"האמת היא שהגעתי לפה במקרה", אומר אביאל שומרון (27) במקור ממושב כמהין על לימודיו בקמפוס אילת "תמיד רציתי להירשם לאוניברסיטת בן-גוריון, וכשהגעתי לקמפוס בבאר-שבע, המזכירה במדור רישום שאלה אותי אם שמעתי על מסלול פסיכולוגיה בקמפוס אילת, זה נשמע לי מעניין. נסעתי לאילת והתאהבתי ברעיון".

קמפוס קטן ואינטימי במקום שיש בו שפע מהכל

אביאל מספר שהפרמטר העיקרי שהיה חשוב מבחינתו היה הרמה הלימודית. אחרי שהבין שהרמה בקמפוס אילת שווה לזו שבבאר-שבע, כבר לא התקשה להחליט במה לבחור. "לקח לי יום להחליט והחלטתי ללמוד באילת. אני אוהב ומחובר  לים, להרים ולטבע - באילת יש שפע מכל זה. אחרי 3 שנים שאני לומד כאן, אני יכול להעיד שיש כאן שקט ללמוד, אילת מאוד רגועה והקמפוס קטן ואינטימי וזה יתרון עצום".

שותפות גורל שיוצרת קהילה תומכת

באוניברסיטאות ומכללות בערים הגדולות לא קשה ללכת לאיבוד, ולוקח לא מעט זמן ליצור קשרים חברתיים. אביאל מספר שאחד היתרונות בלימודים באילת הוא העובדה שמדובר במקום קטן וקהילתי. "נוצרת כאן שותפות גורל שמחברת ויוצרת קהילה תומכת, אנשים כאן מאוד אחד למען השני. אפשר כמובן גם להיות מנותק ולבד ואפשר גם לבחור להיות חלק מהקהילה, אני מיד בחרתי בזה, וזה היה לגמרי מגניב להיות חלק".

סטודנטים בקמפוס אילת  (צילום: אייל סגל )
אביאל: "אנשים כאן מאוד אחד למען השני" | צילום: אייל סגל

בגלל האנשים

בעוד כשנה, אביאל יסיים את לימודי הפסיכולוגיה וימשיך ללימודי תואר שני בירושלים. כשהוא נשאל למה הוא הכי יתגעגע הוא משיב: "לאנשים. אני באמת אתגעגע אליהם. יצאתי עם כמה חבר'ה לטיול בהרים ליומיים עם מדורה, וכוכבים מעל. מסיבת סוף שנה של הסטודנטים הייתה ביאכטה בים סוף, כולם הגיעו עם נעלי אצבע והיה בזה משהו קסום ואילתי, אנחנו הולכים מדי סופ"ש לשחק פוצ'יבולי בים. אני לא יודע אם סטודנטים שגרים במקומות אחרים זוכים לחוות חוויות כאלה במהלך הלימודים".  

בגלל הרמה הלימודית הגבוהה

אביאל מבהיר שהאווירה האילתית עוזרת להתרכז בלימודים בלי רעשי רקע.  "הלימודים מאוד אינטנסיביים, הדרישות מאתגרות והקמפוס ברמה גבוהה. בבאר-שבע האווירה הישגית יותר, יש המון סטודנטים וקבוצות למידה ענקיות. פה, לעומת זאת, אתה יכול ליהנות מהווייב של אילת, אבל צריך להיות ברור - מי שבא לפה, בא ללמוד".

בגלל הרמה הלימודית הגבוהה (צילום: אייל סגל)
בגלל הרמה הלימודית הגבוהה | צילום: אייל סגל

"הרגיש לי נכון בבטן לבוא וללמוד באילת"

אחרי שעשתה סיבוב גדול בעולם שכלל את אוסטרליה, ניו זילנד המזרח הרחוק ואירופה, עדן השחר כץ (27), במקור מכפר יונה, חיפשה מקום איכותי שבו תוכל ללמוד את התואר הראשון עם לימודים חווייתיים. "אני וחברה שלי עשינו סבב בהמון אוניברסיטאות ומכללות, היא רצתה אוניברסיטה ואני רציתי מכללה כי רציתי מקום קטן ומשפחתי, הגענו ליום פתוח של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב והיה שם דוכן של הקמפוס באילת. זה מייד תפס אותנו. אחרי 3 שבועות הגענו ליום הפתוח בקמפוס אילת. אחרי שהדיקאן עלה לדבר, החלטתי באותו רגע שאני הולכת ללמוד כאן. זה פשוט הרגיש לי נכון בבטן, מעבר לכך שזה ענה על כל הצרכים שלנו - מקום קטן ומשפחתי, אוניברסיטה ברמה גבוהה, יחס אישי לסטודנטים ואילת שזו עיר באמת כייפית. שתינו מייד נרשמנו, ולשמחתי גם התקבלנו".

