Agean היוונית, יעלה לכם 199 דולר בלבד (בתאריכים: 28/1-31/1).

או למשל טיסה לפראג עם חברת SmartWings הבריטית וחזור עם Up הישראלית ב-249 דולר בלבד (בתאריכים: 13/12-16/12).

מגוון האפשרויות והשילובים הוא אין סופי, ומי שמחפש לחסוך ולטוס בזול יוכל ליהנות מטיסות נוחות ומחירים משתלמים במיוחד.

לטיסות נוספות, הכנסו ל-Smartair, או בקרו אותנו בעמוד הפייסבוק שלנו.

  >>מתלבטים מה ללמוד? המומחים שלנו מחכים לייעץ לכם בחינם>>