"חדר לכל סטודנט וגם מרפסת במחיר ממש טוב"

עדן השחר מספרת שבשנה הראשונה הסטודנטים מקבלים את האפשרות לגור במעונות המסובסדים. "זה היה חלומי, מעונות חדשים, חדר לכל סטודנט וגם מרפסת במחיר ממש טוב". בהמשך הסטודנטים מוצאים דירה בעיר. "זה לא היה מסובך, הסטודנטים מאוד עוזרים אחד לשני, בקרוב מתכננים לפתוח כפר סטודנטים ויש תוכניות לסייע לסטודנטים במגורים".  

"הכל כאן נמצא במרחק של 5 דקות"

אחד הדברים המאוסים על תושבי המרכז הוא נושא הפקקים, ובזבוז הזמן היקר בדרך הלוך וחזור ממקומות עבודה ולימודים. עדן השחר שגרה רוב חייה באזור המרכז, חגגה את העובדה שבאילת אין את הבעיה הזו. "הכל כאן נמצא במרחק של 5 דקות, ללא פקקים, ללא בעיות חנייה, מבחינתי זו איכות חיים כי מלא זמן נחסך לך כשאת לא בכבישים".

"המקום האופטימלי לכל מי שאמור לממן את עצמו"

יש סטודנטים שחיים על חשבון ההורים אבל לא מעט סטודנטים נדרשים לממן את הלימודים ואת מחייתם במהלך תקופה זו. עדן השחר מספרת שאילת היא המקום האופטימלי לכל מי שאמור לממן את עצמו. "בשנה ראשונה לא משלמים כלל כי מי ששירת בצבא, עד 5 שנים מהשחרור מקבל החזר של 10,000 ש"ח בגלל שמדובר בלימודים בפריפריה. על פרויקט פר"ח שהתגמול עליו במרכז הוא 5000 ש"ח, כאן מקבלים 10,000 ש"ח. מבחינה כלכלית יש הטבות וזה מוריד הרבה לחץ כלכלי.

"עבדתי במהלך כל התואר"


לגבי עבודה, בגלל שאילת היא עיר תיירותית יש כאן הרבה משרות במשמרות לסטודנטים בזמן הלימודים. אני עבדתי במהלך כל התואר, בהתחלה במלונאות - הייתי פקידת קבלה ברויאל ביץ' ועבדתי בסופ"שים או אחרי הלימודים, בהמשך עבדתי כמדריכת יזמות ושיווק. ככה יכולתי לממן את החיים שלי כאן".  

בדומה לאביאל, גם עדן השחר מספרת על תחושת הלכידות של הסטודנטים בעיר הדרומית. "יש כאן מין ערבות הדדית בין הסטודנטים. המון סטודנטים מגיעים לבד, מצד אחד יש להם חשש להתרחק מהחברים והמשפחה ומצד שני זה יתרון כי מתחברים כאן מהר ונהיית אווירה משפחתית, כמו טיול אחרי צבא שנמשך, עושים ארוחות משפחתיות, הלכנו להרבה אירועים של בית חב"ד, יוצאים בערב ומשנרקלים בשבתות, כולם מכירים את כולם, זו עיר קהילתית ותומכת בסטודנטים. יש מרכז צעירים שבתקופת מבחנים מאפשר מרחבי למידה ברחבי העיר עם מיזוג וכיבוד וכל מה שצריך כדי שילמדו".

"יחס באמת אישי מהמרצים"

"אחד היתרונות בקמפוס אילת הוא שבגלל שיש מעט סטודנטים בכל כיתה, את זוכה ליחס באמת אישי מהמרצים. התקשיתי במבחן בכלכלה והמתרגלת הזמינה אותי לביתה כדי לעזור לי, אני כותבת שאלות למרצים בוואטסאפ, והם אפילו יושבים איתנו בהפסקות".

"מאוהבת באילת והבאתי גם הרבה חברים ללמוד כאן"

בימים אלה עדן השחר כץ מסיימת את לימודי התואר הראשון בניהול המשולבים בתקשורת ויישוב סכסוכים, וממשיכה ללימודי תואר שני בבאר-שבע. היא מודה שהייתה מעדיפה להישאר באילת ולהמשיך ללמוד כאן, אך ההתמחות שבחרה קיימת רק בקמפוס באוניברסיטה בבאר-שבע. "אני מאוהבת באילת הייתה לי חוויה ממש טובה והבאתי גם הרבה חברים ללמוד כאן. אהבתי ללמוד בחופים, זה כיף בטירוף".

 << לחצו למידע נוסף והרשמה